|
|
| Bukkehornsfrø |
| Forfatter:  |
Kis |
| Dato:  |
12-02-2008 18:53 |
|
Hej Har i flere indlæg læst, at nogle HN'ere giver hesten bukkehornsfrø mod inflamationer/betændelse og som supplement til alm. behandling mod muk. Hvilke erfaringer har I vedr. om det skal være hele frø eller om de kan være stødte, er der nogen forskel i optagelsen af dem. mvh Kis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bukkehornsfrø |
|
|
Er rigtig gode mod mange ting. Jeg har istedet for den rene vare (som er ret pebret i prisen) valgt, at bruge Havens urtemineral/vitaminblanding som tilskud, da den er lavet på urter, og bla. indeholder bukkehornsfrø. Desuden er den drøj i brug. Fra havens hjemmeside: Indholdstoffer: Foderkridt, lucerne, vitamin- og mineralforblanding, fodersalt, sojaskaller, rapsolie, rosmarin, bukkehornsfrø, pebermynteolie. Du kan læse mere på www.havens.dk
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. www.hammelev.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej jeg |
|
|
plejer at købe bukkehornsfrø i matas. hesten skal normalt ikke have så meget. men der er det knust. jeg bruger det også til hævelser på ben. mvh jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knust til.. |
|
|
.. hævelser. Hel som tilskud. Jeg har selv haft en hel "mirakel" kur med dem. Hesten har også fået dem i en rum tid pga. maven. Hun fik gærkultur i nogle uger, men det hjalp først, da hun også fik frøene. Man kan hurtigt lyde som i en lykkerus *S*, men seriøst, de virker.  www.hestenshelse.dk sælger dem. 1 kg for 60-70 kr. Lone
Healing hest/rytter Søger du et nyt rækkehus ved Århus? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar |
Kis |
12-02-2008 21:41 |
|
Hej igen Tak for jeres svar. Det er jeg meget glad for. Jeg vil straks lade disse vidunderfrø indgå i det daglige foder, han har nemlig en smule hævet kode i f.b.m. muk. Det ville være dejligt, hvis frøene kunne få den til at svinde lidt. Selve skorperne er behandlet og virker til at være på retur - der er i hvertfald ikke kommet nye siden torsdag, hvor det blev opstod med raketfart efter megen vandplaskeri pga. hovbyld. Der har huden jo selvfølgelig været sart. I dette tilfælde vil det jo nok være gavnligt med det knuste til hævelser, men hvor meget giver I ? Og hvis det gives hel som tilskud, hvor meget giver I så? (Som tilskud bruger I det forebyggende eller mod specifikke ting)? mvh Kis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Kis |
Roksi 1 |
13-02-2008 08:01 |
|
jeg bruger bukkehornsfrø bla. til min Tinker der har skab, pga. skaben er der kommet sår. Jeg har rigtig gode erfaringer med Bukkehorn, bla har de engang "fjernet" nogle fedt-bumse lignenede vækster min hest havde i sadellejet, da jeg købte ham. Dyrlæger havde ellers opereret og sagt at de aldrig ville forsvinde. Han fik 2 spk. om dagen i ca. 2 mdr. Samme dosis får tinkeren også og man kan tydelig lugte i boksen at han får det og supplér evt. med hvidløg, de er rigtig gode sammen. Jeg ville ikke have bekymringer ved at bruge det forebyggende, men bruger det selv imod specifikke ting
Mette
Baby udstyr sælges, se præsentation...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kogende vand el. ej.... |
|
|
Jeg har før haft købt et par bøtter på foderstoffen, hvor der står frøene skal overhældes med kogende vand før udfodring, hvilket jeg har gjort. Men er det nødvendigt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DitteH... |
Roksi 1 |
13-02-2008 17:14 |
|
Har aldrig hørt at det skulle være nødvendigt, er det ikke olie hørfrø du tænker på?
Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bukkehornsfrø.... |
|
|
Ja, bukkehornsfrø har rigtig mange fordele.....de kan også gives til heste der er/har været forfangne, hvor de kan gå ind og hjælpe med at stabilisere blodsukkeret. . Man skal bare huske at bukkehornsfrø ikke må gives konstant i ren form - hvis man derimod også giver urteblanding samtidigt, så må de gives uden pauser. 
MVH Marsil . Stald Skovvang - 8370 Hadsten Opstaldning - Løsdrift - træning - undervisning www.stald-skovvang.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marsil |
Roksi 1 |
14-02-2008 15:07 |
|
Hvorfor må de ikke gives i ren form konstant, medmindre man bruger urteblanding samtidigt?
Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bukkehornsfrø |
|
|
stimulerer også børen, og skal kun bruges i små mængder til drægtige hopper.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej..... |
|
|
Nej det er ikke hørfrø, men bukkehornsfrø, der ifølge bøtten skal overhældes med kogende vand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DitteH... |
Roksi 1 |
14-02-2008 23:57 |
|
Nu køber jeg det godt nok i poser, men der står intet om at der skal kogende vand på. Undrer mig bare bla. også fordi bukkehorn bliver brugt i mange urteblandinger, hvor der heller ikke skal tilsættes kogende vand 
Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marsil |
|
|
Det var netop pga. forfangenhed, at jeg brugte det til min gamle pony. Og ud fra din info, er det jo så kun en fordel, at jeg nu bruger Havens urtemineral/vitaminblanding til hende, istedet for almindelig tilskudsfoder.
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. www.hammelev.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdfsdfsdfsdf |
|
|
Hvorfor der står nok står at der skal kogende vand over, er nok for at trække stofferne ud af bukkehornsfrøene, lige som en te. Jeg bruger det dog bare direkte i foderet. Når jeg bruger det til mig selv, blander jeg det i en kop tomat suppe, det skal være godt mod gigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|