Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kåring-hvide heste.. hjælp
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 18:41

Ja, jeg står og skal til kåring med min irish cob hingst og min hoppe, og de skal jo gerne tage sig godt ud, lige nu ligner de alm brune heste pga de så beskidte. he he

Casanova har jeg mådte klippe så jeg kunne så hvad for en ende der var hvad på ham.

emma har bare haft dækken på så hun er knapt så lang håret.

men, de ligner jo noget der er løgn, casanova har halv man da min frieser og ham har gået på fold sammen og har bidt manerne af hinanden i deres vilde lege, og han er ikke hvid mere men brun.

emma har dog sin man, men er også brun og ike hvid.

så har brug for lidt vidunder midler..

tager imod alle gode råd med åbne arme.

og må man fremvise sin hest i grime til kåring? for casanova har ikke haft trense på før, og rejser til usa på onsdag, og kommer først hjem nogen dage før kåringen..

lækker irish cob hingst sælges.

super lækker frieser sælges.

se dem i min profil.

0
0
Svar på denne tråd

På ICS's...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 18:47

... hjemmeside står der følgende:

Kontakt Helle Kuntz for nærmere info (igor@post5.tele.dk - 64 76 20 20 - 40 55 39 91).

Det synes jeg da, at du skal gøre :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Dressurvogn sælges. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

ganske almindeligt
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 19:13

kartoffelmel på fugtig hestepels/hale/man, og vupti, er det til at børste skidt og møg af, når det tørrer.

Simpelt tryllemiddel til hvide heste. Også til snehvide heste, er der et tip. Vask hesten i shampoo, og kom lidt blånelse (supermarked) i shampoospanden. Nok mest om sommeren, lidt koldt at fuld vaske langhåret hest.

Med venlig hilsen Lene

www.hestebamserne.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 19:18

har jeg har gjort før, men tager ikke alt skidtet desværre.

se dem i min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Shampoo
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 19:27

Som skrevet i et andet indlæg omkring "rengøring" af hvide heste, kan du få noget shampoo, som hedder Show Clean. Det er blåt, og super effektivt. Jeg har brugt det meget til fjothestenes man og haler og de ulsblakke fjordheste i min "fjordhestetid"

Mvh

Ditte

Venter føl efter Continental OLH 757 i 2008

Søges: Folingsalarm som kan lejes i perioden Marts-April 2008

0
0
Svar på denne tråd

wonderstone
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 19:42

i denne kolde tid hvor vask er svært. der kunne du måske bruge en såkaldt " wonderstone" til at tage det værste. de er ret effektive til pletter.

du kan godt vaske den del af halen der bare er hår. tør med et håndklæde efter. put evt en skefuld blåt blæk i vandet du skyller efter med. det ser voldsomt ud når vandet er lille/blåt og når halen lige dyppes. men når den tørrer så har halen et meget mere hvidt eller gråligt skær end før - meget pænere end gult.

en anden løsning er at ride til en rideklub med vaskeplads med varmt vand og et solarie. vaske og tørre hesten her og så ellers flette halen og manen op og putte dækken på dyret indtil kåring. eks dagen før.

Formidling af LUSITANO heste. Fra Portugal.

Salgsheste på http://www.klassisk-dressur.dk NYE NU

Åben for tilmelding til Golega 2008. Hestefestival.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 20:29

ok, vil jeg gøre.. begge har heldigvis dækken på nu, så er kun hals, ben, man og hale der skal vaskes.

se dem i min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Fremvisning
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 21:09

Du spørger om du må fremvise din hingst i grime, det har jeg ikke oplevet nogen steder hvor man må. Det kan til nødt gå med en hoppe, men ikke med en hingst.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 21:16

så må han hellere lære at få trense på.

se dem i min profil.

0
0
Svar på denne tråd

1234566
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 21:23

Shampoo specielt til hvide heste fra Mustang International, det er effektivt. Og ellers er noget så simpelt som ganske almindelige sæbespåner også ret godt, især til halen, du skal bare vaske den 2 -3 gange, så kan du tro den er hvid! Jeg plejer at starte med at vaske mine hvide heste en uge før jeg skal afsted, på den måde kommer du virkelig i bund.

Pøjpøj!

Lipizzaner bedre end du aner!

www.lipizzan.dk

Charmerende rødbroget 3 pony sælges!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 21:41

tusinde tak for jeres gode råd.

må hellere gå i gang med det samme.

har sådan set kun 8 dage til at ordne heste i og lære hingsten at have trense på, pga jeg tager til usa i mellem tiden.

så får noget at lave.

se dem i min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider