Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp -Man slidt med WUG
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 15:23

Jeg har for 1½ mdr siden købt et Rambo Wug, som jeg for øvrigt er meget glad for. Dersværre har jeg konstateret, at den slider på hans ellers fine lange man, så den er blevet meget tynd.

Jeg har nu flettet den op til dækkenkanten og puttet showshine i. Er der ellers noget jeg kan gøre for at bevare det man der er tilbage?

Finders der noget man kan sætte over fletningerne så der ikke kommer slid på manen?

0
0
Svar på denne tråd

lycrahætte
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 17:34

Du kan jo prøve sådan en fætter her.

www.hooks.se/butik/ default.asp?sidvarde=D...Width=1024

Jeg tror dog hellere jeg ville ofre lidt af manen.

0
0
Svar på denne tråd

total batman
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 17:39

Det ser godt nok sjov ud, og det vil jeg under ingen omstændigheder putte på mulen, men tak for tippet anyway.

Er der nogen der ved om det skåner manen bare det at jeg har flettet og puttet showshine i?

0
0
Svar på denne tråd

desværre
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 17:19

jeg bruger også wug modellen fra Rambo, og ja eneste ulempe ved denne model er der slides ca 5 cm man af, specielt på heste med velrejst hals.

Tror ikke showshine vil afhjælpe problemet, desværre.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Fletninger
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 20:04

Karina - fletter du også din hests man?

0
0
Svar på denne tråd

min hest´s
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 22:18

man slides kun der hvor dækkenet "knækker" ca 10 cm oppe af manen... men der slides det til gengæld også ret meget... jeg smører huden med ko patte salve, for at sikre mig mod sår og så bruger jeg show shine for at holde det glat..

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

poser over fletninger
Forfatter: 
Dato:  07-01-2008 17:32

Kan man ikke selv sætte nogle små poser af en slags over fletningerne måske? Noget med glat ydremateriale, så dækkenet ikke "hænger i"?

Nogle gode forslag til stofvalg?

0
0
Svar på denne tråd

glem det.
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 08:09

vælg en anden model dækken.

stoffet i et rambo er så glat at det ike er pga foret man slides af, men pga pasformen, dvs at dæknet går op over halsen, og det vil det jo også gøre selvom du pakker manen ind

karina

0
0
Svar på denne tråd

Det var jo..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 09:34

det du blev advaret imod i den tråd du lavede for et par måneder siden.. Der er intet at gøre, det slider uanset hvad..

Stutteri Inger-Marienlund
0
0
Svar på denne tråd

Flere erfaringer
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 18:37

Det er rigtigt, at der var nogle der skrev, at deres heste fik slidt manen med wug, men også andre der ikke havde problemer med det.

Jeg spurgte forhandler, der selv havde 2 arabere, der stod med wug og de havde ikke problemer med slidt, derfor valgte jeg en wug model. Jeg kan ikke se, hvorfor forhandleren skulle have anbefalet denne model, hvis hun havde vist, at den skavede manen af!

Nu kan jeg så bare konstatere, at den i hvert fald skaver min hests man desværre. Jeg tror nu stadig at poser om fletningerne vil skåne manen lidt i forhold til slid, det er i hvert fald et forsøg værd!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider