Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

bokse 1 eller 3
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 20:28

hej med jer alle sammen

jeg er ved at lave ny stald til mine 3 shetter hopper på 2-3år.

de er vant til at gå sammen ude på marken og i den midlertidige stald som de har pt.

jeg vil gerne hører jer efter om:

jeg skal vælge en boks til hver eller lade dem gå sammen i en stor boks.

hvis jeg vælger en stor kan de gå ud og ind som det passer dem, men vælger jeg 3bokse skal jeg lukke dem ud og ind.

håber i vil hjælpe eller give gode råd

kl

0
0
Svar på denne tråd

valgfrit
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 20:31

Det kommer jo an på hvad de trives med. Mine kan godt lide at besøge hinanden på hver deres "værelse", så skulle jeg bygge nyt blev det løsdrift + evt. sygeboks eller flytbare skillevægge.

:Pia

*

købes:

billig "lammefætter" (sadel) str. PONY

0
0
Svar på denne tråd

deler foder
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 20:37

de enes fint, men der vil jo altid være interne nap i luften når de er tre piger i lømmel alderen. de har problemer med fodringen, hvor de vandrer fra den ene krybbe til den anden og bytter plads flere gange. derfor havde jeg tænkt på en boks til hver, så var vi udover det problem

0
0
Svar på denne tråd

fodring
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 20:54

Boksvandring har jeg også ved fodring og der er jeg glad for, at jeg kan lukke dørene. Andre med løsdrift vælger at binde op ved fodring, men uanset så skal man jo ud at åbne eller binde op når de har spist færdigt.

Høbunker laver jeg altid en mere end antal heste med god afstand.

*

købes:

0
0
Svar på denne tråd

antal kvm
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 21:14

mine kan sagtens enes om høet, det er kun krybberne de ikke er enige om.

har i nogle forslag til hvor mange kvm jeg skal have til løsdrift ?

0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 21:24

okey , kom lige til og tænke på,, hvad med tre bokse indeni en løstdrift, altså så kan de gå ind til hinanden og også være udenfor, også ved spise tid kan du bare sætte dme ind i hver deres boks og lukke så de kan spise i fred og ro?

.. Mie

hende med super hesten; cavasjo
uden dig , ingen mig.
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

til mie
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 21:33

hvordan vil du gøre det?

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse på løsdrift...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 21:36

Den nye hestelov, der træder i kraft lige om lidt, siger at løsdrift/gruppeopstaldning skal opfylde disse krav:

For de første 4 heste skal der være mindst 2 x hestens stangmål i anden pr. hest. For yderligere heste (ud over de 4) skal der være mindst 1,7 x hestens stangmål i anden pr. hest.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

til sif
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 21:50

vil det sige at min hoppe som er 1m skal have 4kvm boks???

0
0
Svar på denne tråd

god plads
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 21:55

Jeg ville give dem 4x5 meter som minimum, også selvom jeg nogen gange har 150+152+124 cm krikker stuvet sammen i en boks på 3x3½ m. fordi de synes det er hyggeligt. Til spisetid er de dog knap så kammeratlige, jeg synes de skal kunne bevæge sig rundt uden at komme i vejen for en som evt. er sur.

Og så skal man altid tænke på, at det jo kunne være man fik en mere ;-)

Vores stald er indrettet så der er et stort rum med bokse langs den ene kant, dvs. "staldgangen" er bredere end boksene. Så står dørene åbne, dvs. de kan stå i boksene eller udenfor og ingen bliver klemt. Jeg har så ikke strøet i det store rum men har til gengæld vandtrug der. Så er der også god plads til smed, strigling osv.

*

købes:

0
0
Svar på denne tråd

skulderplads
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:03

jeg har mulighed for at lave et stort rum på 3,5 x 5meter. hvor der i den ene væg er en indgang/udgang til indhegningen på 1,20meter.

jeg tænker også masser af plads og læ for det danske vejr, men kan de få for meget indendørs plads? ikke efter min mening

0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:04

som pjemm, også hvor de også har muligehd for at gå ud..

.. Mie

uden dig , ingen mig.
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

til mie
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:06

ja helt ud i hegnet ik?

0
0
Svar på denne tråd

indendørs
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:07

Jeg har en gang set nogen kæmpe indendørs bokse på mindst 6x10 meter, det syntes jeg var super. Der stod 1 hest + 1 shetter.

Jo mere de kan bevæge sig også inde, desto bedre - både unge og gamle.

Og det er udmærket træning at blive bundet op til måltiderne, det tager de ikke skade af at lære, og man kan jo muge lidt imens man venter, fylde vand på osv.

*

købes:

0
0
Svar på denne tråd

Ridgeback...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:07

Jeps :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Dressurvogn sælges. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

cavasjo <3
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:08

altså jeg mener sådan så de bare kan gå frit ud og ind, .. ville nok lave boksene i den ene side så de ikke fik træk..

.. Mie

uden dig , ingen mig.
ægte kærlighed'

0
0
Svar på denne tråd

udenfor
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:09

Ja, lad dem endelig have adgang til fold også, med mindre der lige står en storm direkte ind af døren, så plejer jeg at lukke for natten. Om dagen kan de altid gå ud.

*

købes:

0
0
Svar på denne tråd

ang bokse
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:13

kan jeg ikke bare mure et par mini vægge op som er f.eks en halvmeter ud i rummet så de lige er adskilt ned til skulderne (jeg vil samtidig binde dem?

eller er det overhovedet nødvendigt med små skillevægge så de ikke kan se hinanden under fodringen?

0
0
Svar på denne tråd

skillevægge
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:15

Nej, jeg ville bare sørge for afstand mellem krybber og binderinge, så de ikke kan nå hinanden.

Men jo, der er nogen som laver foderspiltove i løsdriften.

*

købes:

0
0
Svar på denne tråd

tak for i aften
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:15

jeg logger af meget snart, men jeg kigger ind forbi igen imorgen og læser alle de gode råd i har til mig - det er bare skønt i gider hjælpe mig i NØDEN!!! det er jo jul - smiler

tak for i aften og på forhånd tak til dem der hjælper mig efter denne besked

se evt mine shettere i min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 22:39

Jeg ville foretrække løsdrift - i hvert fald hvis hestene i forvejen er gode venner og fx kan æde hø tæt sammen.

Angående krybbe-fodring, så plejer det ikke at være noget problem hvis de spiser nogenlunde lige hurtigt.

Hvis ikke, så må man binde dem imens, eller afspærre med noget midlertidigt snor/tråd, og give lidt hø til tidsfordriv til de mest hurtigtspisende :-)

0
0
Svar på denne tråd

Til dit
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 12:04

behov ville jeg nok vælge løsdrift (en stor boks), eventuelt med mulighed for en enkelt sygeboks, og så ville jeg lave 3-4 små foderspildtove. De skal være så smalle at hesten lige akkurat kan gå ind, men så der ikke kan komme en anden hest ind og så de heller ikke kan vende om, men skal bakke ud.

Det plejer at være nok til at holde dem ved deres eget foder. Evt. kan du jo stadig vælge at binde dem op ved fodring.

Venlig hilsen diplomatiske Louise

Ingen er både diplomatisk ærlig og fjendeløs

Shetlændervallak bortgives til absolut godt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider