Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

led der "klikker"
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 09:31

jeg har en hest på 10 år, og jeg har lagt mærke til at det lyder som om ledene klikker engang i mellem? er det noget man ska være opmærksom på? og hvad kan det være?

Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig.:)

Kenzo og Tanja <3

0
0
Svar på denne tråd

Mange heste klikker
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 09:52

Der er mange heste der klikker i ledene.

Så længe det ikke er direkte forbundet med en halthed ville jeg ikke være bekymret.

Mvh

Linda

Du kan ikke forhindre sorgens fugle i at flyve over dit hoved,
men du kan forhindre dem i at bygge rede i dit hår.....
0
0
Svar på denne tråd

hejsa ..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 12:35

Jeg har også en 10årig hoppe, hun har knækket i venstre bagben i mange år, og jeg kan sige, at hvis hun er i træning, forsvinder det næsten, er hun ikke i træning, lyder det meget højt, og hvis hun har stået inde en hel dag, kan hun næsten ikke gå.

Så jeg tager ikke let på det. Self. får heste alle mulige mærkelige skader i løbet af livet, ingen har været foruden skader, men man skal imødekomme hyppens "fejl og mangler" :)

Lone

Massage, healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 12:48

hej

jeg synes mest af alt det lyder som om der er noget galt med dens ben jeg har en traver på 8 år der også knækker i bagbenet og så snart jeg har trænet hende i en uge står hun med 2 telefonpæle hun er derfor blevet følhoppe

hvis du ønsker at gøre noget ved det vil jeg anbefale at du kigger ind på Le Tølbøls hjemmeside www.odenseosteopati.dk

jeg har selv brugt hende på mine andre heste og det er helt fantastisk hvad hun kan rætte op på

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Klikker
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 12:54

Min hest har også haft klikkende led efter at have været udlånt hvor de åbenbart ikke gav godt nok foder.

Efter jeg fik ham hjem igen gav jeg ham i en periode på 4-6 uger rapsolie i foderet, ½-1 dl om dagen og det har hjulpet. Idag er der ingen lyd og han er glad og tilpas.

Ligesom os har de brug for nogle olier til at gå ind og hjælpe leddene med at smøre.

Prøv det, det er ikke nogen dyr løsning og jeg kender flere der har prøvet det med gode resultater.

0
0
Svar på denne tråd

min den gamle
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 14:34

Min gamle hest klikkede også i hans ben de sidste år jeg havde ham. Han var ikke halt eller mere stiv end normalt, og han fik olie og foder i sine sidste år til ug x og 0. Han fik så konstateret spat senere ved en haltheds periode. Måske kom klikkeriet pga af begyndende spat, det tror jeg i hvert fald selv. Om din har det eller ej, vel jeg ikke gøre mig klog på. Men hvis jeg var dig ville jeg kontakte dyrlæge og spørge ham eller hende til råds.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider