Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Jeg kan ikke forstå det..
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 21:45

Hej Allesammen

Jeg er ejer af en fjordhest, som jeg gav overgangsdækken på da vejret skiftede.

Når vi havde været ude og ride svedte han og det kunne tage op til flere dage for ham at blive tør.

Han er nu blevet barberet og har nemt ved at komme af med varmen, så nok det der skulle til.

Men men men men... Problemet er så bare at da jeg barberede ham havde han en MASSE knopper under pelsen, de har fortaget sig meget allerede nu så jeg tror at de skyldes han ikke har kunne komme af med varmen, og der i stedet er blevet dannet svamp inde under pelsen..

Nogle områder kan jeg se på ham at det klør på ham, og når jeg kradser ham på siden blir´ han helt sallllligg..... :-) Jeg kan mærke små skorper under pelsen som jeg kan rive af. HVAD ER DET??

Jeg har haft tanken i hovedet omkring for meget protein i maden. Hans mad er sempel.

PT får han daglig.

Gulerødder.

5 kg wrap.

1,2 kg. Cool Mix fra Spillers.

Tænker at det ikke kan være det.

Tidligere ejer gav ham følgende.

Gulerødder, wrap, cool mix, travo e, alfa a og olie.

Her er det så jeg tænker at det ikke kan være for meget protein, da tidligere ejer ikke havde problemet, og der blev da tilført mere protein der.

Mangler min mule noget?? PT får jeg kun redet 3 gange om ugen.

Håber på en masse svar fra jer kloge mennesker. :-)

Fjordhest er bedst. <3 Thomas <3

0
0
Svar på denne tråd

kender ikke
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 22:32

cool mix så kan desværre ikke råde dig der.. Men det er ikke unormalt med dermitofilose ved langpelsende heste.. Hvor sidder de primært??

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Svedsonerne
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 22:38

Det sidder i lysken.. Svedsonerne......

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 22:42

at de er kommet som følge af at han har gået med våd pels- jeg hørte det engang omtalt som radiator syge.

MVh Dorthe

Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.

Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd

Det kan godt være
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 22:49

Ja det er også det jeg tænker.. Men ved det selvfølgelig ikke. Nu kommer dyrlægen torsdag da han skal vaccineres alligevel. Så må hun lige se på ham..

Men hans foder hvad synes i om det?

0
0
Svar på denne tråd

1233456
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 08:49

Kan kun tilføje at når du fodrer med spillers, skal du meget ofte supplere med lidt mineralblanding også.

Forskelligt købes og sælges. Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Foder.
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 09:39

Jeg er enig med neizse, at han skal have nogle vitaminer/mineraler ved siden af det foder du giver ham.

Hvordan er han til at holde huld?

For han er heller ikke dækket ind med FE på den plan du køre.

Hvis du sætter wrappen op til 7-8 kg og giver ham 50-100 g salvimin oveni er han dækket ind ved vedligehold og op til en halv times let ridning dagligt.

Gavekort til Quistgaarden på 898 kr, sælges for 800 kr.

Hø/wrap kan indgå som betaling.

Louise - ejer af de 2 pragtfulde heste Chess og Meister

0
0
Svar på denne tråd

ang de knopper
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 17:18

Min gamle nordbaggeblanding fik også de knopper og det var pga at hun ikke kunne komme af med varmen pga sin bjørnepels.

Hun fik pencilinbehandling og jeg skulle vaske hende totalt i noget fra dyrlægen (kan ikke huske hvad selvfølgelig )

og det hjalp.

0
0
Svar på denne tråd

Knopper
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 17:32

Min har dem også, og jeg har haft dyrlæge til det flere gange. Først fik hun penicillin uden effekt, der blev dyrket svampeprøve, som var negativ, og til sidst blev der lavet en biopsi, som heller ikke gav noget entydigt svar.

Dyrlægen konkluderede, at det var en form for hårsækbetændelse som man ikke rigtig kan gøre noget ved. Måske hjælper det at ride hesten til den sveder, så der bliver renset ud, men det har jeg ikke afprøvet.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

www.lille-hovgaard.dk

Priser fra kr. 700,- pr måned

0
0
Svar på denne tråd

MIN DYRLÆGE
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 23:27

Min dyrlæge har sagt at han er dækken ordenligt ind. Han går også på græs og der er meget græs endnu selvom der ingen rigtig kraf er i det..

0
0
Svar på denne tråd

dækner ????
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 01:50

Fik han den tykke vinterpels selvom du havde dækken på ham hver dag ??

Klip ham !! mindre protein og en kinesiolog på, så i finder ubalancerne .

Det ville jeg gøre

Hilsen Lene *

HOP TJULA HEJ - BELGIEREN ER SEJ !!
0
0
Svar på denne tråd

Knopper
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 10:52

min den ene får knopper (nogle bliver til skorper andre forsvinder igen og næsten dem alle kløer) lige så snart hun får dækken på om det så kun er et regn eller en af de helt tykke - hun skal barberes hvis hun skal have dækken på i døgndrift, ellers skal hun ikke have dækken på...

Dit foder lyder meget fornuftigt

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)

Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge.
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 11:17

Det er muligt at dyrlægen siger den er dækket ind på den foderplan, men er det en dyrlæge med foder i speciale og har han/hun regnet på det for dig eller bare sagt at den er fint dækket ind?

Gavekort til Quistgaarden på 898 kr, sælges for 800 kr.

Hø/wrap kan indgå som betaling.

Louise - ejer af de 2 pragtfulde heste Chess og Meister

0
0
Svar på denne tråd

Samme her
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 12:29

på den ene- det er bare varme/fugt/skidt/vinterhud-knopper.

Jeg lægger også tyndt dækken på i september for ellers ligner han en islænder, ikke så LANG pels, men MEGET tæt og jeg KAN ikke strigle godt nok i bund om vinteren, ligemeget hvor rå jeg er med kradse-instrumenter.

Han står ALTID med et uld/fleece når vi har redet, til han er KNASTØR, bliver så gnubbet igennem og SÅ får han vinterdækkenet på.....til natten.

Der kom knopper alligevel på samme måde som du beskriver....så jeg har klippet ham noget mere og det hjælper.

Min er dækket ind og uden noget overskud, så ikke foderet her.Og han rides svedt et par gange om ugen, vaskes af osv...så jeg gør hvad jeg kan...men tæt pels og vinter...suk.

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider