Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Svagt immunforsvar
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:42
Hej,

Jeg står med en hest som har et svagt/svækket immunforsvar. Han har tidligere været igennem et længere sygdomsforløb, og jeg søger derfor nogle informationer om hvad jeg kan give som tilskud i foderet, til at afhjælpe dette problem.

Jeg har læst mig frem til at E-vitamin, hvidløg, hypen og loppefrø skulle have virkning på problemet, men hører gerne fra jer hvis i har erfaring med samme problem, og har andre problemer.

Håber på svar

Hilsen Sara
0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:47

jeg var nede forbi Kirsten, som har www.hestenshelse.dk med samme problem som dig. Vi snakkede frem og tilbage, jeg ville gerne have hvidløg, men hun anbefalede en urte-olie (kombineret *S*), som er specielt lavet for immunforsvar. Og "virker bedre end hvidløg".

Min var helt nede på bunden at skrabe, min søster sagde længe, "tag ned til Kirsten", men gjorde det først, da hun havde presset en tid. :) Kirsten har en super indsigt i kroppens systemer, og jeg står nu med en hest, som for 2 uger siden stod og hang, og i dag ikke er til at styre, hun er faktisk lidt for frisk :)

Lone

Healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)

0
0
Svar på denne tråd

urter i foderet
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:56

hej.prøv at supplere med rød solhat i foderet 2 uger af gangen, og så 2 ugers pause... sådan på skift. se om det ikke kan hjælpe på immunforsvaret på din hest. jeg har kun god erfaring med rød solhat.

en tanke herfra

0
0
Svar på denne tråd

Immunforsvar
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 22:05
Hej

Tusind tak for jeres hurtige svar.

Lone:
I forhold til http://www.hestenshelse.dk, kan man finde den olie på hendes hjemmeside? Jeg kan nemlig ikke lige umiddelbart se den. Og det lyder lige som om noget jeg kan bruge.
Det lyder som noget af en udvikling der er sket med din hest, efter brugen af olien.

NiniFlikka:
Jeg vil lige undersøge rød solhat,også :)

Igen tak for jeres forslag.
0
0
Svar på denne tråd

Biosa og LSV
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 11:43

Jeg ville give din hest en kombination af VitaBiosa (som nu fås i en udgave specielt til heste -ProBiosa Ipona) og LifeSpiceVital. Begge produkter finde du ved at søge på google..

Det var det der hjalp min egen hest på fode efter 10 mdr. sygdom uden en egentlig diagnose -andet end virusinfektion (som i mine øjne er en affaldsdiagnose der slynges ud når de andre muligheder er udelukket).

ProBiosa Ipona er mælkesyrebakterier, der genopretter tarmfloraen og dermed styrker immunforsvaret -særligt efter antibiotikabehandling.

LifeSpiceVital er et urtetilskud bestående af 31 forskellige urter, der ligeledes styrker immunforsvaret og hjælper kroppen til selv at kæmpe. LSV har endda kureret kræft hos katte!

Som sagt er det en kombination jeg (og andre) har haft rigtig stor succes med.

Venlig hilsen

Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

Svagt immunforsvar
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 12:54
Kamilla:

Tusind tak for dit indlæg, jeg har søgt lidt på google og fundet ProBiosa Ipona i en 3 liters dunk. Hvor meget har du givet per dag, og har du kun givet en kur på de 3 liter, eller hvordan?

I forhold til LifeSpiceVital, kan jeg umiddelbart kun finde dem i tabletter, er det dem du har brugt, og som ovenfor, hvor længe har kuren varet og hvor stor har den daglige dosis været?

Hilsen Sara
0
0
Svar på denne tråd

Lav blodprocent ?
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 10:55

Hej Sara.

.

Ved mange af de heste som har et lavt immunforsvar viser det sig faktisk temmelig ofte at årsagen er en for lav blodprocent....har du fået tjekket dette ved en blodprøve ?

.

Hvis det viser sig at være tilfældet er "behandlingen" såre simpel....hesten skal så bare have et foder der har : jern + C-vitamin + kobber i sig, (uden C-vitamin + kobber kan hesten ikke optage jernet optimalt).

(NB : behandler man med foder på denne måde skal hvidløg undlades, da hvidløg gør at hesten har sværere ved at optage jern)

.

Jeg tænker bare at det måske var en god idé at få udelukket blodprocenten som årsag, så du ikke behøver give alle disse tilskud og ting og sager.

MVH Marsil

.

Stald Skovvang - 8370 Hadsten

Opstaldning - Løsdrift - træning - undervisning
www.stald-skovvang.dk

0
0
Svar på denne tråd

samme problem
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 14:06

hej

vi havde samme problem i efteråret med min hoppe.

hun fik en meget slem omgang muk og oveni det blev hun forkølet fik hoste og hendes gamle allergi brød op igen.

i samarbejde med dyrlæge samt foderekspert gjorde vi følgende:

tilsatte hvidløg og olie til foderet og det får de hele året, derudover tilsatte vi i 2-3 uger et rød solhat produkt fra Havens koegevej.dk/catalog/solhat- echinacea-p-57.html til at kickstarte hendes immunforsvar.

og nu får hun og mine andre heste i perioder Bio-mun fra Havens

koegevej.dk/catalog/equiforce- immunforsvar-p-48.html?gclid=CPy6- 7LhyJECFQbNXgodzku5zQ til at hjælpe immunforsvaret, og vi har ikke haft en forkølet hest siden.

mvh

Mie

med Fadligt ox og Rixion kwpn!!!

10 års vallak med super gangarter og udstråling sælges se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Vetcur biotec
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 01:15

Jeg tror det er denne www.vetcur-biotec.com/vetcur_butik/ order_frameset.asp Lone refererer til? Ring evt først til Rebekka dernede og hør, hvad hun vil anbefale til din hest. Om den evt skal starte med et af de andre produkter eller om startdosis skal hæves. Man kan efterfylde med f.eks rapsolie, når der er brugt 3/4 af flasken. Normaldosis til hest er 30ml/dag, så der er næsten til en måned i en flaske.

0
0
Svar på denne tråd

imunforsvar
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 03:01
0
0
Svar på denne tråd

Urteolie
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 21:43

Til Lone: er det ikke den fra Sønderskov Mølle Kirsten har anbefalet ?

Jeg ved at hun er begyndt at forhandle vores olier. Og der er en som virker styrkende på immunforsvaret : Easy Breathe Oil.

Specielt god til hosteheste.

Men jeg kan heller ikke finde den på hendes hjemmeside, alternativt kan I læse om olien på vores egen: www.sonderskovmolle.dk

hilsen Marlene

0
0
Svar på denne tråd

Svagt immunforsvar
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 22:19
Hej Allesammen

Tusind tak for jeres mange gode forslag, jeg er i gang med at udforske de forskellige muligheder i kommer med. Er sikker på at det kan hjælpe min hest.

Sara
0
0
Svar på denne tråd

St. Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 15:13

Prøv evt. et tilskud fra St. Hippolyt, der skulle opbygge immunforsvaret.

Jeg har tidligere brugt det i en periode til min hest, og det fungerede rigtig fint..

Hilsen Helle Nørgaard Henriksen fra
Team Nørgaard..
0
0
Svar på denne tråd

Du kan også bruge
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 14:18

Du kan også bruge NDS vitaminpulver. Det kan gives til brug ved efter sygdom. Optageligheden er den bedste på markedet, det er drøjt i brug, billigt, når man regner det ud pr. dag. Hesten optager kun det den skal bruge og der skal store mængder til en overdosering af noget. Juster mængden ned og du kan bruge til dagligt også.

Intet er så skidt, det ikke er godt for noget! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Equimun
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 22:42

Hej Sara :-)

Jeg har brugt Equimun fra Hippolyt til Monark her i vinters. Og det har været rigtig godt. Det koster ca 400 for 1 kg. Men de skal kun have det som månedlig kure 7 dage af gange - så 1 kg. holder 4 mdr.

Går det ellers godt med dine to heste? Er det Timon der er svækket?

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

**** To touch is to heal. To hurt is to steal. ****
- Mysterious Ways, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D
0
0
Svar på denne tråd

gsgsgsgs
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 11:03

Lukents kamiliethe en gang dagligt hældes over det daglige foder. Ellers rød solhat nogle gange om ugen til at forbygge og hvidløg :)

Det hjælpe (y).

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider