Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad ville i gøre ?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 21:05

Hesten har været på fold, kommer ind i boksen og spiser sin frokost osv.

Man kommer senere, strigler, nusser, hygger, sadler op - og skridter afsted for at træne dressur. I skridter er hesten rigtig fin men så kommer man i trav og hesten "halter". Dvs "trækker lidt" og er som om den er øm.

Man stiger af og sætter hesten ind.

Næste dag - hestens ben er ikke varme, der ingen halthed eller ømhed på nogen måde..

Her mit spørgsmål: Ville i give hesten fri eller ville i træne dressur ?

Jeg er i tvivl om "han har godt af" at blive redet på nu når der var en lille halthed dagen før (sikkert fordi han har leget for vildt på folden, det har været sket én anden gang før) :)

Så... Skal jeg give ham fri i nogle dage, eller tror i godt jeg kan skridte en tur i skoven (skal siges der absolut ingen halthed er i skridt eller trav mere som sagt)

:)

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

Fri....
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 21:16

Nu er det rigtig mange år siden jeg har haft en halt hest

Den fik en fridag dagen efter at haltheden var væk

Chanell

1986 - 2008

Elsket og savnet

R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

Prutfis
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 21:16

Jeg tror altså ikke det skader, hvis du skridter en tur på den. Det ville jeg også gøre, hvis det var min hest. Du kan jo altid hoppe af, hvis pruhesten pludselig bliver halt.

0
0
Svar på denne tråd

gsdhsgsgs
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 21:28

Okay tak skal i have for jeres svar :)

Jeg skriver fordi jeg i tvivl da jeg jo absolut ikke vil skade ham mere hvis hun han stadig er øm - eller noget - selvom han ikke halter eller på nogen måde kan ses :)

Jeg tror måske jeg går en lille tur med ham og så Søndag rider en tur på ham. Så starter vi op på dressuren igen Mandag :)

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

halt hest
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 22:03

Hejsa,

Jeg plejer at skridte et par dage når min hest har være halt / urengående, bare for at være på den sikre side :-)Også starter jeg ellers langsomt op de første par dage....

god bedring til din hest

Hilsen Majken

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider