Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fjordhest og dækken....
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 08:09

Som nogle ved så har jeg kig på en Fjordhest....

Om det ender med, at han kommer i stalden ved jeg ikke helt endnu, men jeg har lige et spørgsmål omkring dækken og fjordhest...

De fleste fjordheste har jo stritman - det har denne fjordhest også - og han bruger også dækken...

Men det nederste stykke af manen bliver "ødelagt" pga. dækkenet, idet det jo bliver trykket ned...

Hvad gør i andre? Har i samme problem eller har i klippet manen på en anden måde?

Og så lige et tillægsspørgsmål... Nogle steder falder hans man lidt ud/ned... Jeg tænker, at det måske er fordi den er lidt for lang. Kan man nøjes med at klippe den lidt ned eller skal den så klippes helt i bund og startes forfra?

Vores Charmetrolde

Frieseren Shaman & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Dækkenhest
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 08:56

Jeg har ikke gjort noget ved manen, den bliver hurtig pæn når dækkensæsonen er slut

Min var også for "langhåret" da jeg købte ham

Jeg startede med at klippe den i den ønskede længde men var ikke helt tilfreds med resultatet

Først da jeg klippede den helt ned blev den pæn igen

Chanell

1986 - 2008

Elsket og savnet

R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 12:51

Vores to står uden dækken om natten, det synes jeg skåner manen lidt. Men ellers som Jeanette skriver, så bliver den ret hurtig pæn igen efter vintersæsonen.

Den ene havde halv lang man da vi fik hende, og den klippede jeg helt ned, den er super flot nu. Freja havde også lidt lang man, men det må være godt med stivelse i den, få den havde slet ikke lagt sig ned, hun lignede en indianer med en meget lang hanekam

Hvad blev det så for en hest du (måske) skal købe?

Neapolitano Allegra

Mor´s Smuksak!

Køn lille hest til salg!!

0
0
Svar på denne tråd

Takker.....
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 13:08

Di-Nero: Det er en fjordvallak på 4 år. Der er ikke papirer på ham, men det lader til, at det kan laves. Sælger skal lige finde tlf.nr. til avleren - så jeg er lidt spændt på om jeg kan finde frem til hvem han er efter - og om det er muligt, at få lavet papirer på ham.

Dog tvivler jeg på, at jeg får behov for det - så seriøst kommer jeg nok ikke til, at ride ham.

Og så vidt jeg har forstået kan man ikke tage vallakker med til dyrskuer??

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Dyrskuer
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 13:49

Du kan godt komme med en vallak til store hestedag på Roskilde dyrskueplads

Ellers er der vallakkåring i fjordheste foreningen

Har lige læst på deres hjemmeside at man kan udstille ældre vallakker på plagskuer, men det forstår jeg altså ikke en rygende fis af

Chanell

1986 - 2008

Elsket og savnet

R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

Okay......
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 14:05

Jamen så vil jeg da få lavet de papirer på ham, hvis det er muligt! Det er altid hyggeligt og sjovt at tage med til sådanne skuer/kåringer .

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Fjordhest og dækken
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 17:32

Ja hvis fjordhesten skal gå med dækken, så kan det ikke undgås, at manen bliver lidt ødelagt. Men som de andre siger så rejser det sig bemærkelsesværdigt hurtigt, når dækkenet ryger af om et par måneder.

Jeg har prøvet at klippe det nederste af manen helt af i dækkensæsonen, men som nævnt er det ikke nødvendigt. Det kræver dog lidt snilde og opfindsomme løsninger at klippe manen, så det ser pænt ud, mens den går med dækken.. :-)

Hvis en fjordvallak har papirer, er der næsten ingen grænser for, hvad du kan deltage i med den. Rigtig mange dyrskuer har efterhånden åbnet op for vallakkerne, ligesom den også kan kåres.

Held og lykke med ham.

Mvh Nana

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider