|
|
| Baldrian på Nytårs aften ? |
|
|
Håber på hurtige svar. Har hørt at man kan give sin hest 4 stk baldrian piller (i ved de grønne piller som er lavet af natur) til hvis en hests mangler lidt ro på en dag som nytårsaften? Samt lidt kamilethe henover fodret. Hvad siger i til det? Kan man give dem baldrian piller - eller kan de blive syge af det ?
Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist ! Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg mener |
|
|
at Charlotte Illum herindefra giver sin hest baldrian, prøv at skrive en besked til hende.
Hvis vi skal respektere hinanden for hvad vi er, skal vi holde op med at respektere hinanden for hvad vi har".
Hilsen Kanoagaard med de 3 røde: Blondie Tornsberg, Madelaine af Nord-Als & Kanoa. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kamen dog. |
|
|
Tak for dit svar - jeg prøver lige at skrive en PB til hende 
Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist ! Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad med |
|
|
Bach´s nødhjælpsbråber?? Dem giver jeg til mine, da det er første år jeg har dem nytårsaften. Jeg har hørt at en god stor portion gulerødder 5 min før det hele brager løs, er godt, da lyden af tygning af gulerødder, er voldsom inde i hovedet på hesten. Prøv selv efter, tyg en og hør hvor meget det larmer . Det vil jeg i hvertfald prøve også har de da noget at få tiden til at gå med. godt nytår til alle også vores firbennede venner mvh Diana
Har fået 2 smukke palominofarvet hoppeføl, bedre bliver det ikke. Vær mod andre, som du ønsker andre skal være mod dig! www.stald-palsgaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamend og. |
|
|
Tak for dit svar. Jeg har ikke selv mulighed for at være der ved slaget 12 eller 5 min før da staldene lukker kl. 16-. Men alle hestene bliver selvfølgelig holdt øje med og tjekket op på, men ellers vil personalet give hestene så meget ro som muligt - i stedet for alle hesteejere går ind og ud af staldene hele tiden  Så der lukket om aften.. Jeg ved heller ikke hvordan Cashew reagerer faktisk - men de gange hvor vi har redet hvor de har fyrret af har han været lidt skeptisk og derfor tør jeg ikke tage chancer hvis han nu prøver at spilte sin boks ad. Jeg giver ham dog en MASSE wrap og overvejer at putte en masse gulerødder ned i wrappen og i boksen så han har masser af lave  - Hvor kan disse nødhjælpsdråber købes ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg tænkte faktisk på at give min hest baldrian, da han er sådan lidt nervøs og han ikke skal mærke for meget til skyderiet, men er der nogle steder der har åbent i morgen der forhandler baldrian? Vil prøve at give ham noget baldrian i foderet samt hælde noget kamillethe over. Det burde være til at få ham til at spise mon ikke - fås de evt. som dråber?
Frelst. Heldigvis - Den lille Prins: Det væsenligste er usynligt for øjet, kun med hjertet kan man se rigtigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jmamen dog. |
|
|
Præcis det jeg også havde tænkt mig  Kamiliethe og en 4-6 stk baldrian piller - samt masser af wrap og så tænde radioen på lidt lavt musik i stalden og lukke dørene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Men hvor fisen finder jeg så baldrian henne i morgen? Jeg ved han reagerer på det - og kraftigt. Så han skal have tonsvis af hø, og gullerødder i boksen, kun lidt energirigt foder og så noget baldrian i - så kan vidst ikek gøre det bedre.
Frelst. Heldigvis - Den lille Prins: Det væsenligste er usynligt for øjet, kun med hjertet kan man se rigtigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!! |
|
|
hej, baldrian er lidt beroligende, men de produkter jeg har kendt stinker mildt sagt af bræk!(det er altså rigtigt )og da min hest i sin tid skulle bruge det i en periode, tog det 14 dage at vænne ham til det! bachs nødhjælpsdråber er tilgengæld helt fantastiske, jeg brugte det til to dødsensrædde, skælvende angste hunde en gang til nytår; 5 minutter senere slumrede de fredeligt...resten af aftenen! har ikke prøvet på heste,men da det jo er følsomme dyr vil jeg tro det er mindst lige så effektivt på heste som hunde (det har andre homøopatiske midler jeg har prøvet på heste ihvertfald været). det kan købes i de fleste helsekostbutikker -og de burde have åbent imorgen. Desuden er det lugt og smagsløst, så det glider lige ned. godt nytår 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Så må vi prøve de der nødhjælpsdråber i stedet, men holder det hele aftenen? Jeg har ikke mulighed for at være der. Derfor faldt valget på baldrian.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| virketid |
|
|
med de omtalte hunde, så fik de det vist ved 20-21 tiden og det holdt dem slumrende og afslappede indtil jeg selv gik i seng...sent...  så hvis du giver det sen eftermiddag eller hvornår stalden lukker, eller får den der fodrer til at dryppe det i hestens seneste måltid, så tror jeg hesten får en fredelig nat... fortæl endelig om erfaringer efter nytårsaften, hvis nogen herinde prøver bachs, jeg har som sagt kun set det brugt på hunde og mennesker... ET TIP!!! min erfaring med heste og homøopati er, at selvom de vejer mange gange mere end os toben, skal de ikke ha mere end et par dråber mere end os, nok fordi, det er mere følsomme og mindre forurenede dyr end os!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| baldrian dråber.. |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
31-12-2007 08:41 |
|
kan købe si matas og det er nok det enetse sted der er mulighed for at i kan købe dem idag. 10 dråber til middag og igen til aften. gives med en lille engangs sprøjte i hestens mundvig oppe langs med kindtænderne. Musik og lys i hele stalden, samt eventuelt vinduer der udvendigt er dækket med sort plastik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tak for rådet, men jeg har bare det problem, at jeg ikke kan være derude igen til aften  Stalden lukker allerede kl. 15  Så jeg er nødt til at finde på noget, som kan give ham en nogenlunde fredelig aften - opdagede faktisk først forleden aften hvordan han reagerede ved et tilfælde (og det var ikke behageligt)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super... |
|
|
Jeg er også hoppe med på vognen med Baldrian til en hund der er nytår forskrækket. Jeg fandt Baldrian piller i super brugsen her til middag, da matas til min store forskrækkelse havde lukket 
Louise - ejer af de 2 pragtfulde heste Chess og Meister
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej kan |
|
|
godt se at mit svar nok kommer lidt sent nu sorry. håber at alle har fundet en god løsning til i aften. på mine blomsterdråber står der man skal bruge 4 dråber og det får de nok her ved 21-22 tiden så de har tid til at virke og virkningen holder. Matas har bachs remider, men det er jo nok lidt sent nu  Hvis du havde boet i nærheden af mig måtte du gerne have lånt nogle af mine, men det kan jeg se på din P at du desvære ikke gøre. Så vil jeg bare sige godt nytår og håber på vores dejlige dyr får en rimelig rolig aften. mvh Diana
Har fået 2 smukke palominofarvet hoppeføl, bedre bliver det ikke. Vær mod andre, som du ønsker andre skal være mod dig! www.stald-palsgaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andre heste giver også ro |
Puttegris |
31-12-2007 15:22 |
|
Til alle jer som måske er vildt bekymrede for i aften og hvordan jeres heste vil opføre sig (og hvor i ikke selv har mulighed for at være tilstede og tjekke og trøste). Min erfaring er, at jo mindre forstyrrelser hestene får - jo bedre tager de al halløjet. Nogle heste kan godt blive ret bange - men, de andre rolige heste i stalden - de smitter faktisk kraftigt af på den nervøse hest - og så bliver der helt ro i stalden igen - altså hvis man som menneske ikke kommer ud hele tiden og forstærker deres angst. Så det bedste man kan gøre for sin hest - det er at tænde lyset, spille høj musik og lade den stå tændt fra de lukkes ind fra fold og så til der er ro igen om natten og lyset alligevel slukkes og hestene kysses godnat. Giv dem rigelig med wrap/hø og ellers prøv at lade tingene foregå så normalt som muligt. Og til jer som ikke har mulighed for ved selvsyn at tjekke om jeres heste forholder sig rolige. Prøv at have tillid til opstaldningsstedet - de skal nok sørge godt for jeres phrullere i aften og sikre at de kommer over hurlumhejet i bedst mulige ro. Og i morgen kan vi alle gå ud i stalden igen og puste ud og tænke - godt der er et helt år til næste gang helvede går løs . Rigtig godt nytår til alle ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Hejsa Det går nok alt sammen. Jeg har givet ham oceaner af hø. Og så håber jeg bare at det holder aftenen ud. Stalden har lukket både døre og vinduer og han burde ikke kunne se det, da han står i en boks i midten - væk fra vinduerne. Og så håber jeg bare at de har musik og lyset tændt i stalden i aften, så burde en stor del af problemet være løst. Jeg må huske baldrian til næste år. Det er nok bedre. Og så håbe på det bedste. Stalden er desværre lukket så har ikke engang mulighed for at tjekke ham i løbet af aftenen, for at se om alt er vel. Men kan blot håbe at de ringer til mig, hvis det er sådan at han er ved at gøre skade på sig selv. Men jeg husker bestemt baldrian til næste år. Nu har jeg fundet ud af hvad jeg gør for at løse problemet i hvert fald. Må i Helsam eller Matas næste år inden jul og købe enten bach's eller baldrian til ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er mine Smukke vant |
Illum |
31-12-2007 16:24 |
|
Til at jeg kommer på alle tider af døgnet i stalden. Og når man een gang har fundet en hest så panisk som Smukke Ganger kl. tæt på 24 var for 4 år siden, så panisk at han næsten ikke trak vejret og var skumsvedt i -5 grader, så tager man sig af det og hjælper ham. MiniMule var som en kold klippe rolig og total ligeglad men det havde ingen positiv virkning på Smukke Ganger. Jeg ved ikke hvordan TøseDullen tager det, hun var lidt oppe at køre da jeg lukkede ind, brag i det fjerne, så hun fik lige 4 piller i roepillerne. Jeg doper Smukke Ganger og hjælper ham så godt jeg kan.
Illum Jeg har DKs DYGTIGSTE smed !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|