Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilket tilskudsfoder?
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 18:59
Hej

Jeg har indtil nu fodret med hesteplus (piller) og Cabello (müsli balnding) men nu vil min hoppe ikke spise sit Cabello mere....Der ligger altid meget tilbage, hun syntes det er for smuldret, dette er tydeligt fordi der ligger meget smuller tilbage...dette har ikke før været et problem, men det er det nu...

Hvilket tilskudsfoder kan jeg bruge....Skal lige siges prisen ikke er vigtig...hun er højdrægtig (2 mdr tilbage af "graviditeten")

Håber på jeres hjælp

Det skal ikke smuldre for meget tilskudsfodret

Vh Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Der er mange muligheder
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 20:23
Hej Rikke
Der er mange forskellige muligheder på fodermarkedet. Du skal bruge et tilskudsfoder der kan dække de behov som din hoppe og følet i maven har.

Jeg vil ikke anbefale nogen bestemte fodermærker, men både St. Hippolyt, Brogården, Eggersmann, Dangrønt, Havens, Salvana, Pavo osv. føre foder til avlsdyr (drægtige hopper). De kan næsten alle sammen findes ved at sætte www. foran og .dk bagved.

Jeg er i øjeblikket deltager på et foderkursus. Vi har snakket meget om det ene foderfirma frem for det andet, og er kun kommet frem til at det handler om tillid til det enkelte firma. Et er sikkert, de lover alle sammen at de har et prima produkt.

Korrekt fodring af avlshopper er meget vigtigt for hoppen og føllet. Jeg vil råde dig til at få lavet en foderplan, enten gennem din dyrlæge eller et firma (de gør det som regel gratis). En drægtig hoppe skal indtage meget foder for at få næring nok, derfor er det tit en god ide med et meget energiholdigt foder, så mængden af det foder den skal indtage kan reduceres lidt.

Selv bruger jeg produkter fra både St. Hippolyt og Dangrønt og er tilfreds. Min plag ligeså - den spiser hellere end gerne dens foder.

Held og lykke på fodermarkedet. Husk vær lidt kritisk, gå efter det bedste til din hest, ikke nødvendigvis lig med det dyreste.

Vh
Ane
0
0
Svar på denne tråd

Hej Rikke
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 09:53
Er det Møllerens HestePlus?

Det skippede vi nemlig da vi skulle have lavet foderplanerne. Vi har ellers altid fodret med det, og troet at det var fint, men vi har skiftet det ud med Travo E-sport.

Jeg synes du skulle snakke med din foderhandler de har sikkert mange forskellige produkter.
0
0
Svar på denne tråd

TravoESport
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 10:03
Det er kanon. Anbefales til drægtige hopper af flere dyrlæger.

Bruger det selv og er meget tilfreds med det. Selvom prisen ikke er vigtig er det rimelig billigt.

Kh Maria
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider