Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Føl med sårbart skin / kløe
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 10:07

Kender I dette?

Mit hoppeføl på 9 mdn har pludselig den ene dag hudafskrabninger med lidt blod ved munden og ved den tynde hud ved benene. Langs manen hvor det virklig klør, er der sårlignende bylder og nogle steder helt bare pletter?!

Hun får Tjørnehøj Mølle Breeder (som jeg er glad for) og er gået fra roepiller til grøntpiller for ca 1,5 uge siden. Roepiller er kun på pause så længe jeg giver grøntpiller, som jeg kun giver så længe ingen kræft i græsset).

Hø ad libitum. Står i stald på træpiller.

Er det noget eksem?

Skal jeg mon give noget Feed Support, som jeg før har haft god glæde af, da en af shetterne havde hudproblemer..?

Jeg 'håber' én derude måske har haft samme oplevelse..?

Fedgård Stald

v/ Fakse

Tilridning samt adfærdsbehandling af heste og hunde

www.hippokyno.dk

Mingi tlf. 22 73 25 50

0
0
Svar på denne tråd

hud.....
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 11:23

jeg ville da få dyrlægen til at se på hende hvis hun ligefrem har sår og bylder!?? Lyder som om hun klør sig voldsom og det er der jo en grund til - har hun måske noget lus eller...??? måske har hun noget i huden som ikke kan ordnes ved hjælp af fodertilskud. Jeg sys dyrlægen sku se hende. God bedring med hende :0)

0
0
Svar på denne tråd

Lus klør!!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 23:41

Jeg fik dyrlægen ud i formiddags, og der blev konstateret lus! ÆV, at jeg ikke selv kunne se det!

Jeg blev rådet til Frontline (til hunde), som jeg havde i forvejen på flaske med sprøjte Så det prøver jeg en uges tid og håber det bedste.

Dyrlæge kunne ik' forstå sårene. Men dem behandler jeg nu med Bach's creme.

Dyrlægen fortalte at det især er unge og ældre heste som rammes af lus, grundet deres lavere imunforsvar.

Så ved vi det

Fedgård Stald

v/ Fakse

Tilridning samt adfærdsbehandling af heste og hunde

www.hippokyno.dk

Mingi tlf. 22 73 25 50

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider