Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sadel i fyrrum.
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 19:20

Jeg har en Wintec sadel, som ikke er af læder. Dig er gjordstropperne i den ene side, samt stigerammene af læder.

Disse læderramme mugner for mig, da der ikke er noget opvarmet sadelrum.

Kan jeg stille sadlen over i fyrrummet, hvor der er omkring 60 grader, eller vil det ødelægge den?

Håber at der er en der kan hjælpe, for det er trælst med en muggen sadel

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 19:57

umeltbart ville jeg sige ja, men hvis der er 60 grader i jeres fyrrum ville jeg nok ikke, det var godt nok også en høj temp. i har der!

Men ellers prøv og tørre dine stigremme af med en tør klud hver gang du har været ude og ride :-)

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 20:23

Der er 60 grader i fyrrummet. Det viser termometeret.

Problemet er at sadlen ikke bliver brugt. Ikke endnu i hvert fald, men regner med at komme til at bruge den 1-2 gange om ugen om en lille mdr. tid.

Jeg har bare ikke mulighed for at have den hjemme, eller hvor der ellers er varme.

Det er nu ikke fordi at læderrammene bliverstive eller lign. men de mugner, og det "smitter" af på sadlen, så jeg er nød til at rengøre den tit.

** Trine **

Pensionær på Nørballe Hestepension - Det bliver bare ikke bedre!!!

0
0
Svar på denne tråd

meget varmt...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 00:51

I burde have et bedre fyr, det er da en farlig masse varme der går til spilde ;-)

Jeg ved ikke om 60 grader er ok - men jeg vil da tro det er bedre end mug...

Dog ved jeg ikke om det er smart med så store temperaturudsving som det vil give når sadlen tages i brug...

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 10:19

Nej det er jo netop de store temperatur udsvind, som jeg er nervøs for. Havde det været en lædersadel, så havde jeg aldrig overvejet det.

Men jeg må nok bare leve med mugen, og tørre af, når jeg skal bruge den. Det klare jeg nok også ;)

** Trine **

Pensionær på Nørballe Hestepension - Det bliver bare ikke bedre!!!

0
0
Svar på denne tråd

læder i fyrrum
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 18:44

Nu har jeg min sadel hængende i et fyrrum, hvor der vel er ca. 40 grader, vil jeg tro..

Tager læderet skade af varmen? for alternativet er foderrummet, hvor den i så fald mugner.. har haft to trenser, der blev helt grønne..

Jeg vidste ikke, at læderet ikke kunne tåle varme

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

udtørrer...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 00:36

Ja læderet har ikke godt af så meget varme, men selvfølgelig heller ikke af for meget fugt. Men jeg synes nu kun sadel og hovedtøj mugner, hvis det ikke bliver brugt regelmæssigt.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis der er 60 og
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 11:44

40 grader i jeres fyrerum, så skulle i nok se at få isoleret jeres fyr...

Spild af energi.

Illum

Som også i 2008 forbliver sig selv, så er det nemlig svært at falde ud af "rollen" ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 16:10

Jeg har en kandar, som jeg ikke bruger pt og jeg har snakket med en sadelmager om hvordan jeg opbevarede den bedst mulig. Hans svar var: Giv læderet noget at leve af (eks god læderolie) hæng det i et rum med en tempartur mellem 15 og 20 grader og dæk det til med et stk bomuldstof. Læder har ikke så godt af for meget varme.

Det har nu snart hæng der en del år og jeg har givet det olie nogle gange og det er lige så blødt og pænt som det var mens jeg brugte det.

Når det er en stofsadel vil jeg også hænge den i et rum med ca samme temperatur.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

tror lige..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 20:35

Takker for svar.. tror jeg vil prøve at få målt temperaturen i fyrrummet, når jeg kommer ud til hestene i morgen.. Det er jo ikke fedt, hvis ens sadel tager skade af at hænge derinde i rummet..

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider