Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Priser ??
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 17:40

Jeg har en plag der er lidt tyne.

Lige nu får hun 4 kg om dagen af fase 2 men det er bare så dyrt så ville hører om der er andre der foder med noget godt foder til en god pris. ??

Pas På dine kære! Du får dem ikke igen!
0
0
Svar på denne tråd

Nu ved jeg ikke...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 14:12

... hvor stor din plag forventes at blive, men 4 kg. lyder HELT hen i vejret.

Har lige tjekket deres hjemmeside, og min 2½ års hingsteplag skal kun have godt 2 kg. Og ud fra hvad jeg kan se, skal der kun max 2½ kg til en hest der har en udvokset vægt på 600 kg.

Hvis jeg stod med dit tilfælde, så ville jeg snakke med dyrlægen, og få taget nogle blodprøver, for at se at den ikke skulle fejle noget. Og så ville jeg kontakte fx. Tanja fra www.foderplan.dk og få lagt en ordenlig foderplan, som med sikkerhed dækker din plag ind med alt.

Men ja... det er dyrt at fodre, især hvis der fodres med dobbeltportion

Min 2½ års får følgende (til sammenligning)

1 kg roepiller

700 g Salvana Junior

125 g Salvimin Grøn

Salt

Hø ad Libitum

Og min står rigtig flot lige pt. Vejer præcis hvad han skal, og udvikler sig som han skal.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd

vil også mene
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 14:39

at du bør tage kontakt til en agronom og få set på hvad du kan fodre med. der er jo et utal af muligheder for at fodre godt og rigtigt, det kræver bare du vælger... et fuldfoder er godt hvis man ikke gider blande selv, men man betaler også for det...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Plage...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 20:55

Jeg ville nok sætte ham ned i den anbefalede mængde, og så give ham hø eller wrap ad lib. og hvis det ikke hjælper så måske lidt olie...

Der er dog nogle plage der bare er ranglede i meget længe - afkommene efter især min ene hoppe ser faktisk magre ud indtil den sommer de bliver 2, så det må man jo så lære at acceptere, så længe de trives behøver de ikke altid være kønne ;-)

Men hvis du ønsker at bruge brogårdens foder, kan du gratis få lagt en foderplan der passer netop din plag af deres konsulent...

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)

Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider