Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

mere energi ?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 13:27

jeg skulle bare høre om der evt. var nogen der havde et godt råd til hvordan ens hest kunne få mere energi?

jeg synes jeg har prøvet alt hva jeg lige kunne komme tanke om? havre, majs og melasse, majsflager?

men det er som om min hest lige lidt mere energi når jeg rider, han kommer hurtig til at se kedelig ud.

har du evt et godt råd?

det må gerne fede, da han heller ikke er for tyk (er meget svær og fodre på)

0
0
Svar på denne tråd

olie...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 14:30

det gør at de omsætter deres andet foder anderledes... plus det feder. Max 3 dl om dagen...

ellers er der et utal af energi boostere...

har du fået gennemregnet din forderplan af en uddannet agronom? For det er selffølgelig en forudsætning at den er dækket ind med protein, vitaminer og mineraler...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Energy Oil
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 22:26

På Sønderskov Mølle producere vi en koldpresset kvalitets rapsolie med urter, den er super!

Er tilsat lecitin = let optagelig, naturlige antioxidanter som nedsætter mælkesyre ophopning i musklerne, samt flere gavnlige urter!!

Til JanneJ: Heste må gerne få mere end 3 dl. om dagen, hvis den har brug for det!! Man skal bare være obs. på ekstra e-vitamin!

(ikke nødvendigt v. Energy oil)

hilsen Marlene

www.sonderskovmolle.dk

0
0
Svar på denne tråd

det er der så åbenbart
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 02:38

uenighed om... i nogle tilfælde kan man måske fravige fra reglen, men for meget olie giver løs mave... Hvorfra har du den viden at man kan give dem, så meget man vil??

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

1L pr dag...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 08:17

jeg er jo så Agronom, og jeg har da lært at man sagtens kan give op til 1L pr dag, dog skal dyret langsomt trappes op på denne mængde Olie så den lærer at udnytte produktet.

3dl = 1FE var det jeg lærte, dvs at man kunne give en FE krybbefoder mindre ved at tilsætte 3DL olie.

Flere konkurranceryttere på højt plan giver 1L pr dag, for på dene måde kan de nedsætte krybbefodere til en mængde der kan omsættes af dyret, hvis mave jo ikke kan rumme mange kg pr dag.

Så selvom man bruger foder med højt antal FE pr kg, kan det godt give mange kg krybbefoder til en hest der er i hård træning.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider