Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Beregne hestens vægt
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 13:24

Hvordan er det at man kan regne hestens vægt ud. Er det ikke et eller andet med gjordmål gange stangmål divideret med et eller andet... eller sådan noget lignende???


Jeg sidder og skal regne ud hvilken trailer jeg skal have.


Vh Lena


Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 vægttabel
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 14:20

hejsa

du udregner vægten sådan her

Hest: 6,25 x gjordmålet - 625

Pony (under 148 i stang): 3,25 x gjordmålet - 185


Held og lykke med trailer valg

Hilsen Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægevagten
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 15:24

Jeg bruger denne her tabel når jeg skal regne vægten ud på mine heste. Det er taget fra dyrlægevagten.dk



70 cm

ca. 37 kg.

90 cm

ca. 62 kg.

110 cm

ca. 115 kg.

130 cm

ca. 183 kg.

140 cm

ca. 222 kg.

150 cm

ca. 264 kg.

160 cm

ca. 313 kg.

170 cm

ca. 366 kg.

180 cm

ca. 426 kg.

190 cm

ca. 490 kg.

200 cm

ca. 560 kg.

205 cm

ca. 596 kg.

210 cm

ca. 650 kg.



/Lisbet


Når man endelig når toppen af samfundets stige - finder man ud af at den står op ad den forkerte mur....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægtudregning...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 20:10

Jeg har disse formler:


Hvad vejer en hest:


Gjordmål x 6,42 - 709 = HESTENS vægt.


Hvad vejer ponyen:


Gjordmål x 6,8 - 612 = PONYENS vægt.


Jeg kan se at resultatet ikke bliver helt det samme hvis du bruger hhv min formel og heidi200577. Jeg bruger min egen til udregning, og der var godt 50 kg. forskel.


heidi200577/dyrlægevagten.dk, den tabel kan jeg ikke rigtig tro på. I følge dem, vejer min varmblod på 2½ år kun mellem 313-366 kg. Han vejer nu over 500 kg ;) Og han er ikke tyk, men i super huld.


Men nu er der da et par forslag.


** Trine **


Ejer af: Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.


Søger du hingstebilleder? Så kig øverst på min præsentation.


Pensionær på Nørballe Hestepension - Det bliver bare ikke bedre!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 20:10

synes godt nok det måleskema ser besynderligt ud Lisbet...





Nu med den dejlige Wolle <3


Soya elsket og savnet. R.I.P dejlige hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 21:55

Tak for jeres formler. Jeg prøver dem begge og tager det tal der kommer til at ligge lige imellem



Tabellen ser mærkelig ud, jeg syns at hestene bliver for lette i forhold til hvor høje de er..



Mange hilsner fra Lena


Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil have lov
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 23:48

til at korrigere Trine, en smule.

Hvad vejer ponyen:

Gjordmål x 6,8 - 612 = PONYENS vægt. Det er ikke helt korrekt. Det er gjordmål x 6,08 - 612 = ponyens vægt. Ellers har hun ret.




Mvh. Lotte

Dejlig oldenborg hoppe og hingst sælges se mere på www.staldmiller.dk med videoklip. Købes: Kieffer Donau str. 17 med mellem bom, brun. Mails med billeder foretrækkes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 heidi200577's model
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 08:23

Jeg har 2 gange fået efterprøvet heidi200577's model på heste.


Den ene gang viste metoden at hesten vejede 720 kg og på KVL's vægt vejede han 718 kg.


Den anden gang viste metoden at hesten skulle veje 680 kg og på KVL's vægt vejede hun 676 kg.


Så den metode er ikke helt skæv.


Hvis lisbet65's tabel er for stangmål, er den da helt skæv, for der er bestemt stor forskel på heste med samme stangmål. Mon det kan være gjordmål, der regnes med?



Mvh

Sille


Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.


For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hi hi...!
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 09:17

lisbet65's er da gjordmål! Jeg gad godt se en hest på 2,10 m i stg som vejede ca. 650 kg!


-Mia


When you're in it up to your ears - keep your mouth shut!


***


Foderplaner udarbejdes

-gratis optimering det første halve år!

0
0
Svar på denne tråd
 
 gjordmål
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 09:28

Når i nu siger gjordmål. Så er det ikke dressurgjord, vel????

Knus Hope og Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 hele vejen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 09:48

Det er hele vejen rundt om maven ved gjordlejet :-)


-Mia


When you're in it up to your ears - keep your mouth shut!


***


Foderplaner udarbejdes

-gratis optimering det første halve år!

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 17:04

Ja det er gjordmål hele vejen rundt der menes :)



MCK


http://minkpinks.blogspot.com/


"Brutality begins where knowledge ends.

Ignorance and compulsion appear simultaneously."

~ Charles de Kunffy


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægt målebånd.
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 22:29

Vi bruger et smart målebånd der rimeligt tæt på det rigtige.

Eks. Basse traver 160 i stang rund herre 475 kg.

Briza 152 i st. unghest og langbenet 445 kg.

Nuser ældre rund haffer på 137 i st. 350 kg.

mvh merete


En god dag kommer aldrig skidt tilbage :O)



0
0
Svar på denne tråd
 
 passer ikke het
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 16:50

Den fra dyrelægevagten lyde ikke helt troværdig. Jeg har en lille hest som er fin i huld, men meget stor omkring i gjordmålet. Så ifølge dyrelægevagtens skema skulle min lille heste veje ca 550 kg. Og den vejer ihvertfald 100 under.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider