Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tilskud til hove???
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 11:34

Som overskriften lyder hvilket tilskud til en plag på 19 mdr. som har meget tynd hovvæg?? den er meget tynd, hun har så fået trådt på et eller andet på fold, så hun har været meget ømtået, og skal i boks ro nu, og står med støvle på.. nogen råd til hvilken tilskud jeg kan give for at styrke hendes hove/væg????

Uærlige mennesker findes der mange af ;o(

Rigtige venner er guld..

0
0
Svar på denne tråd

Hoofcare
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 12:54

er i følge mange det bedste på marked. Forhandler kan ses på http://www.marstall.dk

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!

Folingsalarm udlejes !!

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 13:15

Jeg vil give Biotin. Man skal bare sørge for at der er Methionin i pruduktet. For det gør at det optages bedre.

Bl.a Solanums fra Rheumacure og Blue Hors' biotin produkter har Methionin i

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Udover.............
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 13:25

Udover biotin, methionin, zink og gær er fedtsyrer også vigtige for dannelse af ny og sund hov. Derfor vil jeg vælge Ungulat fra hippolyt, den sætter hovvæksten i vejret og gør hovene både stærke og mere elastiske.

Se mere på http://www.hippolyt.dk/UNG3.htm

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ikke kun tilskud.
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 13:52

Det er meget vigtigt at du ikke kun tænker tilskud. Tilskud har størt effekt hvis hesten er i underskud af noget, og er den det skal man huske at ændre i foderplanen så den er dækket ind.

Ud over det skal du selvfølgelig kigge på det miljø hesten færdes i. Har den sur stråle? Svamp? Begge dele har indflydelse på hvordan hesten bruger sine ben, og kan afhjælpes med rene og tørre forhold at gå på. Sidst men ikke mindst skal der kigges på hoves facon og benest stilling. Den bedste måde at styrke hoven på er at sørge for god og regelmæssig beskræring og rent, tørt underlag.

Jeg vil til en hver tid mene at gode hove ikke kan købes på flaske!

Signe

0
0
Svar på denne tråd

solanum mega biotin
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 14:04

min hoppe har i alle de år jeg har haft hende(15 år) haft elendige hove, indtil vi startede med denne biotin. Nu går hun uden sko og hendes hove har aldrig været stærkere eller flottere. Fodrer du med havre? Det er med til at give skrøbelige hove..

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Biotin
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 14:11

Du skal give din hest biotin.

Og der skal, som nævnt være både zink og methionin i.

Her er et par produkter jeg har haft succes med.

Hoofmaker - jeg fik det ved smeden, det er en 180 dages kur. Det er ret heftigt i pris, men det virker!!! Koster ca 700 kr for to måneder!

Bio-foot fra Havens - det er det jeg på nuværende tidspunkt bruger til min. Det indeholder hvad det skal, og er knap så dyrt, faktisk billigt ifht. Hoofmaker. 700 kr for et helt år!

Desuden kan jeg anbefale at smører hovene hver dag, for at tilføje hovene fugt/holde på det fugt de har.

Jeg bruger Hypona, anbefalet af smeden. Jeg smører kun ydersiden, derved kan hovene suge vand gennem sålen, men sørger for at det ikke bliver transporteret ud gennem hovvæggen.

Jeg har haft store problemer med min hest hove! Sommeren 2006 stod han inde en månede, da han blev ved med at tabe sine sko. kunne kun holde dem på to uger af gangen! Der lavede smede flere huller i skoen, så de blev siddende.

Efter hoofmaker, og et smede skift, har min hest nu rent faktisk hove, og kan gå ti uger, hvis det skal være, uden at det er kriminelt!

Mvh. Lotte - som har været ALT igennem når det gælder hove!

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

!! Tegninger tegnes på bestilling !!

- Ydeliger information på præsentation -

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

takker...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 14:40

Tusind tak for jeres svar.. Jeg vil kigge de forskellige produkter igennem og se på hvor jeg har muligheder for at købe det forskellige ;o)

kate jensen ♥Naia♥ : Jeg fodre ikke med havre, men en musli bla. til plag, samt får hun lidt ekstra for at tage på.

Cherokee: jeg har fået udarbejdet foderplan, så hun skulle gerne være dækket ind med alt, har ikke haft hende så længe så hun får derfor lidt ekstra som nævnt for at tage på gradvist.

Smeden har set hende med 5 uger's mellemrum, hun har hverken svamp eller sur stråle, omgivelserne i færdes i fejler intet, deres folde er der MASSER af græs på, hun står på TØRT underlag i løsdrift. ifølge smed er hendes hove faktisk pæne, til trods for denne der er lidt tynd i hov væggen, hendes benstilling er rigtig flot, så heller intet det fejler noget, men om det er tidligere sted, skal jeg ikke kunne svare på, da jeg ikke gik deres folde igennem :o)

Endnu engang 1000 tak for jeres svar.

Uærlige mennesker findes der mange af ;o(

Rigtige venner er guld..

0
0
Svar på denne tråd

Ungulat
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 19:25

Vi bruger Ungulat til vores hoppe, som er eller rettere var udstyret med DK's ringeste hove. Hun har gået med 4 sko siden hun som 2-års brækkede et stort stykke af baghoven ved at træde på en sten. 3 dage uden sko, og ingen hov tilbage. Ikke engang på fold kunne hun gå uden sko. Vi har forsøgt med mange forskellige Biotin-produkter med begrænset succes.

Sidste vinter forsøgte vi med Ungulat, og da foråret kom, gav smeden grønt lys for at smide bagskoene. Så det står også på Ungulat denne vinter.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Hoofmaker uden resultat
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 14:05

Ja min kur med hoofmaker hjalp ikke min 22 årig fjordhest

Hendes hove er ikke gode og de vokser ikke. Smeden siger at det jo kommer med årene, men hun har ømme hove. Hun har gået 3 måneder med gummi sko, med sure stråler til følge. Hovene vokser ikke. Hun har nu stået stille siden i sommeres, da hun jo ikke kan bruges. Jeg overvejer aflivning, men er villig til at gøre noget ekstra, men hvad ???? Kan i give nogle gode råd. Hun får vitaminer, målt og afvejet, foder m.m. Hun har fået en super fin pels, der stråler. Men lige meget hjælper det på hendes hove. Jeg ville jo helst ikke af med hende, hun er praktfuld, men hun skal heller ikke have ondt.

Mange hilsner

Lene Toftebæk

TOFTEBÆKGAARD, Ryttervej 18, Ll. Heddinge, 4673 Rødvig Stevns

mobil: 60862808

http://WWW.toftebaekgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Oftere beskæring...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2008 16:55
Jeg ved godt det lyder lidt mærkeligt... Men mine heste har begge fået meget pænere hove, der vokser som ukrudt, efter de er begyndt at blive beskåret max hver 4. uge.
Det er selvfølgelig ikke meget der skal af, men bare det at de holdes lige og pæne, uden vinger, har virket. Efterhånden bliver der taget mere og mere af, fordi de slider dem mindre... Og det er selvom jeg bruger dem mere.
Da det var aller værst blev de tjekket hver 2. uge, og det havde god effekt.

Så mit råd må være at beskære mere, for at få mere hov. Selvom det lyder sært.
Den er selvfølgelig straks værre hvis hesten har sko på, for så er det ikke muligt, men det kan altså alligevel betale sig at tage et kritisk kig på hestens hov- og benstilling.

Signe
0
0
Svar på denne tråd

ingenting at beskære
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 09:30

Der er ikke noget at beskærer, derfor gik hun i en lang periode med gummisko, så der kunne komme noget, men ingeting fik vi ud af det andet end sur stråle. Så det er desværre ikke et råd jeg kan bruge, håber andre vil kunne.

Mange hilsner

Lene Toftebæk

Smil! -og verden smiler til dig. Le!-og du bliver glad

Græd! -og du bliver våd i ansigtet.

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan stadig
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 09:36

anbefalde solamun mega biotin.. det er det eneste der har virket på min fjordhest. Vi har været gennem hele møllen, men at stå halt i et år, pga ingen hove, sko der falder af, og brug af kunsthorn i massevis. Med denne biotin kan hun gå UDEN skol, og hendes hove har aldrig været bedre.

For en god ordens slyld skal det siges at jeg ikke er forhandler

Fjordhest er bedst!

0
0
Svar på denne tråd

tak kate
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 15:09

Det vil vi også prøve. tak for det. Ved du hvor det forhandles?

Mange hilsner

Lene Toftebæk

0
0
Svar på denne tråd

har du prøvet..
Forfatter: 
Dato:  14-01-2008 22:56

skridt på fast underlag? - træk den en daglig tur på fast underlag - evt med boots ilagt sål - ved dette får du den til at sætte hoven korrekt i jorden - og det skulle fremme hovens vækst...

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

biotin her
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 08:49

Fjordhest er bedst!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 11:00

Fik den gode nyhed i fredags, Bella fik atter sko på. Så 8 måneders kamp slut og det er nu "kun" vedligehold. pyha. Tro jeg alligevel give mega biotin.

Tak for alle de gode svar til mig også

Mange hilsner

Lene Toftebæk

0
0
Svar på denne tråd

ølgær - naturprodukt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 22:44

Hej,

Ølgær, som har en god effekt på hovvækst og styrkelse af hove, sidegevinsten er at det også har effekt på pels samt man og hale.

Produktet som er et naturprodukt bruges 1 gang daglig, 1 "snapse-glas" i foderet.

Kan købes hos foderforhandlere, 25 kg. ca. 300,-

Evt. kan du dele med andre, da 1 hest kun bruger ca. 7 kg. om året ved daglig brug.

vh.

Jill

0
0
Svar på denne tråd

ØLGÆR siger smeden
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 09:52

Hejsa

Smeden anbefalede mig ølgær og det virker!

Desuden virker det godt på mave-tarm funktionen pga gærkulturerne i det.

Jep jep jep... Det er såmænd bare Joey.... Just Joey.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider