Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Rengøring af MEGET beskidthest
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 10:57

Har lige fået en hest, som var MEGET beskidt ikke i form af mudder, men af L O R T, som sidder i kager i den lange pels. Det gør ondt på hende når jeg prøver, at strigle det af, og jeg syntes det er for koldt at vaske hende nu hvor vi kun har koldt vand i stalden og ikke mulighed for solarie eller andet.

Nogen gode råd?

Kvalitets heste og ponyer sælges

Altid spændende heste og ponyer på stald, og har vi ikke det du søger - så skaffer vi det!

www.salgsstald.dk

0
0
Svar på denne tråd

Klip det af
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 10:58

Måske.

Illum

Så skriv da for #%##% bom str. på den sadel "du" har til salg....

0
0
Svar på denne tråd

Prøv sådan en en....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 11:28

man kan købe sådan en kniv man kan rede med, og så når den kommer til filtning, ja så snitter den det af, den er allertiders. Den kan købes i alle forretninger med hesteudstyr.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg må prøve
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 13:08

Mig frem hun ligner slet ikke den hest jeg har lagt billeder ind af på "opslag og billeder" men det kommer hun til :)

Men hovedsagen er bare at hun er hos mig nu, og får 100% optimail pasning og pleje!

Kvalitets heste og ponyer sælges

Altid spændende heste og ponyer på stald, og har vi ikke det du søger - så skaffer vi det!

www.salgsstald.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvor meget?
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 22:43

Hvor meget af kroppen drejer det sig om?

Ville umiddelbart prøve med en gang sæbevand evt. dele det op over et par dage, så hesten ikke skulle gøres våd over det hele på én gang, men lidt i etaper. Og så selvfølgelif medbringe en elkedel til at varme vand i :-)

Hilsen Hanne

Connemara selvfølgelig

FRISK HEST SØGER RYTTER
Opstaldet i 3540 Lynge
www.heste-nettet.dk/lodge/27752/ hest/1860/
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 23:40

klippe de områder forsigtigt af med en saks, det gør ondt på dem når de har kager i pelsen... og hvis det er store områder, så giv den et dækken på så den ikke fryser... klip det endelig ikke med en heste klipper, det kan være ret smerte fuldt for dem...

held og lykke og godt at høre at den nu har det godt...

Venlig hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Frelst

Og nej, jeg tror IKKE at jeg er bedre end jer andre...

Jeg fortæller bare hvad der virker for mig :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 15:19

hejsa

jeg har en dejlig stor bamse dreng af en kold blods som desværre elsker at grave i sin løsdrift for at komme ned til lorten for den er nemig deeeeejlig varm at ligge på og så sr han jo forfærdelig ud dagen efter det sætter sig også i kager desværre. men heldigvis kan jeg holde det nede ved at strigle ham hver dag med en stiv børste ikke plastik, men jeg opdage det første gang da han i en uges tid fik lov bare at gå og hygge der var dårligt vejr og ja så kunne jeg jo ikke rigtig strigle lige godt. men så en dag tænte jeg NEJ nu skulle de altså strgles våde eller ej, var jo bange for de ville få det der hud eksem halløj. så var de tjeg opdage han var fuldstændig klinet ind i @!#$ op af benene og under maven fuldstændig som man ser nogen køer er det. jeg gav ham et dejlig uldentæppe og et fleece tæppe på mens jeg varske ben og mave i en rigtig fed baby sæbe vand, der efter tøre jeg ham rigtig godt satte ham på boks med en gang varm klid og masser af hø til han var tør og så sen aften kom han ud i løsddriften og detførste han gjorde var at trille jeg i den størte mudderpøl, gå ind i løsdriften gave et hul og ligge sig i det varme @!#$ det var de 3timers hård arbejde

men det med sæbe vandet virke det værste totter klippe jeg ellers af. men trods dårligt vejr har jeg erfare at daglig strigling kan kun betale sig ellers vil de se forfærdelig ud, men de skal selvfølgelig ikke striglesså meget at man får øde lagt fedtlaget, bare lige man får det værste skidt af.

glæder mig til at se før og efter billeder af din hypper, lyder til den ikke kommer fra et alt for odt hjem, men godt hun er hos dig nu

held og lykke

Med venlig hilsen

Anita Hansen

RIGTIG HESTE VEJER OVER 700KG

:-)

0
0
Svar på denne tråd

af med møget
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 15:25

Du kan købe en meget grov kam, hvor de almindelige tænder er skiftet ud med knive. Selvfølgelig udformet så man ikke kan komme til at skære hesten/hunden.

Den ville jeg bruge til at få splittet møgkagerne ad. Så kan du bagefter fjerne resterne på mere traditionel måde. Men hesten vil ikke mere være generet af det.

De kan købes i de gode hundeforretninger.

Eller også brug den almindelige køkkensaks. sæt spidsen ind under skidtet og træk den så ud igennem skidtet. Endelig ikke forsøge at klippe skidtet af, du risikerer bare at klippe i hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Når du får
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 08:30

hsten ren så giv den en ordentlig omgang showshine, specielt på de områder hvor den bliver mest beskidt og børst det godt ind i pelsen.

Hvi du rider ehsten så undgå sadellejet !

Gentag ca en gang om ugen når hesten er renest muligt. Så bliver det emget lettere at børste af næste gang.

mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider