Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken.... hjælp
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 20:42

hej

skal snart have ny hest og så skal jeg måske bruge vinterdækken fordi at mine heste går i løstdrift så de får meget vinter-pels. Jeg har nogle spørgsmål:

1. må man ikke bruge vinterdækken når det ikke er nødvendigt?

2. er det godt eller dårligt at bruge vinterdækken?

3. skal hesten også gå med felce-dækken, stald-dækken osv... hvis den har vinter dækken?

4. buger du vinterdækken? hvorfor? hvotfor ikke?

det var vidts det håber at i svare hurtigt...

minimuu

PS: Jeg ved godt at jeg ikke må bruge det når hesten har fået vinter-pels...

HUSK:
venskaber er som snørrebånd de er tæt

knyttet men nogle gange går de op

men bare rolig der sker ingenting

hvis du bare husker at binde

dobbeltknude

0
0
Svar på denne tråd

Ham den
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 20:51

Ham den firbenede af min går med vinterdækken. Han har det på døgnet rundt, med undtagelse af når han bliver redet...:-) Altså også inde i stalden. Der bliver ikke skiftet mellem nogen dækner.

Han får det på, når det bliver koldt sidst på efteråret. Både af hensyn til ham, da han elsker at rulle sig i de største mudderhuller, og min hjerne forestiller sig, at det må være en anelse koldt, at rende rundt med våd pels fra formiddag til aften. Men også af hensyn til mig. Gider ikke at skal have fat i hammer og mejsel før jeg skal ride...

Mvh. LoneR

Den underfundige Dancer søger en part. Kontakt mig via tlf. eller privat besked. :-)

"Hvorfor klæde sig efter moden? Det er da sjovere at ligne en luder"

Citat: Dolly Parton

0
0
Svar på denne tråd

Dækken...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 20:56

Vores DV-hoppe har også vinterdækken på. Hun går i løsdrift. Hos tidligere ejer gik hun ikke med dækken, men i mit hoved er det da synd og skam for de stakkels heste (læs: de stakkels ejere som skal strigle), hvis de ikke har et dækken på af en slags. Hun startede med regndækken da sommeren blev lidt for våd. Så regndækken med et fleece indunder, så et overgangs og så vinterdækkenet. Nu har vinteren været nærmest ikke eksisterende, men havde det blevet hårdere vinter, havde hun enten fået et tyndere tæppe indunder, eller et større udover, alt efter hvor hård vinter vi ville få.

Nu tror jeg dog ikke på vi når at få noget der minder om vinter, så jeg regner med så snart at gå tilbage til overgangsdækkenet og så helt af med det snart, da hun skal fole medio april og skal være dækkenløs til den tid.

0
0
Svar på denne tråd

Dækken.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 21:54

Har hesten dækken på nu eller har du først planer om at give den dækken på når den kommer til dig?

Hvis den ikke har dækken på nu, syntes jeg du bør overveje kun at give den et overgangs dækken på (100-200 g), måske enda kun om natten.

Jeg ville ikke give en hest et dækken på med over 300 g for, hvis den havde gået uden dækken intil nu, det skulle kun være hvis den var syg.

Den vil jo allerede have en god vinterpels og vil sikkert komme til at svede hvis den får for tykt et dækken på.

Det er jo ved at være lidt sent at begynde dækken tid nu, foråret er jo på vej

Jeg forstår ikke rigtig dette spørgsmål -

1. må man ikke bruge vinterdækken når det ikke er nødvendigt?

Når din hest går i løsdrift har du ikke noget at bruge et stalddækken til.

Men det vil være en god ide at have regndækken, overgangsdækken, vinterdækken og et skridtdækken.

Så du har lidt til alle temp. og til at starte vinteren op og trappe ned når foråret kommer.

Jeg har en vallak der har gået med et dækken med 300 g for siden jul, da han begyndte at fryse. De sidste par dage hvor det har været godt vejr, har han kun haft regndækken på, da han var ved at koge i hans andet dækken.

Har får selvfølgelig sit tykke dækken på igen, hvis/når det bliver koldere igen.

Han har samme dækken på hele døgnet og står i boks om natten.

Louise med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

Opstaldning tilbydes i hyggelig privat stald ved Dalmose (4261) pris 700 kr pr. mdr. Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider