|
|
| Billigste strøelse |
|
|
Hvilken strøelse er den mest økonomiske? Bortset fra halm. Min 2 års er halmsluger og da hun skal til dyrskue til sommer bliver hun nødt til at skal af med sin halmvom. Skriv gerne palle pris og hvad det koster pr. hest pr. måned. Og meget gerne leverandør.
2,5 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
1,5 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Træpiller |
|
|
Jeg tror faktisk det er træpillerne, de koster vel ca. 2 kr kiloet og har en sugeevne der er ca. 5-6 gange større end savsmuld.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| strøelse.. |
| Forfatter:  |
Gitte (Tyran) |
| Dato:  |
31-01-2008 13:47 |
|
jeg ved ikke om det er billigt, men ihvertfald er det praktiskt.. træpiller, 8mm, koster1700kr for 1000kg, og der bruges ca. 200kg til opstart, og så en sæk eller 4 i ugen i genfyldning afhængigt af om hesten er en gris. det suger super godt, og er nemt at have med at gøre.. ellers er der jo altid hampstrøelse, det er vist lidt dyrere, men skulle også være godt. ..eller også kan du jo prøve med savsmuld,... prøv at kig hos www.hjaltelin.dk de har lidt hestestrøelse og træpiller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med hør?? |
|
|
Jeg giver 60 kr. pr balle - og jeg bruger til opstart 2-3 baller og så 1 balle om ugen pr. hest i en boks som er 3x3,5 m. Og jeg har en hest som sviner meget. Det er også minimalt hvad der går til spilde - man tager jo bare en spånegreb og tager hestepærerne ud hver dag. Så er den udmugning klaret. Jeg har prøvet tørv men det er svært at holde rent synes jeg og jeg brugte meget mere tørv om ugen end hør og det kostede det samme. /Lisbet
**Når man endelig når toppen af samfundets stige - finder man ud af at den står op af den forkerte mur**
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spåner måske? |
|
|
eftersom at høsten har været meget dårlig er halm dyrt, og der er ikke ret meget af det. Min står på spåner, det er også dyrt, mener det er 55-65kr pr pakke. ved ikke hvor mange kg, men sådan en stor en...  Jeg er glad for spåner (savsmuld kan også bruges) det er nemt at holde orden i, det er rent, støver ikke så meget. samt hesten ikke vil æde af det...
Lækkert dækken billigt tilsalg! Tjek min annonce m. billede 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Nu får jeg alt det halm jeg skal bruge gratis som er af bedste kvalitet, derfor synes jeg at alt andet virker dyrt. Jeg tror måske at valget falder på træpiller. Det bruger vi også til vores fyr, så det ville jo være nemt og praktisk. Har også tænkt på tørv, men det tiltaler mig ikke voldsomt meget at boksene ser så mørke ud.
3 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
2 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
jeg giver 500-600 for 900 kg. træpiller smuld.. vi købte tre paller for omkring 1500, har stadig en hel tilbage.. og det er en sæson med med tre heste på boks
¤Sara¤.
-It's nice to be important, but it's more important to be nice! Mor til lille-pigen og Lånehest-Thor-Manse farvel til Toronto sep. 2007. Part+Billig opstaldning tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dkdkdkd |
|
|
Havde det billigste ikke været at give mere hø så hesten kan spise sig mæt?  Hilsen Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Træpiller smuld |
Tine (Bimboe) |
01-02-2008 07:40 |
|
er biligst, er jeg sikker på. Får idag 1,2 ton hjem til knap 1400 kr. To gange big bags af 600 kg, det er et forsøg, så aner ikek hvor længe det holder. Træpiller er helt genialt, har jeg fundet ud af. Har brugt tørv hele vinteren, og sikke noget l*rt. Nu er der træpiller ovenpå i den ene boks, og det virker. Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco* -Rigtige kvinder har horn på sadlen-
-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu når I siger træpiller mener I så dem man også bruger til at fyre med  Kan de virkelig bruges i en boks.... Er det ikke ubehageligt for hesten at ligge på?? Ja det kan godt være jeg spørger dumt, men er lidt nysgerrig, for hvis det rent faktisk virker, vil jeg da prøve det 
Søger en rytter til at ride mine hypper engang imellem!! Skriv en besked!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
|
|
ja det er dem man fyrer med. der er jo nærmest bare som spåner, bare meget fint snittet... omkring på fint som grus
¤Sara¤.
-It's nice to be important, but it's more important to be nice! Mor til lille-pigen og Lånehest-Thor-Manse farvel til Toronto sep. 2007. Part+Billig opstaldning tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hø hø og atter hø. |
|
|
Som anjaanja nævner ville det billigste og sundeste da være at give den mere hø, istedet for at bruge pengene på træpiller  Grunden til hesten spiser halmen er jo oftest fordi den ikke får tildelt nok hø. Motion og hø er nu bedre og sundere måde, at slanke en hest. 
Skrev Christine Heldig ejer af de to fantastiske fjordheste.
//Respekt er er ikke noget man tager, men noget man får tildelt af andre -også hesten.//
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et enkelt spørgsmål |
|
|
Hvor køber i træpillesmuld?????
Kristina Spåner, af god kvalitet sælges, pris 65,- /balle incl moms, afhentet i Hadsten. Passier dressur sadel sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| koyhoiyktho |
|
|
Nu har jeg så også en hoppe der æder alt. Selvom hun får alt det hø man overhovedet kan forestille sig hun kan spise. Hun er pony. Nu står hun på spåner, da det eneste der var tilbage i boksen om morgenen var pærer. Det er nok ikke den billigste løsning, men det er nemt, at muge ud. Nogle heste/ponyer kan ikke stoppe, slevom de får hø adlibitum. Jeg kender et par stykker.
Mange hilsner Susanne Ha' en god dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesten er |
|
|
vel sulten og æder derfor halm.. Så hvis du gir den så meget wrap at den ik kan æde det op på noget tidspunkt, så er halm det billigste at bruge.. Min hest står i halm og æder det IKKE, for hun får wrap nok.. Tror simpelthen ik på at en hest ville vælge at æde halm hvis der var wrap til rådighed..
Mette & Miss I´Will Nok har den der nøjes..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Giv den mere strå |
|
|
Nu er der jo altså heste som ikke bare kan gives uhæmmede mængder stråfoder uden at blive tromletykke. Min får 6-7 kg om dagen, og det er ikke nok til at beskæftige hende hele aftenen/natten, men får hun mere kan jeg ikke få hende ud af boksdøren. Og det er ikke fordi hun får meget kraftfoder, hun får 2-300 g havre om dagen sammen med sine vitaminer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Ja, jeg skulle nok have sagt inden i dømte, at hesten ALTID har wrap hos sig. Alligevel støvsuger den halmen. Og sådan var det også da den fik hø. Og ja motion er godt til tykke dyr, men hun er bestemt IKKE tyk, tværtimod. Men hun er vommet udelukkende på maven. Og JA, hun har fået ormekur og er tjekket i hoved og røv. Hun synes bare at halm er virkelig lækkert, som jeg også skrev længere oppe at det var. Dyrlægen har tjekket hende osv...
3 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
2 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| træpiller vs. spåner mm. |
|
|
Nu har jeg stået på det hele. ud over halm er spåner klart det billigeste. Men jeg tror det kommer an på hvordan din hest står. Min hun roder i det hele, og hun har ingen faste steder at ligge nogen som helst,  Men en blandning af spåner og træpiller suger bedst og man får et rigtig godt underlag, men billigt er det ikke.
Kærlig Hilsen Camilla ღ Ejer af araber hoppeღ - til døden os skiller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rapsstrøelse |
|
|
jeg har fået at vide, at halm er det billigste, men snittet halm er meget billigere end spåner. 50 kr for en sæk, hvor spåner koster 60-80. Lone
Healing hest/rytter Søger du et nyt rækkehus ved Århus? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså..... |
|
|
halm holder heller ikke lige så længe som spåner... 
Lækkert dækken billigt tilsalg! Tjek min annonce m. billede 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tinker metter |
|
|
Det kan godt være du ikke tror på det men min hest æder altså også halm selvom hun har fri adgang til det lækreste wrap
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det dejligt at læse Gitte |
Anne87 ♥Welsh pony♥ |
02-02-2008 19:21 |
|
At den er dækket godt ind med wrap ad libitum. Det er jo desværre bare langt fra det typiske tilfælde, så jeg kan godt forstå de andre spørger til det.
Ekstrapasser på min. 10 år fra Vejle el. omegn søges til min lille ponydreng. Du skal kunne ride, muge ud (fjerne klatter i boks) osv. Du skal have mulighed for og lyst til at komme min. 2 gange om ugen ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elsker halm |
Birgit ♥Gipsy og Molly♥ |
02-02-2008 19:44 |
|
det med at de ikke får nok hø/wrap passer altså ikke altid. min for det wrap han vil have, og god vårbyg halm, samt han står på hvede halm pt. (hvedehalmen er med mange kornrester og ukrudt) ja han spiser tit af hvedehalmen, æder al vårbyghalmen og så er han klar til wrappen. andre gange tager han dog wrappen først. og så er han alligevel for tynd. hhmmfftt 
BIRGIT Med mand, 2 børn og 4 heste. små børn små problemer, store børn store problemer! Jydsk hingstebasse på snart 1år sælges - skriv PB eller mail, for nærmere info ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm nå |
|
|
men ok så.. Det ville jeg godt nok ALDRIG ha troet - altså at en hest ville æde halm hvis der var godt hø el wrap til stede.. Alle heste i vores stald går bestemt til wrappen først, og ja nogen spiser også halmen, men ik dem der har wrap nok.. Jeg spurgte til det da det ofte er grunden til at hesten spiser halm, mange sparer jo wrappen og mener at halmen må være godt nok..
Mette & Miss I´Will Nok har den der nøjes..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har købt |
Tine (Bimboe) |
03-02-2008 19:24 |
|
det hos Er-Bo-energi i Skælskør. Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco* -Rigtige kvinder har horn på sadlen-
-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang. spåner |
|
|
Hvor mange baller spåner bruger i til at starte op på . Min hoppe støvsuger boksen uanset hvor meget hun får. Går på fold så meget som muligt.Jeg syntes det er trels at hun sviner så meget 
Heste er de bedste. De er bare livet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|