Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodring op til ifoling
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 11:58

Hej allesammen,

Hvad fodrer I jeres (gold-)hopper med for at have dem optimalt dækket ind op til starten af bedæknigssæsonen? Bruger I fuldfoder, tilskudsfoder eller...? Hvilke mærker bruger I, hvor forhandles det, og til hvilken pris? Lige nu får min et tilskud af "Equioil" fra Equidan til sit normale foder, men hvis der findes et helt fantastisk produkt på markedet, hører jeg gerne om det!

Det lykkedes nemlig desværre ikke for mig at få min hoppe drægtig sidste år -derfor er jeg næsten desperat for at få det til at lykkes i år. Jeg er selvfølgelig godt klar over at frisk forårsgræs, lys og luft er den bedste metode, men... det er ikke fordi markerne bugner lige nu, og damen skal bare ikke have nogen undskyldning for ikke at levere et fint lille føl til mig i 2009!

På forhånd tak for svarene

Mvh Mia

0
0
Svar på denne tråd

Foder..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 12:15

Min hun blev fodret helt normalt..

Så længe hoppen er dækket korrekt ind med vitaminer/mineraler/protein,og er ved godt huld,så behøver hun ikke rigtig noget ud over,men hvis man synes hun måske har lidt svage brunster,kan man give et tidskud af betacarotin,vær dog opmærksom på at der er meget stor prisforskel..

Jeg brugte noget fra cavalor (tror jeg nok de hedder),og det var jeg godt tilfreds med,hoppen kom ihvertfald ifol i første forsøg..

Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 16:46

Da min tidligere hoppe skulle ifoles brugte vi sådan nogle kiks der skulle "styrke" ægproduktionen. Og hvor det altid har taget min. 3 forsøg at få den i fol så blev hun det i første forsøg.

Undersøger lige hvad de hedder :-)

Mvh. Rikke med

Albinoni Ibi Light Camare

Årets JHN springrytter for hest 2007

En stjerne er taget fra mig,

men vil altid være i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

BetaCaroten
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 18:04

er altid en god ting at give optil bedækningssæsonen, specielt når din hoppe nu drillede sidste år. Der er mange producenter af BC, og mange af dem er gode, dog skal du huske at pris og reel mængde at BC i produktet (så det ikke bare er fyldstoffer" tit hænger sammen.

Her bruger vi Marstall Zucht, som er tilsat ekstra BC, også til goldhopper. Vi bruger også BC fra TRM, som også indeholder E-vitaminer, da den ene af vores hopper f.eks. ikke har brug for særlig meget foder når hun ikke er drægtig (hun bliver for tyk), og derfor ikke får nok BC mængde mæssigt ind med Zucht´en. Hun får så 500 gr Zucht om dagen, og halv dosis TRM BC om dagen. Vi har haft gode resultater med begge dele, hopper ifol i første forsøg.

Vores nye hoppe som vi fik hjem igår, kommer også til at få et eller begge af ovenstående produkter.

Ellers har du fat i det rigtige med så mange timer på græs som muligt og så meget lys som muligt.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!

Folingsalarm udlejes !!

III Pinto sælges

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd

BetaCaroten
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 00:11

Jeg fik afvide af min foder sælger, at gulerøder har et højt indhold af BetaCaroten og 1-2 kg om dagen er optimalt. Men det bedste er nyt græs og lys.

Eva

www.stutteri-obbekjer.dk

Nu med en pony tilsalg!!

Distance hest/stor pony købes.

0
0
Svar på denne tråd

1-2 kg gulerødder
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 07:43

om dagen dækker ikke hestens BC behov her i vinter/forårs perioden, det er jo også nu derer mindst i både græs og så at sige intet i høet.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!

Folingsalarm udlejes !!

III Pinto sælges

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd

Gulerødder
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 09:42

Jeg mener der skal gives knap 20 kg gulerøder for at få dækket hoppens behov for Beta-caroten. Derudover nærmer vi os stærkt det tidspunkt på året, hvor gulerødder ikke kan opbevares i stalden ret længe, så der skal indkøbes ofte og i små mængder.

Vi bruger normalt Salvana Garant, som er et tilskudsfoder, hvor der gives 1 kg dagligt.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 13:53

...indtil videre

Lige et par yderligere/uddybende spørgsmål:

Annette: Jeg undgår også helst de produkter, der hovedsageligt er "fyld". Med fare for at spørge dumt, hvad er så TRM? Umiddelbart lyder det som et fint tilskudsprodukt, men hvordan ligger det prismæssigt pr dag, og ved du, om det er til at få herovre på Midt- /Vestsjælland?

Charlotte: Jeg mener bestemt også at have ladet mig fortælle, at der skal helt uhyrlige mængder gulerødder til at forberede hoppen med BC, og så billigt er det nemlig heller ikke at købe dem i 2kg's poser i Brugsen . Men hvor forhandles Salvana Garant, som du omtaler, og hvordan med prisen?

Endelig: Hvis man supplerer med et BC-produkt, kan man så give noget E vitamin fx i form af Blue Hors' E-Amino, eller er det kun til muskelopbygning?

Hej igen fra

Mia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider