Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tynd hoppe
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 14:47

Jeg fodre med roepiller, havre, Travo E, Sojaskrå, olie, hvidløg, frøgræshalm og wrap.

Men jeg har en hoppe som er lige til den tynde side. Hun har godt nok et 8 mdr føl ved siden og hun bliver vendet fra snart.

Men er der ikke lige noget jeg kan give som feder hende lidt op. Hun skulle jo gerne være klar til kåringen til sommer

Hilsen
Chirie

www.Dahlsminde.dk

Kunne du tænke dig at passe/ride en pony som var det din egen så ring/skriv til mig..

0
0
Svar på denne tråd

Føl eller ej..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 16:53

Selvom sådan en størrelse nok tager godt fra, så burde moderen ikke være decideret tynd.

Hvordan ser hendes tænder ud?

Umiddelbart ser det jo ud til hun får hvad hun har brug for. Det bedste du kan fede en hest op på er alt det stråfoder den kan spise, så lad hende vælte sig i wrap :)

0
0
Svar på denne tråd

hvor meget hø og wrap
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 18:02

Hej du skriver ikke hvor meget du giver, kun hvad?

Lotte O

Araber heste er bare sjovere

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 18:09

Min mening ville være at du skal få tjekket tænder og orm på den i første omgang.

der næst er majs og byg, noget der sætter sig godt, dog er majs noget der giver energi, og byg, må de ikke få mere af end 25% af foderet. ellers giv den det wrap den kan spise.

byt evt lidt af din havre ud med noget byg, da det nærmere, som jeg vil kalde det, er tom energi. Eller skal du måske bare sætte den op i foder, du skriver ikke hvilke mængder den får.

Linda//Med alt for tykke heste

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 00:50

Min hoppe er 132 i stg. Hun får 500 g havre, 500 g (tørvægt) roepiller, 50 g Travo E, 150 g Sojaskrå, 1 dl olie og hvidløg 2 gange om dagen.

Så for hun frøgræshalm på folden og 8 kg wrap til natten.

Mener i at det er for lidt ?

Hvis hun skal have byg ved siden af, skal det så ikke være varmebehandlet ?

Hmmmm måske hun skal have tjekket tænderne... Ormekur har hun fået...

Hilsen
Chirie

www.Dahlsminde.dk

Kunne du tænke dig at passe/ride en pony som var det din egen så ring/skriv til mig..

0
0
Svar på denne tråd

Tag føllet fra!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 23:36

Hej Chirie

Det er ikke unormalt at når føllet der tager godt fra, så kan det ses på hoppen, der ofte bliver skarpe over ryg og lænd.

Du kan rolig tage føllet fra nu, og du vil sikkert snart se en stor forskel på hoppen.

Fortsætter hoppen med at være tynd, ja så er der jo nok noget andet galt, så som orm, tænder el.

Hilsen

Gitte

Optimisme er en god følgesvænd, den tager jeg med mig hvorend jeg går hend!

0
0
Svar på denne tråd

vedr. byg
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 19:49

Jeg har altid kun købt varmebehandlet havre, men ikke byg. Det kan godt være du har ret, kan ikke huske det. Det eneste jeg ved er at de ikke må få mere ned 25% byg af fodermængden. Og tænder har rigtigt meget at sige. for ´kan de ikke tygge foderet ordentligt, jamen så bliver deres fordøjelse og optagelse også dårligere.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider