Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodring med wrap OG hø ?
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 20:37

Hvorfor fodrer nogle både sin hest med wrap og hø ?

Fx 4 kg wrap om middagen og 2kg wrap samt 2 kg hø om aften ?

Hvorfor blander de der, er der en speciel grund til det eller er det bare "nå".. ;)

Nogle som kan give mig et konkrekt svar så jeg evt kan blive klogere..

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gør det...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 20:51

Jeg fodre med begge dele. Ca. 2 kg hø og 3 kg wrap morgen og aften + et hønet med ca. 5 kg hø om eftermiddagen (der er næsten altid noget tilbage næste dag).

Det er af den grund at jeg helst vil fodre med hø (bla. fordi min hest bruger længere tid på på at spise det) men det er bare svært at finde godt hø i år. Wrap kan jeg lidt bedre skaffe.

For at han ikke pludselig skal gå fra hø til wrap hvis jeg løber tør, giver jeg begge dele. Så kan jeg give lidt mere wrap hvis jeg kan se jeg begynder at løbe tør for hø og så evt. køre ham helt over på det i en periode hvis det er nødvendigt.

Giver det mening?

0
0
Svar på denne tråd

Det kan også være
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 20:59

fordi nogle heste ikke kan tåle wrappen.

Min får dårlig mave(tynd) hvis wrappen er for "god" og så må han have hø.

I år har han ingen problemer med wrappen, men det havde han sidste år. Der fik han så ½ af hver

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Vi har fået ny beboer, han hedder Coby

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 21:08

det er når wrappen er meget våd de kan få tynd mave af den..

Men jo tørre den er jo højere FE... så jeg vil da kalde den tørre wrap for god - for den udnytter de bedst :)

Men måske får nogen heste tynd mave af både tør og våd wrap ??

Nu med den dejlige Wolle <3

Soya elsket og savnet. R.I.P dejlige hest!

0
0
Svar på denne tråd

våd og tør wrap
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 21:11

ja - du har ret, men vores wrap i år er dårligere end sidste år - nu har jeg kun haft hesten to vintre og tillagde den gode wrap, skylden for hans dårlige mave.

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Vi har fået ny beboer, han hedder Coby

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

Hø og wrap
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 21:15

Jeg gjorde det fordi Chanell ikke kunne tåle hø og der derfor var wrap ad libitum på folden

Nu hvor Chanell ikke er blandt os længere får de andre det for at få brugt wrappen

Chanell

1986 - 2008

Elsket og savnet

R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

super godt
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 21:16

jeg har gode erfaringer med at blande det. Bare af den simple grund, at de bliver trætte af kun at få en ting. Har min fået wrap, vil hun have hø, og omvendt. Ligesom jeg ikke gider spise havregrød hver morgen.

Derudover er det godt til at balancere maven. Wrap er godt ved det er fugtigt, men det kan give for meget mavesyre. Hø er tørt, og støver. En blanding har jeg fundet optimal.

Lone

Healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)

0
0
Svar på denne tråd

wrap og hø
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 21:40

Hej,

Min hest får begge dele da hun står på spåner og jeg ikke vil have at hun står uden grovfoder, hun får ca.10 kg. wrap fordelt på morgen/aften/nat og da dette bliver spist med det samme har hun intet at være beskæftiget med resten af tiden.

Jeg giver hende ca. 4 kg hø til aften, da hun tager længere tid om at spise dette dvs. hun har noget at beskæftige sig med og nogen gange har hun også levnet lidt af høet, dvs. jeg kan så se at hun har fået nok og ikke har "kedet" sig.

vh.

Jill

0
0
Svar på denne tråd

samme svar som ovenfor...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 21:41

Jeg har 6 heste i stalden og er tidligere hø bruger. Efter dette års høst har jeg været nødt til at tage wrap ind og er faktisk ved at være helt glad for det.. Det kommer også i stalden til næste år..

Mit fordeler sig således:

Mimosa. 10 kg hø. i hønet med små masker. (giver det længere tyggetid) Hun æder sit stråfoder enormt hurtigt og tager nemt på. så 2 slet hø er det der giver hende flest tyggetimer.

Nienna: 6 kg hø. 4 kg wrap. Igen brug for længere aktivering Wrappen for hun kun fordi hun ikke gidr æde meget mere end de 6 kg hø i boksen.

Wray og Nenja: 10 kg hø. 15 kg wrap(eller mere det hun vil æde får hun) Hun vil helst have wrappen. Så derfor er hun oppe i så høj dosis som muligt. Før hun folede rørte hun ikke sit wrap men ville kun have hø. Så det er lidt fra dag til dag hvad hun helst vil have.

Komma: 8 kg wrap. i hønet med små masker. Kan ikke tåle hø. og bliver for fed hvis han får mere.

Max: 10 kg hø. 8 kg wrap. Vil helst have wrappen men får lind mave af det så det handler om at styre det for ham.

Det er min oplevelse at wrappen er hurtigere spist end høet. og ved dem som ikke kan tåle så meget vil jeg helst have at de tygger så mange timer som muligt.

For dem som skal tage på afhænger det af hvad de helst vil have. Så kan jeg regulere dem i det. og på den måde sikre mig at de æder nok..

Så næste år hedder den både wrap og hø her!!

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider