Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodring af ny hest Leisure mix
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 20:20

Jeg har lige erhvervet mig en dejlig hoppe som absolut ikke må få mere energi end hun har, derfor får hun meget lidt havre, men jeg kan se på de 14 dage jeg har haft hende at hun har fået "kohofter" altså er der alt for lidt FE i hendes kostplan

Hun får dagligt fordelt over 4 måltider:

400 gram havre

500 Regulator complete

1 kg roepiller ca 4 kg opblødte

3 dl olie

wrap ad libitum, dog ikke på folden

Jeg tænker på om hun skal have flere proteiner?

Hun sveder så det driver når hun er blevet redet, der er elektrolytter i rc, men er der nok??

Ville Leisure mix fra Brogården være et alternativ??

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 20:28

Nu har jeg ikke så meget forstand på foderplaner osv. Men, jeg kan klart anbefale Leisure Mix. Min hoppe på 15 år får Leisure Mix. Hun er i fin huld og pelsen er meget blank. Hun er rigtig pæn at se på. Hun får 1 kg. om dagen, da hun ikke bliver redet ret meget. Jeg tilføjer lucerne til foderet, og så får hun ca. 8 kg wrap om dagen.

Sascha & Sani Cheval

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

Foder.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 20:31

Jeg går ud fra at du har kigget på leisure mix fordi det bliver anbefalet til "varme" heste?

Det du skal være opmærksom på med leisure mix er at det har et lavt kalorie indhold, så hvis hun har tendens til at blive lidt mager, skal du sørger for at hun får nok kalorie fra hendes andet foder.

Men bare hun får nok godt grovfoder og evt. suppleret med olie, skulle det ikke være et problem at bruge leisure mix.

Du kan evt. give lidt sojaskrå, da de indeholder protein, som er vigtig for opbygning af muskler.

Jeg vil gerne hjælpe dig med en foderplan, hvis du er interesseret.

Louise med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

Opstaldning tilbydes i hyggelig privat stald ved Dalmose (4261) pris 700 kr pr. mdr. Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 20:33

L-mix er god til trivelige heste som ikke må tilført for meget energi. Så hvis din hoppe står med "kohofter" nu, så ville jeg ikke bruge L-mix. Du kan evt vælge fase 3 hvis du gerne vil have det skal være Brogårdens foder, det er et fuldfoder som er godt til "varme" heste, men som stadig gør at de kan holde huld.

L livlig

I Ivrig

P Pragtfuld

I Intelligent

Z Zmuk

Z Zpeciel

A Adelig

N Nobel

E Elskværdig

R Rar

0
0
Svar på denne tråd

fase 3
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 20:47

jeg vil anbefale at du bruger fase 3 eller build-up fra Brogården. Det er nogle fantastiske produkter som jeg selv bruger.

Charlotte H
0
0
Svar på denne tråd

Lige præcis
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 21:05

Er der andet foder jeg kan tilbyde hende uden hurtig energi, og gerne fedende.

Louise det må du meget gerne, jeg er lidt rådvild og har ikke haft hest før som ikke måtte få havre...

Er der noget der er nemmere at "rode" sammen, det behøves ikke være fra Brogården

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Foder.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 21:22

Jeg kigger lige lidt på det og sender dig en PB.

Louise med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

Opstaldning tilbydes i hyggelig privat stald ved Dalmose (4261) pris 700 kr pr. mdr. Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Temaaften
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 16:58

Hej Gitte

kan se du bo relativt tæt på os - vi holder temaaften omkring fodring af heste hvor det vil være muligt at spørge indtil egne heste og få gode råd om fodring etc. af agronom og foderkonsulent.

Du kan evt. læse mere på www.stutterilacour.dk under nyheder.

Julie

TEMAAFTEN omkring fodring af heste afholdes d. 18.02.08
på ANNEKSGÅRDEN i Mårum, Helsinge.

Tilmelding nødvendig inden d. 12.02.08

Det er gratis at deltage!

salg@stutterilacour.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider