Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Rygproblemer
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 20:22

Jeg mangler hjælp til en hest som er meget ømtålelig med sin ryg. Vidunderdyret er på et tidspunkt blevet redet med forkert sadel hvilket resulterede i en øm ryg.

Her lang tid efter er der intet galt med ham, men han er stadig meget "påpasselig" med sin ryg.

Er der nogen af jer som har erfaringer med noget udstyr, underlag, pad eller andet som vil være god til en hest som ikke har desideret rygproblemer men er lidt sart på området. Jeg vil gerne skåne ham mest muligt.

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne at jeg aldrig kunne finde på at ride en hest med ondt i ryggen, og slet ikke uden en tilpasset sadel.

Hilsen

Anette A & Hesten

~~ KLOGEST ER DEN SOM VED HVAD HUN IKKE VED ~~
0
0
Svar på denne tråd

jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 20:25

Min hest har selv haft ondt i rygge og er redet skæv inden jeg købte ham.

Hans ryg er også helt rettet ud nu. Han får kiropraktor og massør en gang om månenden og dette hjælper ham UTROLIG meget..

Eller er det som bare at ride med en sadel som selvfølgelig - som du selv nævner - ligger korrekt og tilpasset.

Korrekt ridning og korrekt brug af ryg og bagpart under ridning har en MASSE at sige om det også for ryggen bliver styrkeret.

Jordarbejde - klassisk fx laver jeg meget med Cashew. Ca en gang eller to i månenden øver vi lidt versader, traversader, små bøjninger og sådan lidt forskelligt jordarbejde for igen - det styrker rygmusklerne :)

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 20:30

det har jeg også prøvet. Før jeg købte dyret, havde hun en frygtelig sadel. Det gav os efterdønninger et par år, hun vægrede sig mod sadlen. Det eneste, der hjælper er muskel-træning, smidiggørelse. Hun har nemlig generelt problemer med ryg/led (ligner sin ejer :(), og jeg kan mærke en forskel, der gør ondt på mig, om jeg træner eller ej. Og derfor træner jeg. Men næste gang vil jeg have en hest uden skavanker - det får jeg bare aldrig :)

Lone

Healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 20:36

Mange tak for svarene. Så må vi igang med at træne ryggen og give ham nogle flere musker.

Det er frygteligt at én rytters dumheder kan give hesten efterdønninger så lang tid efter Tænk dog på dyret !!

Hilsen

Anette A & Hesten

0
0
Svar på denne tråd

udstrækning
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 20:04

Det er også en rigtig godide at strække musklerne ud efter træning. Selve ryggen kan du strække ved at lokke hestens hoved ned til gulvet mellem hestens forben. Brug en gulerod eller anden godbid. Det kan også gavne, at hænge sig i halen og rotere halen.

Mvh Louise

0
0
Svar på denne tråd

Find en....
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 06:55

Hej.

Find en massør og/eller en kiropraktor i dit område og få ham tjekket igennem. Det kan være en utrolig hjælp til jer begge. Om ikke andet så er han gået igennem og du kan gå igang med ham men en go' smag i munden. Massage eller kiropraktik skader aldrig.

Men vær forberedt på at problemer med ryggen kan tage laaang tid at genoprette.

Du kan sige til hvis jeg skal hjælpe dig. Kender da en del massører fordelt rundt i landet.

Ellers held og lykke med ham.

Mvh Charlotte

"Hestemassage tilbydes af eksamineret hestemassør"

HAR NETOP NU EN LEDIG BOKS I 7400 OMRÅDET

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 12:29

Hej Charlotte.

Dette er en partshest som det drejer sig om. Jeg har for nylig fået part på ham så jrg kender ikke så meget til forløbet.

Sagen er at ejer i sommers red med en forkert sadel hvilket har givet nogle rygproblemer. Hun siger at hesten er blevet tjekket igennem og har haft massør som har sagt god for hesten.

Så nu føler jeg ikke at jeg kan komme rendene med forskellige folk "som skal se på om hun nu har behandlet hesten godt nok".

Sadlen er blevet tilpasset, og der er som sådan intet i vejen ud over at hesten er lidt "påpasselig".

Hilsen

Anette A & Hesten

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider