Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

handelsundersøgelse
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 17:22

Såvidt jeg ved, skal køber betale en handelsundersøgelse, hvis den går igennem, og hvis den ikke går igennem, er det sælger som betaler. Jeg kunne godt tænke mig og høre fra jer om dette ikke er korrekt.

Vi har næsten lige været igennem det, og sælger nægter at betale dyrlæge regningen,så den hægner jeg på.

hilsen Bo

0
0
Svar på denne tråd

der er ingen
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 17:24

skrevne regler det aftales individuelt , men mange gør det på overstående måde, men som sagt så er det ingen regel/lov

Mvh Berit

Se vores smukke tinkere

Hingste/Hopper

&

Afkom

www.jlt-tinkere.dk

Vi venter 2 føl til sommer

the road may be rocky
and times can be hard
but the days are getting longer
and there's sunshine in my heart

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 17:25

Dem jeg købte Ridder betalte handelsundersøgelsen og han gik igennem! Men jo jeg ville selv være villig til at betale den hvis hesten gik igennem, men gjorde den ikke, ville jeg ikke selv betale den!

Kærlig hilsen Maria

To ponyer efterlyses, Pinto, 9 år, Kazan ca. 142 stang

New Forest, Heart Queen, ca. 13 år, ca. 144 i stang

(Der er billeder af dem begge på min præs.)

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 17:58

noget man aftaler individuelt, sælger - køber..

Knus Krestine

Med Kataniegårds Golden Guy OG Jolly

-Nu ER det med Freja, men uden FREJ;(

0
0
Svar på denne tråd

Handelsundersøgelsen...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 18:25

... er købers måde at opfylde den undersøgelsespligt som man har ifølge købeloven.

Altså er det KØBERS undersøgelse - af købers dyrlæge og for købers regning.

I nogle tilfælde er sælger så fleksibel at ville betale hvis hesten ikke godkendes - men det er noget der skal aftales på forhånd, og ikke noget man skal tage for givet.

£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 18:30

men jeg har altid gjort det at går hesten igennem, betaler køber.. Går den IKKE igennem, betaler sælger..

Men som sagt, det er alt efter hvad man bliver enig om..

Stutteri Inger-Marienlund
0
0
Svar på denne tråd

Handelsundersøgelse.
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 18:43

Da vi for ca. 1 år siden købte vores føl sørgede vi for at lave en aftale med sælger om hvem der betalte for handelsundersøgelsen og vi blev enige om at sælger betalte det halve hvis føllet igennem undersøgelsen og det hele hvis føllet ikke gik igennem.

Jeg tror også det er noget man aftaler indbyrdes køber og sælger imellem, det er i hvert fald vigtigt at man har en aftale om hvem der betaler hvad osv. når man indgår en handel, og det bedste er at skrive det ned , hvorefter både køber og sælger skriver under. Så undgår man en evt.senere tvivl i forbindelse med handlen.

Mvh. Tina F

WRAPHØ , tørt og af bedste kvalitet KØBES

0
0
Svar på denne tråd

Individuelt
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 08:42

2 gange har jeg betalt for en hest der ikke gik igennem, ærgelige penge :-(

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Der er ingen regel
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 08:47

Ja det er noget folk selv må finde ud af at aftale.

Jeg har altid betalt handelsundersøgelser selv, også dér hvor hesten ikke er gået igennem.

Et eller andet sted synes jeg det må påhvile køberen, fordi en handelsundersøgelse må ikke være mere end to uger gammel tror jeg det er - hvis det er aht forsikringen.

Og som sælger kan man jo så komme til at lave en del af de undersøgelser, hvis køber springer fra eller noget.

På den anden side turde jeg som sælger nok ikke undlade at få den lavet - mht alt det man hører om opståede skader og returnering osv....

0
0
Svar på denne tråd

helt enig
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 17:16

Ja jeg tilslutter mig HELT og ALDELES til Lisbeth.

Det ER køberen , der SELV skal sørge for at tjekke hesten før et køb.

Og hvem, der betaler og hvorfor, er imellem køber og sælger.

Der er INTET med hvem,der SKAL betale.

Jeg, som sælger, har flere gange hængt på en dyrlægeregning,som nogle så fint er smuttet fra, OGSÅ selv om hesten gik igennem .

Og jeg har også flere gange måttet betale for bøjeprøve og evt røngten, når jeg selv har købt hest .

Så i MIN verden betaler køber ALT .Ja måske lige med den undtagelse for min 50000 kr`s grænse.

Mvh Graven

Ponyspringpart søges til stor kat I .

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til afbenyttelse i Østjylland

0
0
Svar på denne tråd

Det er normal kotume
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 19:07

som Bo beskriver, og jeg har som køber været i en lignende situation, og efter et brev fra min advokat betalte sælger.

Men jeg tror det er en god ide at få det helt klarlagt, sælger og køber i mellem når man ser på en hest.

Det kan godt være nogen mener det er købers undersøgelse, men på den anden side, så er det jo sådan nu, med den nye købelov, at hvis der f.eke. ikke bliver taget røngent, og der så viser der er noget, så er det jo sælger der hænger på det, så spørgsmålet er om det ikke lige så meget er sælgers undersøgelse.

Der kommer i alle fald ikke heste herfra uden handelsundersøgelse og røngent, med mindre køber skriver under på at det har de fravalgt, og det er i en form som min advokat kan godkende, for jeg gider ikke lige pludselig få en hest retur, fordi køber ikke ville have røngent, og der så lige pludeselig er noget.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!

Folingsalarm udlejes !!

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider