Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foderplan fra Brogaarden..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 10:57
Jeg har lige fået ny foderplan fra Brogaarden og jeg håber at I vil komme med jeres mening om det 8-):

4 kg. wrap
2 kg. lucerne
2 kg. hestemüsli uden havre (fase III)
0.5 kg. majsflager
2-3 dl soyaolie
2 kg. gulerødder

20 gr. hvidløgsflager
20 gr. biotin

Fordelt over 2 måltider.

Unghest på 4 år, let ridning, må gerne tage på.

På forhånd tusind tak ;-)

Nogle gange sker der ting som man alligevel ikke kan gøre noget ved - så hvorfor tage sig af det! >o<
0
0
Svar på denne tråd

protein
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 12:47
Måske kan det blive et problem med for meget protein, da både wrap (afhængig af slet og vandindhold) og lucerne indeholder meget protein. På min hest viser overfodring med protein sig i benene, ved øget puls og tykke ben, samtidig med at den bliver utrolig sløv.

Et andet problem kunne blive calcium/ fosforforholdet. Lucerne og wraphø indeholder meget calcium og olien forhøjer yderligere calcium/fosforforholdet, da det jo er i stedet for fosforholdigt korn. Desuden har jeg oplevet at fodring med Fase III udelukkende, kan give magnesiumoverskud og de efterfølgende virkninger.

Det er ikke skrevet for at rakke brogaarden ned (har selv brugt deres foder), men jeg stoler ikke på deres foderplaner. Jeg ville hellere få den lagt af horseconsult, hvis det endelig var.

Venlig Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 13:25
For lidt grovfoder.
For meget protein
Sætter spørgsmål ved om den er dækket ind med vitamin og mineral.
Ca/P er ikke ok.
Det var min mening.
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 16:10
Jeg er også vild med Brogårdens foder, og jeg synes din foderplan lyder guf-guf....men måske FOR guf-guf...tror også der er for meget proteiner i det.

Horseconsult SKULLE være uafhængige af forhandlere, jeg vil også anbefale dem - det er ALDRIG godt at få selve producenten til at lægge foderplan for een....de er jo ikke ligefrem helt upartiske. :-*

....bare et godt råd....

Marsil
0
0
Svar på denne tråd

Skift Wrap'en
Forfatter: 
Dato:  15-02-2004 22:10
ud med hø ad libitum - og fordel måltiderne over 3 gange i stedet for to.

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 10:20
...for at I gad give jeres meninger :-)

Til NinaL: Jeg har ikke mulighed for at fodre 3 gange om dagen desværre.

Hø vil jeg ikke give ham, da der langt nemmere forekommer svampesporer heri.

Nogle gange sker der ting som man alligevel ikke kan gøre noget ved - så hvorfor tage sig af det! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Proteinindhold
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 12:47
Der er forholdsvis stor forskel på normen for protein i en foderplan til hest afhængig af, hvilke foderstandarder planen er baseret på.

De engelske/amerikanske standarder anbefaler et noget højere indhold af protein end den europæiske (vist nok hollandsk) standard, som f.eks. er i foderprogrammet fra LR.

Foderplaner fra Brogaarden er baseret på de engelske/amerikanske standarder, hvorfor hesten ifl. deres foderplaner skal tildeles mere protein end ifl. en foderplan basert på LR programmet.

Så foderplanen er højst sandsynlig rigtig nok - blot er det nogle andre foderstandarder, der er anvendt.

HorseConsult bruger, ligesom mange af os andre, foderprogrammet fra LR.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider