Min hest har idag liiige ødelagt sit overgangsdækken som han har haft god tilfreds med at gå med. Vinterdækkent har ikke været nødvendigt overhovedet endnu, heller ikke ved minusgrader om natten eller da det var lige på kanten til minus grader..
Men nu har han jo ødelagt sit overgangsdækken og jeg har lige bestilt et nyt idag over nettet som jeg var ganske tilfreds med på tikarideudstyr.dk. Men det kommer jo nok først i løbet af denne næste uge - i midten muligvis..
Pt står han med et uld- og slags sommerdækken som er lidt varmt, men det ikke nok for ham at have på udenfor på folden, samt det ikke regntæt eller noget. Så det kun noget han har på som nødløsning i stalden indtil det nye dækken kommer.
Men jeg vil jo helst ikke have han skal stå inde i boksen - uden fold - de dage indtil dækkent kommer. Så mit spørgsmål lyder egentlig på om jeg kan tillade mig at smide hans vinterdækken på indtil overgangsdækkent kommer, eller om han muligvis vil få det for varmt?
Eller vil få det for koldt hvis jeg så tager vinterdækkenet af igen for udskifte med oveergangsdækkent når jeg får det.
Vinterdækkenent jeg har er der ca 300-400gr for i..
Nogle som kan hjælpe ?