Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

strøelse i løsdrift?
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 08:14

Hvad er billigst/bedst at bruge som strøelse i en lille løsdrift til 2 heste?

Det bliver et skur eller en gammel togvogn.

Der er ingen muligheder for opbevaring, så hvis jeg skal bruge halm, så skal jeg få leveret en big-balle af gangen...

Spåner/tørv/ træpiller og ligenende er oppe til overvejelse, men giver det lige så meget varme som eksempelvis halm gør?

Kom med alle jeres erfaringer, gode som dårlige :)

Dansk/Svensk Gårdhundehvalpe.Klar til at flytte hjemme fra 10/3-08. Følg din nye hund fra starten

0
0
Svar på denne tråd

Rapshalm
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 08:17

Jeg bruger snittet rapshalm og er meget glad for det.

www.staldvesterheden.dk

Ønsker du en vejledende foderplan, se hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

halm....
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 09:19

Jeg ville vælge halm og så få leveret en bigballe af gangen, den kan jo pakkes ind i en presenning og så sagtens stå ude uden at blive dårlig.

-Har nu fundet drømmehuset og venter kun på byggetilladelsen! :)

STALD BRATTENSBORG

-Mellem Odder og Skanderborg

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har..........
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 10:19

prøvet alt pånær tørv. Jeg kan godt lide alt det man kan købe i poser da det er nemme at tage klatter i, dernæst foretrækker jeg snittet halm, det er også skide nemt at muge ud i. Alm. halm hænger sammen og kan være svært at hive fra hinanden.

Jeg bruger snittet halm nu, da det er mest økonomisk.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget hingsteføl sælges.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

spåner
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 10:20

Vi bruger træpiller i bunden og spåner ovenpå og det fungerer rigtig fint.

Og det er billigst tvivler jeg på , men mit månedlige forbrug er 2 poser træpiller og 4 pakker spåner.

Det er til 3 hingsteplage i en togbanevogn.

Mvh Graven

2 pladser til hingsteplage ledige i løsdrift

Springpart søges til Welsh cob

Passere/ parter søges til 2 Oldenborgere .

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til avlsbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd

bruger halm..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 10:45

Jeg bruger pt halm, og masser af det. Mine tre store varmblods heste, har en stor togvogn med dybstrøelse som bund. Der er ingen bund i selveskuret, men da jeg er heldig at have sandjord, har jeg ingen mudder hverken i skuret eller på folden. Jeg har ikke opbevaring, men får leveret 2 bigballer halm ad gangen, og 4 store wrapballer med høtørt wrap. Halmen stiller jeg på træpaller op ad togvognen og pakker dem godt ind i 2-3 lag pressening. og har dæk liggende og stående opad for at holde det helee på plads, og undgår at halmen vælter udover det hele. Det fungere rigtigt fint.

0
0
Svar på denne tråd

halm eller træpiller
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 11:26

Jeg har egentlig altid været fuldt tilfreds med halm, og vi har også altid kunnet få det til at fungere selvom vi kun har begrænset opbevaringsplads.

Men nu har vi også fået et område i løsdriften med træpiller, og det er jeg altså også bare super glad for! Det er let at muge i, møddingen bliver ikke så stor og hestene lader også til at være rigtig glade for at ligge i det. Træpillerne får vi 16/25 sække i store læs, da vi også bruger dem til at fyre med.

Hos os er træpilledelen dyrere end hamldelen, men det skyldes til dels at de er meget glade for at bruge træpilledelen - også til at tisse og skide i, så der er hyppigere behov for opfyldning.

Venligst Julie

Turpart tilbydes til rutineret, voksen eller "næsten-voksen" på stor pony. Se Pepsi på min præsentation og kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

tørv spåner
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 11:33

jeg ville nok vælge tørv og spåner/træpiller. Det har en MEGET bedre sugeevne og du kan så fjerne klatter dagligt og fylde træpiller eller lign på efter behov - fordelen er at det suger bedre end halm - du får det i plastindpakning=nemmere opbevaring - hestene bruger det til SOVERUM og ikke som ædesal. Det er nemmere at holde rent.

Vores elsker det og det virker bestemt som om de også er MEGET glade for at sove i det.

-nu som pony-mor....

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider