Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

pleje ny sadel
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 13:11

HejHej ... nogen der kan hjælpe med hvordan man "starter" sin nye sadel op med en go grundlæggende pleje??

-Det skal vel have en ordentlig omgang med lædersæbe først og så en go´gang fedt..

-Er én gang nok tror I??

Tippe..

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 18:06

....jeg bruger selv kun lædersæbe på brugte og lidt beskidte sadler.

Nye sadler o.a. af læder, giver jeg bare læderfedt (med bivoks i)

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Westernsæt sælges + kombisadel 17"

0
0
Svar på denne tråd

sadel...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 19:18

Jeg gav bare min et tykt lag fedt og lod den suge... Og så ellers bare passe den som alm.

Har hørt at det er godt at ride en ny sadel til -uden underlag i en 20 min. Så læderet bliver varmt og tilpasser sig bedre.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Dressurpart søges til Lerano :) klik her

0
0
Svar på denne tråd

Sæbe....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 19:44

På min nye sadel fik jeg afvide at man skal ikke bruge særlig meget vand, godt med sæbe. og en smugle fedt . men må ikke være oversvømmet i det :) Sådan holder jeg min og den er stadig super flot.

Fun

0
0
Svar på denne tråd

Sadel...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 09:07

Mener at have læst, at man skal rengøre sin sadel én gang om måneden. En ny sadel skal rengøres og smørres ind i læderfedt en gang om ugen de første 3 måneder. Man skal desuden huske, at man ikke må smørre med læderfedt, før den har tørret i 24 timer. Så er man helt sikker på, at der ikke er mere fugt tilbage fra sæbe osv.. Dette gælder uanset, om den er ny eller mange år gammel. Læder kan holde i 100 år, hvis man passer ordentligt på det! Karina

Rolig DV hoppe søger en partrytter i Thyregod (7323), som kan komme og ride 2 gange om ugen. Se min præsentation for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider