|
|
| Hvilken mash er bedst? |
|
|
Har prøvet den fra havens. Sys ikke min ellers meget kræsen hest vil æde det. Og heste plejer nu at elske sådan et måltid.. Så tænkte på hvilken en er bedst og velsmagende...? Hva forskellen på irsh mash og slobber mash?  Link gerne til nogen steder og gerne forhandler i sønderjylland, kan bare ikke finde det NOGEN steder 
©Robin Surprise - Shalom E´jaaz - Julia - Zijawa Azale© Forventes to føl efter Wish me luck OX - sommeren 2008
Nu den nye rytter af stjerne hingsten Wareno OX En rigtig hest er en fuldblodsaraber ~ Malene Pedersen ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Irish mash |
|
|
Jeg har kun prøvet irish mash, det ELSKER de og jeg har derfor ikke lyst til skifte mærke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| maaashhh |
| Forfatter:  |
ltrunjer ♥Robin♥ |
| Dato:  |
03-01-2008 14:01 |
|
Hej Malene. Jeg bruger den fra Brogården da det som er i den er valset. f.eks. er det fra Eggersman med hel havre og det var jeg ikke interesseret i. Desuden er der flere urter mv. i den fra Brogården. Den bliver dejlig klæg hvis man kan sige det.. og holder dermed mere på varmen end den jeg prøvede fra Eggersman. Den fra St. hippolyt er der jo gærkultur i, så derfor må man ikke hælde kogende vand i, hvilket jeg ofte praktisere. Jeg har kun gode erfaringer med Brogårdens vil jeg sige, men mon ikke det er en smagssag:) Jeg oplever ikke at have brug for den gærkultur når jeg nu giver mashen, men det der jo nogle heste der har brug for:) Pt. giver jeg min ca. 1/2 kg. om dagen og han ELSKER det!  Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hos mig |
|
|
år de irish mash, jeg har aldrig prøvet andre mærker da de er helt vilde med det, så ser ingen grund til at skifte. Dog når jeg får nye i stalden skal de lige have det 3-5 gange før de spiser det med velbehag, de første gange ser de meget undrende ud og tygger mærkeligt på det:-)
Camilla Diana Olsen,Rondo Quintus og Bubber Ledig boks i Slagelse, skriv for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv denne |
|
|
Jeg vil anbefale Scottis mash fra müehldorfer den er 100% økologisk og støvfri. Den diætetiske blanding er særlig egnet til heste der har hang til kolik og forstoppelse. Det er en smagfuldt og stofskiftestimulerende mash-foder med urter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slobber mash |
|
|
fra Havens købte jeg igår. Ingen af mine har fået mash her hos mig, men læste at det var godt til heste i løsdrift for at få evt. jord og sand ud af systemet. Prøvede at give dem en lille smule idag. De 2 ponyer guffede det i sig, mens de to store ikke var vilde med det. Den ene forsøgte sig lidt mens den anden stort set ikke åd noget. Håber det bare er ligesom Camilla81 skriver, at de bare lige skal vænne sig til det. Ellers har jeg overhovedet ingen erfaringer med nogen form for mash. Mvh. Betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg synes du skal prøve Slobber fra PAVO.. Det bruger jeg til mine heste, og har ikke oplevet nogen heste som ikke kunne lide det. Det kan fås hos www.pavo-hestefoder.dk
Elbækgaard Venter 2 føl i 2008 efter: Aljano og Aswad Al Walad OX Sælges: Hubertus Flexline spring MINI WRAP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anbefaling. |
|
|
Jeg kan kun anbefale Ströh Horse Mash. Det er super lækkert, og det ryder ned med stor glæde. Kvaliteten virker også til at være i top. Prisen ligger på omkring Kr. 160,00 for 20 kg.
** Trine ** Ejer af: Nydam's Mr. Milan. Ejet af: Frosti - hustyrannen. Pensionær på Nørballe Hestepension - Det bliver bare ikke bedre!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slobber |
|
|
Jeg giver Slobber fra HAVENS - staldejerne forhandler det, så det er simpelthen så nemt at hente det ovre hos dem  (Stald Granlygaard, Damhusvej 3, 6240 Løgumkloster). Bassen ææælsker det - så meget at hun ikke kan vente på at jeg tømmer spanden i krybben, og står og vrinsker efter det når det opblødes henne i vandspiltovet. Der er nogle heste der ikke kan lide det, men de allerfleste kan lide det. Jeg har ikke erfaringer med andre, men vil gerne anbefale Slobber, hvis hesten altså kan lide det. /Lene
Marsvin søger ny ejer! To voksne hunner og to hanunger + faderen søger ny madmor! Hunnerne sælges samlet m. bur, hannerne gerne samlet, kan også købes m. bur. Se præs. for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle hestene her |
|
|
elsker den fra Hippolyt, irish mash. Nogen kan også guffe den fra Brogaarden, men ikke alle. Tilgængæld ville ingen røre den fra Pavo!? Hilsen Tina
Tina Hansen www.team-stald-hestehaven.dk Opstaldning tilbydes -privat hestepension - * Bokse * udendørsbokse * løsdrift * Samt otium for din bedste ven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Marstall´s |
|
|
Mash bliver brugt her, til hestenes store fornøjelse Annette
Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !! Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !! Folingsalarm udlejes !! Se mere på sitecenter.dk/stutteri-taldorf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gyfytretew |
ltrunjer ♥Robin♥ |
07-01-2008 19:20 |
|
Så vidt jeg er orienteret koster den fra Brogården og den fra St. hippoly begge 180 kr for 15 kg. Jeg er dog så blevet gjort opmærksom på at der er mere stivelse i Brogårdens så næste gang vil jeg prøve den fra st. hipplyt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mash.. |
|
|
hej hvad hedder den fra brogaarden kan ikke finde noget om det . da min hest ikke kan tåle st.hippolyts produkter.. købte jeg en fra havens.. mvh helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hartog mash |
ltrunjer ♥Robin♥ |
12-01-2008 18:22 |
|
Brogårdens mash hedder hartog mash..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har lige købt |
|
|
... den fra hippolyt. Min kan også være kræsen, men havde læst lidt her, og det virkede til, det var den, som var mest vellidt. Og min smæsker det i sig  Der er gærkultur i, så der skal lunt vand i, dobbelt så meget som mashen, og trækker et kvarter. Lone
Massage, healing hest/rytter Søger du et nyt rækkehus ved Århus? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|