Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Genoptræning.
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 11:35

Hejsa til alle jer HN´er:) Godt nytår til alle.


Jeg har en gammel hest som har stået stille i et par måneder, ikke pga. skader. Hvor kan jeg finde et genoptræningsprogram?


Nanna


R.I.P


Wanna B <3

Chicco <3

Smokie <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 genoptræning
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 12:24

Kontakt din dyrlæge, de plejer at være meget hjælpsomme mht. genoptræning!



ANNAKRAB

- Snart uden Springtime…

My name is Crap…… Anna Crap! :P

Der er ingen hemmeligheder så tætte som dem mellem hest og rytter..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 13:37

Anna (Springtime): tak for dit svar. Jeg er pt uden fast dyrlæge. Mener et eller andet blad havde et program, men det var vist med gaffelbåndsskade, og min hest har jo bare stået stille.


Hilsen Nanna


ps. gerne flere bud:)


R.I.P


Wanna B <3

Chicco <3

Smokie <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Netdyredoktor
Forfatter: 
Dato:  31-12-2007 13:56

Genoptrænings program fra netdyredoktor.


Hvordan genoptræner jeg min hest?
Varigheden og intensiteten af genoptræningen skal tilpasses efter årsagen til arbejdspausen. En skræddersyet genoptræningsplan skal du drøfte med din egen dyrlæge. F.eks. vil genoptræningen af en hest med rygproblemer tage sig noget anderledes ud.

Generelt kan følgende plan anbefales til heste, som har været ude af arbejde mere end 6 uger:

1. - 3. uge:
Skridt lige ud på hårdt, plant underlag - startende med 20-30 minutter dagligt for til slut at ende med 90-120 minutters skridt dagligt sidst i perioden. Dette kan deles i 2 skridtperioder pr . dag. Skridtperioden kan med fordel øges til 5-6 uger, specielt efter alvorlige sene/ligamentskader.

4.-5. uge: