Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kopfjern bates
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 11:58

Hejsa

Vil lige høre om der er nogen som har noget viden omkring str på de her kopfjern til bates sadler. Har et sort kopfjern i min bates sadel. Er det smalt eller? har også et blåt. Det er vist lidt bredere. Er fordi jeg står og skal købe en spring sadel, og ved ikke hva bom str min hest skal have i den. Men han bruger altså det sorte i sin dressur sadel. Det er en hest på 170 cm.

Håber at høre fra dig

MVH Jeanette

Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over:)
0
0
Svar på denne tråd

det sorte
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 12:12

Det sorte du har er medium, det blå medium-bred.

Størrelserne på deres jern er :

Gul - smal

Grøn - medium-smal

Sort - medium

Blå - medium-bred

Rød - bred

Hvid - extra bred

Har på et tidspunkt fået at vide, at deres størrelser er lidt smalle i det, mem der er jo ikke to producenter, der har ens størrelser. Så fordi man passer medium et sted, er det ikke sikkert det passer med et andet mærke. Meget forvirrende...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har for nylig
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 13:44

fået oplyst fra en sadelhandler/firma at der er forskel på bredden i en dressur og en springsadel. De sagde at en dressursadel altid er bredere.

Vi har en Isabell og en wintec cloce contact til spring. De har samme koptjern i men springsadlen virker altså smallere når den ligger på hyppen en dressursadlen gør.

Du må nok prøve dig frem. Den sorte er vist smal og den blå er mellem.

Held og lykke med det

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 08:17

Tusind tak for jeres svar. Så blev jeg lidt klogere.

Mvh Jeanette

Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over:)
0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 09:51

de andre har helt ret, ved ikke om du har fundet en sadel men ellers har jeg en helt ny wintec med sort kopfjern til salg, kig evt i min annonce.

.. Mie

med; cavasjo
'du er min store kærlighed,

drømmen og dig den varer ved.'

springsadel sælges Helt NY!

kig på præs. og skriv for mere.

0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 09:52

.. Mie

med; cavasjo
'du er min store kærlighed,

drømmen og dig den varer ved.'

springsadel sælges Helt NY!

kig på præs. og skriv for mere.

0
0
Svar på denne tråd

Pernille *Girl*
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 10:24

Hej Pernille. Jeg forstår ikke helt at du mener der er forskel? det er da det samme kopfjern man bruger, til både deres dressur -,kombi- og springsadler. Så det der evt gør en forskel på dine sadler må dels være forsvidslen (den er måske højere i den ene) og stopningen (hvad den er lavet af og hvor "flad" den evt er).

De eneste af deres sadler der har et andet kopjern-system, er deres wide-model, der har tre markant anderledes kopfjern i lilla nuancer. Disse kan ikke bruges i andet end wide-sadlen...

Hilsen Lene (der både har en wide og en Isabell, samt har haft kombi)

...øj hvor kom jeg til at lyde kloge-åge-agtig, det var ikke ment sådan, blot som en oplysning....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider