Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækkensår....
Forfatter: 
Dato:  03-02-2004 10:21
Vores hest har fået sår oppe ved manken, sikkert af at have dækken på. (har ind imellem 2 dækkener på, når det er koldt) Underlaget fra sadlen kan også irritere. Er der nogen, der kan anbefale et godt dækken, der kan afhjælpe det eller noget andet?
0
0
Svar på denne tråd

Høj hals
Forfatter: 
Dato:  03-02-2004 11:07
Dækken med høj hals slider efter min erfaring ikke manken. Det går så til gengæld ud over manen, men det gør trods alt ikke ondt. Kender til en hest, der fik slidt et grimt på på manken af den gamle model af Rambo dækken. Den nyere model med høj hals, skaber ingen problemer.
Jeg har også prøvet at sy et stykke lammeskind på ved manken, det tog det værste tryk, men er nok ikke den optimale løsning. Mht. underlag er det vigtigt at være opmærksom på, at det bliver trukket op i sadelkammeret ved opsadling, så det ikke hviler på manken.

Mvh Heidibr
0
0
Svar på denne tråd

dækken
Forfatter: 
Dato:  03-02-2004 13:20
Hej

Min hest har normaltvis slidt alle hårerne af på skuldrene når den står med dækken.

I efteråret skiftede jeg til et rambodækken med høj halsudskæring.

Hans pels er helt intakt og overhovedet ikke slidt, så det kan kun anbefales

mvh

Anne
0
0
Svar på denne tråd

Rhino er godt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2004 20:01
Hejsa jeg har også en hest der altid får slid mærker... Men så købte jeg er Rhino vinter dækken med Speciel lukning foran med to karaninhager der sættes fast i en lille ring. Et slags kryds. Den har også høj hals så nu er det aldrig et problem. Intet bliver slidt.
Venlig Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

Lammeskind
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 20:11
Min pony har også døjet med skrabemærker men det blev løst vedat sy et stort stykke lammeskind på dæknet. Du kan også prøve at købe en undertrøje..
0
0
Svar på denne tråd

min hoppe
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 20:25
Hej

Min hoppe har gået et stort skavsår i sadlelejet :( meget træls når hun skal til kåring...der er så kommet hvide hår i sadlelejet :(

Det er pga hendes gamle dækken og undertrøjen der kørte mod hinanden :(

Vh Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Tak for rådene...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 16:19
Mange tak for de gode råd. Jeg tror jeg vil prøve med et dækken med høj hals. Det lyder fornuftigt.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider