Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad er der i vejen med min skat?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 11:12

Puha, hvordan er det lige jeg skal starte?

Min elskede Ridder har et besværligt sind, meget sur, i sin boks, napper på staldgangen, og bryder sig absolut ikke om at blive gnubbet.

Han har været lam i venstre side af hovedet, da han har slået hovedet sammen med en anden hest under hans trasport fra Holland til Danmark.

Han har altid været bundstabil at ride på, ingen ting der, let at samle, smidig, nem at bøje. Men de sidste 3 måneder har der været så mange problemer højre rundt, kan ikke ride ordentlige volter, kan ikke bøje ham, og i galloppen, bliver han ved med at krydse ud på bagbenen. Jeg havde en massør på ham, som sagde han er skæv i nakken, og jeg burde få en keopraktor til at kigge på ham. Har ringet til min egen dyrlæge, som sagde jeg skulle f ham termograferet hos Jørgen Falk-Rønne.

Når jeg grubber ham på halsen, helt oppe ved nakken, kaster han hovedet væk, og kigger på mig som om jeg er vedd at sl ham ihjel! Jeg har fået afvide jeg skal holde ham igang med let ridning, jeg har en rigitg grim følelse i maven, der er noget helt galt!!

Nogen der kender den følelse? Jeg er virkelig bange for der er noget alvorligt i vejen med ham!!

Har virkelig en ubehagelig følelse i maven, vil ikke miste min elskede Ridder! Nogen der har oplevet noget lignende, og evt. kan komme med et bud på, hvad der kan være i vejen med min elskede skat?

Kærlig hilsen Maria

To ponyer efterlyses, Pinto, 9 år, Kazan ca. 142 stang

New Forest, Heart Queen, ca. 13 år, ca. 144 i stang

(Der er billeder af dem begge på min præs.)

0
0
Svar på denne tråd

kggkgkff
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 11:19

Det kunne godt lyde som om han er låst i nakken evt halsen - samt måske spædninger i bagparten..

Evt ondt i ryggen..

Det kan være mange ting, godt du får dyrlægen til se på det. Men INDTIL dyrlægen og kiro kommer, stiller diasnose osv - synes jeg absolut ikke du skal ride på ham..

Men blot gå nogle ture med ham og hygge om ham. Du kan evt lave lidt jordarbejde - men jeg ville ikke byde hesten at ride på den.

Så lyt til din instilling, lyt til din følelse. Tit når det vores egne heste, er denne følelse og indstilling rent faktisk korrekt. Du kender din hest bedst :)

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

ldifjdljg
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 11:25

Puha...det lyder ikke godt.

Jeg ville lade ham stå stille (altså lade ham få helt fri) indtil i har fundet ud af hvad det nøjagtig er han fejler.

Han har jo givetvis meget ondt i nakken - hvis ikke også andre steder på kroppen.

Held og lykke med ham - håber i snart finder en diagnose og kan hjælpe ham.

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Frieseren Shaman & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Sandra
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 11:29

Ja jeg kender ham bedst!

Min dyrlæge og Jørge Fakl-Rønne, siger jeg skal holde ham igang, for ellers kunne de ikke bruge termografien til meget! De skal vidst scanne med det der, for at se om han kan virke som ridehest! Og hvis jeg ikke har redet ham kan de ike se om det er det der ikke virker!!

Kærlig hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Din hest har sagt
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 11:37

TYDELIGT fra i TRE MÅNEDER- og som oftest er ventetiden på en røntgen af nakke og termografi en uge -ti dage:

Så kom dog afsted........og få så fat i ren ordentlig kiropraktor, så han kan blive rettet op og få ro og blive trænet, så det ikke sker igen.

Men det er nok en god ide med røntgen også, hvis nu den har brækket noget, har slidgigt eller andet der kræver at man siger farvel......

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Eva...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 11:53

Ja, han har sagt fra, men ikke så voldsomt som det er blevt her den sidste måned, eg har haft en anden massør på ham hver 2 uge fast, men hun kunne ikke lige se noget på ham, og min træner mente han bare var blevet lidt stiv, efter jeg havde været på ferie (2 uger hvor en anden end mig har redet ham).. Men da han begynder slet ikke at kunne ride volter fik jeg jo en anden massør til at kigge på ham, og kontakede derefter min dyrlæge, han har tid på mandag kl 11:30.

Tror du han kan have brækket nakken? Men så har han rendt rundt med det, fra før jeg købte ham!

Kærlig hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 12:27

Det lyder da ikke godt... Jeg ville som udgangspunkt lade ham få HELT fri, indtil Falk-Rønne har kigget. Han giver tydeligt udtryk for, at han har ondt. Held og lykke

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 12:05

Jeg ville også give den helt fri og så få den tjekket af en kiropraktor. Det lyder i hvert fald til at det er helt galt med den.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Ja!.....
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 14:25

Ja, det ville jeg også selv gøre, har snakket med dyrlægen gentagende gange, og sagt det samme, tilham, som jeg skriver her, og han siger jeg bliver nødt til at holde ham igang ved let ridning indtil mandag!

Har dog valgt kun at skridte og trave når jeg sidder på ham! Og har for det meste puttet ham i en longe! Jeg rider selvfølgelig letridning! Glæder mig bare til at få svar!

Kærlig hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

fri eller ej
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:04
Hej

Kan virkelig godt forstå at du helst vil give hesten fri, men jeg mener, hvis du skal have det optimale ud af undersøgelsen er du nød til at holde ham i gang. Ellers kan du risikere at det der er galt med ham er gået i ro, og derfor får klart lys og begynder at ride igen. Og så starter det bare forfra.
Rid ham med måde, og lige til grænsen, hvis du forstår. Ved det er hårdt, men det er vigtig hvis du skal have et korrekt resultat.

Kh Suzi
0
0
Svar på denne tråd

termografi
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 16:58

hejsa

Du skal holde ham i gang lige som falck rønne har anbefalet holde ham i gang = let arbejde longe som du allerede gør, jeg tror grunden til at falck rønne anbefaler at du holder ham i gang er fordi ellers vil gennemgangen af hesten ikke vise de faktiske resultater, en termografi er jo en muskel/varme gennem gang af hele hesten, derfor vil det give et forkert billede af hestens opbygning hvis den har fået boksro! pøj pøj med ham,så længe han er i hænderne på falck rønne skal i nok finde en løsning på problemmet:-)

hilsen Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender faktisk
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 18:20

to som kom til at købe heste hvor der havde været noget brækket i nakken og een der havde kronisk slidgigt i nakken.

Hestene var 3,4 og 5 år gamle og næsten ikke redet - så JA - jeg synes du skal insistere på røntgen af nakken.De tre heste kunne der ikke gøres noget ved og de kostede deres ejere kæmpe summer fordi det famøse nakkerøntgen blev taget alt for sent.

Falck Rønne er meget, meget god til diagnostik(jeg ville selv bruge ham hvis jeg stod med en speget situation)

- men han er ULTRA konservativ vedr behandling og det koster altså nogle heste livet, som formentlig kunne være rettet op ved en kombineret og intensiv indsats....så jeg ville ikke tage behandlingsforslag derfra, som det eneste rigtige.

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Tak!!!
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 17:23

Tak for jeres råd!

Sætter virkelig pris pådet! Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om han har brækket noget i nakken. Da jeg så ham første gang, og skulle prøve ham, spurgte jeg nemlig daværende ejer hvorfor hans venstre øje hang, og venstre øre ikke kunne komme helt frem, dette var fordi han hamde slået hovedet sammen men noget, under transporten fra Holland til Danmark! Men tænkte jeg jo ikke videre over dengang! Han skal have taget røngten på mandag.. Det bliver vi bare nødt til.. 'Jeg må huske og fortælle hvordan Ridder er som >>person<<.. Han er nemlig ikke så ligetil, sur i boksen, vil ikke grubbes, hader sadlen, men sådan er der jo mage heste der er, ellers er han bare super kærlig!! Ridder jeg elsker dig!

Kærlig hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 14:13

Min hoppe havde i december det samme med nakken, hun kastede hovedet væk bare jeg ville røre hende ved halsen/nakken. Fik Tove Due til at kigge på hende og hun var låst i nakken, havde en drejet knogle i kraniet, låst i hele ryggen, skævt bækken ja jeg ku blive ved. Jeg har i forvejen Tove til at tjekke hende hver 10 uge. Min var også blevet lidt træls i ridning og hun brugte ikke sin bagpart ordentlig. Så måske en kiropraktor kan hjælpe dig. Tove Due bruger akupunktur samtidig og det virker rigtig godt.

Nu med Susi Porsbøl alias Porsi!!

R.I.P min smukke dreng. 4-12-2006-altid savnet!!

0
0
Svar på denne tråd

det samme som min gamle hest
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 14:24

Hej min gamle hest forstuvede sit korsled, hvilket gav samme symtomer som du beskriver. Få endelig dyrlægen til at tjekke din hest så hurtigt så mugligt MVH Katrine held og lykke med ham

<3 Lukas vil i fred til vi mødes igen <3

<3 min elskede skat du er millioner vær<3

<3Bella hav det godt hos din nye ejer<3

<3 Artist du er et og alt 4-ever love <3

0
0
Svar på denne tråd

Hej alle..
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 21:41

Hej alle.

Ridder har en tid hos Jørgen Falk-Rønne, i morgen kl. 11:30 til termografi og røngten! Tak for alles råd, som tidligere skrevet, sætter jeg rigitg meget pris på det!

Jeg skriver selvfølgelig i dette indlæg i morgen, hvad dyredokteren finde ud af! Tak for jeres hjælp!!

Kærlig hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Ridder
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 16:18

Nå, nu har vi været der oppe!

Ridder har en ledbånds skade på højre forben, han har højst sandsynligt haft den siden jeg købte ham!

Han skal stå i 2 mdr. og derefter op til ham igen, og scannes igen.

Jørgen Falk-Rønne er positiv,da der ikke er >>ændringer<< at se på knoglerne, men da han har haft de så længe kan det gå begge veje..

Tak for jeres hjælp og støtte!

Kærlig hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

det er sørme surt
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 21:02

for jer. Håber på det bedste.

Må indrømme at jeg er lidt rystet over så mange der anbefaler alternertiver til et tjek af dyrlæge. Godt du ikke fik en eller anden kiropraktor, eller hvad hved jeg... Det hjælper ikke på en ledbåndsskade.

Jeg har selv brugt en kiropraktor, men det var efter den var dianogstiseret og kiropraktoren er også dyrlæge.

Du gjorde det rigtige, alt andet en end dyrlæge, havde været uetisk og mener jeg, i strid med dyrevelfærdsloven.

godt du kom afsted, og rigtig god bedring.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Sure heste
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 00:11

Det var godt i fandt fejlen på ham. Men jeg kan nu ikke lade vær med at tænke på at det ikke ligger til hestens natur at være så sur. De har som regl ondt et sted og forbinder rytteren med smerte og derfor atår i forsvar lige så snart den ser et menneske. Jeg håber at han vil ændre adfærd når han ikke har flere smerter. Husk at tjekke sadel når du går i gang igen. God vind fremover

Charlotte H
0
0
Svar på denne tråd

Ridderen
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 12:39

Hej.

Har du lagt mærke til om hans øre er fyldt med skidt, og evt med baktusser, er tænderne tjekket og evt ornet, ligger sadlen som den skal, jo der er mange ting der kan være årsagen, mærk føl og se om han virker øm i kroppen, få dyrlægen ud og tjek, men hjælp dyrlægen ved at tjekke sadlen, og om han er øm eller betændt.

God bedring

Kram Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 23:00

Charlotte: Tænderne blev tjekket i november, sadlen er ny, så den skulle også gerne ligge som den skal! Dyrlægen han kigget på sadlen, og mener også de begge er rigtige.. Ørene, ja de bliver ogdå tjekket som en del af dagligdagen!

Kærlig hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider