Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Pony sur i boks
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 20:18

Jeg har til min datter netop købt/lånt (den er på prøve) en dejlig pony.

Ifl. ejer har det altid været en dejlig nem pony - og det r han også.

MEN han er super sur i boksen og ved berøring.

Han kommer gerne hen til bokslågen, men vil man røre ham lægger han ørerne , undviger og går tilbage i boksen.

Har man en godbid med kan man få lov at røre ham så længe der er noget at spise. Han truer kun, bider ikke, men ligner en der "gerne ville"

På striglepladsen er han også sur ved striglning, elelr ørerne kører frem og tilbage, men mest sur.

Den skulle ikke have været sådan for 1 år siden, men har det sidte år været lånt ud.

Kan man "kurere" det eller er det ikke til ? Vi har brugt meget tid i stalden med ham, striglet og ladet være med at nusse alt for meget - men det er jo det mit barn gerne vil.

Gode råd modtages, da det desværre ellers er en dejlig pony også ridemæssigt, men vi vil gerne have en pony der kan lide at blive klappet også :-)

Mette

www.LundRideudstyr.dk

Vi har i butikken flg. mærker: Equiline, ANKY, Kyra K, Dobert, OS, HKM, Happy Valley, Harry Hall, Euro-Star, Toggi, BR, Derby, og mange flere

0
0
Svar på denne tråd

sxsaxaxa
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 22:14

Hvor gammel er din datter? Er hun i en alder hvor hun selv kan magte ponyen hvis den en dag udfordrer hende og har hun erfaringen og modet til det, så synes jeg godt i kan beholde ham og med tiden garanteret ændre hans adfærd.

Men er hun en lille pige som ingen erfaring har og som egentlig synes at det at strigle er lige så sjovt som at ride så ville jeg med det samme skaffe mig en anden pony. Du skriver jo faktisk selv at det er vigtigt for jer at have en hest der vil nusses med.

Ud af hytten med den her... Der er så mange andre søde og kontaltsøgende ponyer. Held og lykke med det...

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

Hun er lille
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 22:55

hun er 5 år. Og elsker lige så meget at strigle som at ride. Hun er ked af ponyen og siger selv han er en sur en, men den hun havde før var måske meget speciel. Den kunne lde kram og kæl, slikkede hende i hovedet, hvis den kunne komme til det.

- en shetlænder med et super sind. :-)

Men hun har brug en en større.

Tænkte bare om det var et problem der "hurtigt" kunne løses - måske.

Han står glad med ørerne fremme indtil man tager hånden frem mod ham.

Tænker lidt hvordan en ellers dejlig børnepony, på så kort tid kan blive så sur. ?

Det er nok ikke ponyen, og vi må ud at lede igen. :-)

- men de er godt nok svære at finde.

Mette

www.LundRideudstyr.dk

Vi har i butikken flg. mærker: Equiline, ANKY, Kyra K, Dobert, OS, HKM, Happy Valley, Harry Hall, Euro-Star, Toggi, BR, Derby, og mange flere

0
0
Svar på denne tråd

hjkhjkhjk
Forfatter: 
Dato:  07-01-2008 12:38

Det lyder absolut ikke som en pony for et 5-års barn. Det ville jeg simpelthen ikke turde.

Så skal du selv træne den indtil den er helt "normal" igen (hvis den overhovedet bliver det) og først derefter kan din datter strigle den. Det er stort arbejde, så mon ikke pengene var bedre brugt på en anden hest?

0
0
Svar på denne tråd

Ponyen
Forfatter: 
Dato:  07-01-2008 17:01

bliver leveret tilbage.

Vi må ud og se på andre, men det er svært, nu har vi set på flere i denne weekend, og de er altså ikke lige søde allesammen selvom det er det man lægger stor vægt på når man ringer på annoncerne. :-(

Vi må på pony jagt.

Mette

www.LundRideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

øvøvøv
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 14:14

Hvor er det bare ærgeligt. Men jeg er sikker på at du bliver glad for beslutningen i længden. Man kan jo næsten heller ikke byde barnet andet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider