Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bronchitis - hvad gør jeg?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 15:17

Min hest hostede når jeg satte ham i trav.

Havde dyrlæge torsdag sidste uge, jeg fik at vide, han havde bronkitis, men at det ikke var så slemt. Han fik så noget boroligende til lungerne og noget pincilin, jeg fik at vide, at jeg skulle prøve at ride ham igen efter en uge og se om han hostede. I går red jeg ham så i 5 minutter i skridt, og han hostede 2 gange :(

Mit spørgsmål er, hvad gør jeg nu, og vil han nogensinde blive helbredt?

Med venlig hilsen

Katrine med Amigo og snart Emily Rose

Som har masser af udstyr tilsalg, primært str cob og full, skriv hvis der er noget du mangler

0
0
Svar på denne tråd

++++++
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 15:19

Nu står han på spåner, står ude fra kl 6.30 - (19.00-21.00. I boksen har han et vindue, som altid er åbent.

Med venlig hilsen

Som har masser af udstyr tilsalg, primært str cob og full, skriv hvis der er noget du mangler

0
0
Svar på denne tråd

Bronkitis
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 08:52

Det er meget afhængigt af vejret hvordan din hest vil have det!

Min gamle vallak, som nu har overlevet med bronkitis og allergi i snart 10 år, har det bedst, når luften er høj og tør.

Er det derimod regn, snusk og fugtigt, diset eller tåget, har han det ikke så fantastisk.

Jeg sørger for et sundt staldmiljø og han får grundet allergien kun wrap.

Dernæst bruger jeg Bronchial kur, som han får to mål af i hans Betfor hver dag.Kuren har hjulpet ham utrolig meget.

Vi har dog to gange i løbet af de 10 år han har haft det måtte have dyrlægen ud og give en dosis Binyrebarcomon, men heldigvis til nu ikke mere end to gange.

Desuden er han meget ude, og det alle dage året rundt, han er dog på stald om natten. Han leger trods alder og bronkitis/ allergi meget på folden med unghestene, og han trives.

Jeanie
- Travfolk er fagfolk
-

0
0
Svar på denne tråd

Bronchitis
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 15:54

Jeg har selv en 14 årig hoppe som har diagnosen kronisk bronchitis, og hun har været i behandling med antibiotika, prednisolon, og pulmicort på maske. En frygtelig dyr behandling, og det fik ikke hosten væk alligevel.

Så i forbindelse med at jeg var til kiropraktor/akupunktør med hende blev jeg anbefalet at bruge noget kinesisk urtemedicin: Chuan Xin Lian, som kan købes på www.wendyco.dk under navnet viravæk. Når det er værst får min hest 3x5 af de gule piller om dagen i foderet, og det gør noget ved sagen. Her er linket direkte.

http://www.wendyshorseherbs.dk/

Derudover lærte jeg at sætte 3 akupunkturnåle i bringen på hende, og det gør jeg 2 gange om ugen. Hesten får kun wrap, men står på halm. Halmen kunne evt. skiftes ud med spåner, men har ikke været nødvendig.

Det er nu 1½ år siden, at hun har været nødt til at være i dyrlæge behandling. Om vinteren får hun 3x3 piller om dagen, hvis ellers hun har det godt, og det kan vi klare det med. Hen på foråret trapper vi langsomt ud af pillerne og måtte lige bruge en enkelt bøtte igen, nok på grund af det fugtige vejr.

Og det var en hest, som min dyrlæge ikke kunne anbefale mig at købe. Hun går stævner uden problemer, ser godt ud, og er nu drægtig.

JC Great Pine Image

Rainy June,smuk guldpalomino hoppeføl sælges (30.06.07)

Crates Western sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Åh dejligt
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 21:39

Er ved at købe hest af wendy, så kan da være, at jeg skal købe det du anbefaler nu jeg er igang :) Synes faktisk, at det er blevet værre efter han fik det pincillin halløj af dyrlægen :(

Med venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm ...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 11:55

Det bedste du kan gøre, hvis du har mulighed for det, er at sætte hesten i løsdrift.

Jeg har selv en astma/hostehest, hun går i løsdrift og har ikke hostet i over 2 år nu. Hun kan rides helt normalt og flankeslagene er væk.

Hun fik dog også 'kun' lov til at hoste i knap 2 mdr, før jeg fik foretaget en endoskopi og derudover stod hun kun yderligere på stald i 1 mdr. efter diagnosen, hvor jeg forsøgte med spåner, wrap, vandet hø og binyrebarkhormon, da dette ikke hjalp smed jeg hende ud, og der har ikke været noget siden. Så jeg tror det er en god idé at handle hurtigt.

Pøj pøj med den.

Når trækket blir' sejt - Trækker de seje ...

0
0
Svar på denne tråd

jep....
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 14:20

Jeg har desværre ikke mulighed for løsdrift :(

Med venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Physiotron
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 00:26

Hejsa kender du physiotron, magnet massage dæknet, det går ind og genopretter ubalancer i heste.

du kan læse oom det på heartofhealing.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider