Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad gør en smart?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 20:00

Ja, problemet er, at min ene pony har dårlige lunger og derfor kræver meget frisk luft. Han har ellers gået i løsdrift, men da der kun er én løsdrift, hvor de unge hopper nu skal gå, så må han på stald (han er avlshingst).

Jeg har så fået lavet to bokse i en lille separat bygning, så han ikke skal stå i en ammoniakdunst i en stald med mange andre heste. Så kun ham og hans søn fra sidste år står i den lille stald. For at give ham så frisk miljø som muligt har vi taget vinduet ud. Vi har sat en tremmelåge for, så han ikke kan stikke hovedet ud, da åbningen er så stor og sidder så lavt at han kan kravle ud.

Men hvad skal man så gøre, når det blæser fra den retning?

Nogen der har et smart råd?

Er det mon nok at give ham et dækken på, eller skal hullet kunne lukkes?

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

er det muligt
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 08:37

for jer evt att sætte en plade op ved siden af åbningen, så den skærmer af or vinden? Træk er desværre heller ikke lige sagen..

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

huller
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 08:47

Det må da være til at lave en låge/skodde på ydersiden, som lige kan lukkes til når vinden står på? Den nemme er et stykke vandfast krydsfiner, 2 hængsler og en skydelås. Det ville selv jeg kunne sætte op på kort tid. Og så noget at tøjre den med når den står åben også¨.

Jeg synes ikke det er fedt hvis de står i træk eller det sner/regner ind i det halve af boksen.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

plastikgitter
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 12:14
Hej

Har set i nogle løsdrifter at de har en form får gardin i store plastikstrimler hængende nedfor ind og udgangene. Det er den slags der også hænger i slagtehuse osv.
Sådan nogen kunne du evt. have, og så hænge dem for når du ved at der skal komme dårligt vejr. Så kommer der jo stadig frisk luft ind, men ikke ligeså meget træk.

Kh Suzi
0
0
Svar på denne tråd

Suzipc79
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 19:58

Godt råd! Vil se, om jeg kan finde sådan nogle truckgardiner. Har indtil videre anskaffet en grøn presenning fra Harald Nyborg til den nette sum af 4 (!) kr. Den blafrer godt nok lidt, men der er mange øjer, så man kan binde den ret stramt op. Så må ponyerne vænne sig til plastic, når det bliver blæsevejr imorgen

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

støvet..
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 12:10

Hej.

Her haves også en allergi avls pony, som trives i stald, der muges hver dag, og strøs med stalosan f, som dræber spore og bakterier, halmen rystes i laden også køres de i boksene syv stk, hendes hø vandes, og fodret iblandes olie og opblødte roe piller, driver stalden i tanken. de er født til livet ude, hvordan efterligner jeg dette bedst. Træk og blæst er to forskellige ting, det ene giver snotnæser, i værste fald lunde betændelse, blæst giver frisk luftrum, fjerner en del støv partikler, og skader ikke, hvis der er læ et sted i boksen, vores dyr trives med frisk luft i stalden, som planlagt ikke giver gennemtræk. Avler connemare ponyer og har to andre og en opstaldet ældre herre på 27 år.

Håber det gik fint i blæsten, og at problemerne løsner sig for jer.

Knus og Kram charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Update
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 15:17

Charlotte: Godt at høre dine erfaringer :-) Det gik helt fint i blæsevejret, ponyerne var ikke særlig bange for presenningen, men jeg havde også bundet den godt tæt på tremmerne, så den blafrede ikke voldsomt.

Valentin kan stå i læ i den ene halvdel af sin boks og åbningen vender mod syd, der kommer vinden heldigvis ikke oftest fra. Jeg tænker også lidt, at når der kun er én åbning er der jo ikke gennemtræk. Når man står derinde føles det heller ikke som træk, bare behageligt med frisk luft.

Overvejer også at fodre med wrap istedet for tørt hø.

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider