Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ang vinterdækken ? :s
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 22:53

Min hest har idag liiige ødelagt sit overgangsdækken som han har haft god tilfreds med at gå med. Vinterdækkent har ikke været nødvendigt overhovedet endnu, heller ikke ved minusgrader om natten eller da det var lige på kanten til minus grader..

Men nu har han jo ødelagt sit overgangsdækken og jeg har lige bestilt et nyt idag over nettet som jeg var ganske tilfreds med på tikarideudstyr.dk. Men det kommer jo nok først i løbet af denne næste uge - i midten muligvis..

Pt står han med et uld- og slags sommerdækken som er lidt varmt, men det ikke nok for ham at have på udenfor på folden, samt det ikke regntæt eller noget. Så det kun noget han har på som nødløsning i stalden indtil det nye dækken kommer.

Men jeg vil jo helst ikke have han skal stå inde i boksen - uden fold - de dage indtil dækkent kommer. Så mit spørgsmål lyder egentlig på om jeg kan tillade mig at smide hans vinterdækken på indtil overgangsdækkent kommer, eller om han muligvis vil få det for varmt?

Eller vil få det for koldt hvis jeg så tager vinterdækkenet af igen for udskifte med oveergangsdækkent når jeg får det.

Vinterdækkenent jeg har er der ca 300-400gr for i..

Nogle som kan hjælpe ?

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

dkdkdkkd
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 09:27

Vinterdækkenet er efter min mening bedre end at lade ham stå inde...

Men hvis han ikke er klippet og blot har gået med overgangsdækken indtil nu, ville jeg dog lade ham stå uden dækken i stalden. Det er godt for huden og hesten har mulighed for pelspleje.

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd

evt...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 11:46

jeg vile nok give den et fleece eller lign. på i stalden, og så lukke den ud nogle timer uden (antal timer kommer an på vejret), på folden har den jo (forhåbentligt) mulighed for at bevæge sig hvis den fryser, det er sværer for den at komme af med varmen under et tykt vinterdækken hvis den sveder...

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)

Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 12:17

Tak for jeres svar. I stalden tror jeg faktisk godt han kan stå uden dækken - han står kun med et tyndt sommerdækken pt som lige holder på hans varme.

Han kan ikke stå udenfor uden dækken - så bliver han kold og hans hår begynder at stritte. Dvs han fryser uden noget på, på folden. Så det vil jeg ikke byde ham.

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

strit hår
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 20:07

han behøver ikke at fryse bare fordi hårene rejser sig - han er jo vant til lidt isolering, og denne erstatter han med de rejste hår - har du mærket på hans øre eller taget hans temperatur...

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)

Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

temperatur
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 20:12

ændrer temperaturen sig hvis hesten ellers er rask ? det lyder mærkeligt. et menneske skal virkelig fryse alvorligt før temperaturen virkelig falder.

vinterdækken på, på fold og ikke noget på i stalden. så kan du jo altid skifte lidt mellem vinter dækken og overgangs dækken på folden alt afhængig af vejret.

rejste hår er somregel tegn på at den fryser lidt...

hestesnak i al almindelighed
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider