|
|
| "Hurtig" morgenfoder, kan man ? |
|
|
Da staldejer står og venter på, at hestene skal spise op, så de kan komme ud, skal jeg jo give min pony noget foder der er forholdsvis hurtigt spist op, men da jeg bruger lucerne og roepiller(som han er LANGSOM om at spise) og slobbermash(der skal serveres lunt) skal jeg høre om man feks godt kan give ham hans 50 g. racing mineral og evt en håndfuld müsli til morgenmad og så 500 g. lucerne, 300 g. opblødte roepiller(tørvægt), og 300 g. slobbermash til aften sammen med hans hø/wrap!? eller hvordan ville i gøre?
M.v.h. Stine med Pony-dyret Star Fighter *Medlem af pony-power "klubben". -"Klubben" for ponyryttere over 18 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| morgenmad |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
04-02-2008 21:40 |
|
Og så får den ikke mere i maven til hele dagen eller hvad? Det har altså MEGET at sige, 2 måltider på et døgn er i forvejen for lidt, men hvis den får det meste af sit foder + hø på en gang og derudover kun en lille håndfuld midt på døgnet, så er det helt hen i vejret. Staldejer må lave sine vaner om, fodre før morgenbad og -kaffe, gå ud til hestene bagefter. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Den går på græs hele dagen og der er også hø på folden den kan tage af, så den kan spise hele tiden. Den spiser heller ikke sin aftensmad på en gang. Den spiser lidt ad gangen.
M.v.h. Stine med Pony-dyret Star Fighter *Medlem af pony-power "klubben". -"Klubben" for ponyryttere over 18 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| morgenmad |
pjemm |
04-02-2008 21:44 |
|
Hvis den har mad til hele natten fordi den spiser langsomt og der er hø på folden, så er jeg mere afslappet.  :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det foder den får til aften, spiser den i løbet af et par timer og så får den meget hø/wrap, så der faktisk aldrig er spist op om morgenen. Men den får kun 2 måltider, fordi den går lang tid på fold.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Du kan uden problemer skifte morgenmaden ud med müsli... Når den har adgang til hø på marken, det at den har græs på fold det er også fint men der er ingen næring i det så det skal du ikke regne med i dit foderplan... Du skriver at den får mash er det hver dag ??? mash bruges kun 1 til 2 gange i ugen da det er til at rense deres tarm system igennem med... de fleste heste få meget lind mave hvis de får det for tit.. Jeg selv foder cavalor fra lykkensholm.dk Held og lykke
Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mash... |
|
|
er udregnet i foderplan til hver dag og der er ingen problemer. Müsli bruger jeg kun en håndfuld af, for at få ham til, at spise sine vitaminer. Skal lige siges, at han ikke bliver brugt til andet end skridtture 0-4 gange i ugen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sakset fra hjemmesiden |
|
|
Fodervejledning: Gives mindst 2 gange pr. uge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine får |
Tine (Bimboe) |
05-02-2008 11:28 |
|
kun deres vitaminer/mineraler samt lucerne til morgenmad + wrap. Og så får de alle deres roepiller osv til aften samt masser af wrap. Følle får det hele delt ligeligt, da hun ellers skal æde alt for meget til aften. Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco* -Rigtige kvinder har horn på sadlen-
-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej da......... |
Andrina ♥Bolette♥ |
05-02-2008 16:00 |
|
Det er om morgen den skal have `meget` mad og energi ikke om aften?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det bedste er jo... |
|
|
... hvis måltiderne er ens og lige store hver gang. Jeg synes din staldudlejer bør have lidt mere tålmodighed, og gå lidt før i stalden om morgenen, så hestene har tid til at spise deres morgenmad.
Hilsen Kanoagaard med de 2 røde: Madelaine af Nord-Als & Kanoa.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tålmodighed |
|
|
Tja, jeg ville nu heller ikke op kl. 5.30 for at fodre heste, fordi han er så langsom om at spise. Men så må jeg blande betfor i hans roepiller, så han spiser dem med det samme. Men hvor længe kan roepiller/betfor holde sig i en lukket plastik-bøtte? altså når de er opblødte og rest-vandet er hældt fra????????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine heste |
|
|
mine heste får ingen "morgenmad", eller det vil sige, de bliver bare lukket ud og så får de wrap ude på folden, som de har hele dagen. Så får de kraft, korn og mineraler om aftenen 
A good horse is never a bad colour. mine dejlige "ponyer" Katinka og Thor. <3 *Akademisk*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine heste |
|
|
Får bare en lille håndfuld müsli om morgenen, kommer på marken hvor de har fri adgang til wrap, når de kommer ind får de igen kun en håndfuld müsli og deres vitamin mineral, de laver ikke noget pt. så derfor er der beregnet at de faktisk kun havde brug for vitamin mineral tilskuddet.. Den müsli er kun fordi jeg synes de skal have lidt.. De får jo så også wrap når de kommer ind, som de har at tygge i natten over, og de ser ud til at trives godt, næsten for godt efter dyrlægens vurdering. Hilsen Bettina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesten lever... |
|
|
jo mere eller mindre af græs, hø & wrap, og 500 g. lucerne, 300 g. roepiller og 300 g. slobbermash er jo altså ikke en voldsomt stor fodermængde til et måltid , så det kan du sagtens.  Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu længere de er om at spise |
Andrina ♥Bolette♥ |
07-02-2008 16:09 |
|
nu bedre.. Har man så travlt, ja så man altså stå op noget før.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|