Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Energisk hest og fodring
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 21:18

Jeg har lige købt en hest som har uendelig med energi, hun lægger sig hårdt på og kræver at komme FREM.

Tidligere ejer gav ikke havre, men et musliprodukt og wrap.

Jeg har forsøgt mig med:

Dagligt fordelt på 4 måltider...

1 liter hel sort havre ( ca 800 gram)

450 gram Regulator complete

1 kg roepiller

2 dl olie

hvidløg, puha det kan hun ikke lide

wrap ad libitum.

Er der noget andet der virker beroligende? det skal lige siges at hun sveder ektremt meget fordi hun tonser fremad

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

aktiv hest
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 22:44

Jeg har ligeledes en utrolig aktiv pony, som til tider desværre har alt for meget energi. Jeg vil anbefale en fuldfoder fra Spillers, Cool mix hedder den, den indeholder ikke havre og går derfor ikke til hovedet på dem. Den skulle være rigtig god til varme heste. Jeg har i hvert fald været tilfreds og har brugt den i ca 2 år. Prøv at undersøge om det var en mulighed...

Desuden vil jeg anbefale dig at købe elektrolyt, hvis den sveder meget.

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

hej gitte
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 23:23

hvis din hest løber frem, selvom du bremser på tøjlen, så er det ikke en foder ændring, men en ændring i træning... især fordi din fodring af hesten lyder rigtig god... Du kan tage lidt havre fra den og give 3 dl olie istedet for 2 dl, men jeg tvivler kraftigt på at det vil hjælpe... Istedet bør du fokusere på kun at bruge tøjlen til at stoppe, og idet hesten stopper så give helt efter og rose den meget, måske endda give en godbid, når den ben er helt i ro... den skal lære at tøjlen = stop og ikke buk nakken eller hold tempoet... Du lyder til at interesse dig for at din hest har det godt, og en ændring i træning, så den lærer ikke at tonse afsted, vil give en hest der har meget mere ro i sit hoved...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 23:32

Skift dit havre ud med cavalor basefeed 01, den er billig og god.

Det er rene piller, hvor du selv kan tilføje alt det andet du bruger ( ikke havre ).

Nu ved jeg ikke om det er en ponny du har men ellers er der også cavalor som heder pony*s*mix. den er super god til heste med lige lidt for meget energi end normal.

Held og lykke

Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd

Den tidligere
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 08:06

ejer havde nok en god grund til ikke at fodre den med havre, så tag havren væk.

Mine trakehnere får ikke havre men ca. 2 kg marstall cornmüsli, spanden fyldt op med lucerne, og alt det hø de kan æde, foderet fordelt på 4 måltider i døgnet.

Mvh.

Kurt

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 18:45

Tak for rådene, hvor kan jeg købe Marstall og Spillers?

Jeg er klar over hvordan hun skal rides, men jeg laver KÆMPE halve parader for HVERT skridt ellers så løber hun fra mig.

Hun er ridbar efter 45 minutter, så lytter hun til mine signaler

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 19:02

prøv at søge på marstall's hjemmeside der er en liste over forhandlere så skal du nok kunne finde en i det område du bor i.

Prøv at lave en masse overgange det plejer at hjælpe på en hest med gå lyst, og så lidt ensidig ridning så den søger lidt bedre frem og ned

Mvh

Kurt.

0
0
Svar på denne tråd

Dengie
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 19:52

Dengie laver også en müsliblanding til varme heste - du kan finde forhandlere og læse mere om foderet på: www.equidan.dk

Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 00:39

Jeg ville smide hende i longe 20 min inden jeg satte mig op det har jeg gjort ved min da hun var lidt for frisk.

Se vores hjemmeside på www.stald-arthur.dk

Stor lys hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro eller Tilst ved Århus.

Støtte medlem af Hestenshaab.dk - Det skulle du også prøve.

0
0
Svar på denne tråd

bacis omega 3
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 19:21

Jeg har rigtig god erfaring med at fodre med Equist bacis omega 3, et muslifuldfoder. Har prøvet flere havrefrie blandinger, men som ikke virker på min, tværtimod blev den endnu mere tændt.

Jeg ville ihvertfald starte med at erstatte havren med noget andet, hvis jeg var dig. Jeg har helt ondt af min egen hest, over at have fodret ham med havre og andet meget energirigt foder, når jeg har set hvilken mærkbar forskel foderskift har gjort.

Mange hilsner

Louise

Dressurtanten.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider