Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvordan ville i tolke dette?
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 18:20

Hej

Jeg har den gamle leder hoppe på elleve år, så har jeg hendes føl på fem og en tilkøbt hest på fem også (hun kom tilda hun var 6 måneder og har været hos mig siden)

Den tilkøbte femårs vil gerne have magt, og kan godt komandere rundt med den anden 5års, men selvfølgelig ikke lederhoppen, som knap ænser hende.

Mit spørgsmål luder nu på, når jeg lukker hestene ud om morgenen, åbner jeg skillevæggene mellem boksene, så de alle kan gå i en stor boks, så skal den tilkøbte 5års altid ned og tisse i lederhoppens boks inden hun skal ud og det er også selv om de to andre er gået.

Jeg ved ganske udmærket hvad dette ville betyde, hvis vi snakkede om hunde, men havd betyder det i hestesprog?

Nogle der har en ide?

www.staldvesterheden.dk

Ønsker du en vejledende foderplan, se hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

det kan vel
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 22:32

være noget med teritorie at gøre? Det er min umiddelbare tanke.

0
0
Svar på denne tråd

jaaa...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 23:55

min tanke ville også være teritorie... MEN også at det er det tætteste på hun kommer og ha "magten" når hun jo ikke kan få den på folden....lidt "haha se hvad jeg gør!"... jeg ville trække hende på fold først, så hun ikke kan komme til det lille "nummer" hun laver.... så "acceptere" hun også sin plads på folden og stopper med og kæmpe kampen.... og du får "ro" på folden;)

Knuzz

Marie Meyer

*Shag-Wihtnie*

www.SnoldelevRidecenter.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det kunne også være
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 08:42

en under adfærd- for det kan være at hun kun vil tisse der hvor leder har bestemt...

Nå man rider er det lidt som om at når den ene hest skal af med noget- følger den anden med...her tolker jeg det som om at den ene hypper føre an i forhold til at bestemme hvor der må ligges klatter....

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

magtdemonstration
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 17:50

Majbrit-1990 og Meyer ♣Shag-Wihtnie♣, jeg er også mere eller mindre enige med jer, at hun vil demostrere mod lederen, netop fordi hun gerne selv vil være det men endelig ikke rigtig har evne til at tage magten.

Men jeg vil så sige kan hun holde sig til det, så er det ok, for den hest har bestemt ikke lederevner.

Men tusinde tak for hjælpen.

www.staldvesterheden.dk

Ønsker du en vejledende foderplan, se hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider