Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

horsemix fra tjørnehøj
Forfatter: 
Dato:  02-02-2004 16:16
Hejsa

Jeg vil gerne have lidt råd fra nogen med foderkendskab.

Jeg søger erfaringer med horsemix fra tjørnehøj Mølle

Der er nogen der siger at der er alt for meget byg i, er det rigtigt??

Hvor meget ca. bør en hest på 600 kg der får 8-10 kg hø/wrap om dagen få, når den bruges til let ridning og ellers er yderst nem at fodre på??

På forhånd tak

Anne
0
0
Svar på denne tråd

horsemix...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2004 18:22
er det der før blev produceret at SHEll (som DLG opkøbte og så opkøbte de senere Tjørnehøj der laver ehstefoder)

det er i piller, grønne på str med raket.

Byg ?

Mig bekendt består det mest af grønpiler og soyaskrå, men det skal stå på sækken/varedekl.

Hvor meget din hyp skal have pr dag står også på sækken... der står som regel minimum indtag for at dyret er dækket med vitaminer/mineraler og feks max indtag pr kg daglig foder (hvor din wrap skal regnes med)

Mit umiddelbare bud, uden at have set deres dekla. i flere år(så jeg ved ikke om de har lavet om på blandingen)

Er ca 700 g pr dag..........for husker jeg ikke korrekt hvis det er en tilskudsfoder ?

Er den fuldfoder skal du nok op på 1,0-1,5 kg pr dag

karina

springsadel byttes:
haves siegfried MF special 17" brun, 32 bom, 1,5 år gl.
Ønskes: samme model, farve underordnet, men med 30 bom
0
0
Svar på denne tråd

Min erfaring
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 09:11
Jeg har selv brugt horsemix i mange år. Var yderst tilfreds og det var min hest også. Han ville ikke have andet. Men jeg syntes, at det måtte være lidt alsidigt for ham, kun og få piller i sin mad. Så nu får han cool mix fra Eggersmann. Nå, men tilbage til horsemixen. Min hest vejer 500 kg, og han fik de 3 kg som der står på sækken, at han skal have til vedligehold. Det, gulerødder og halm fik han dengang. Når han så fik hø sammen med, så skar jeg lidt ned, og gav ham så en gang travosport oveni, så jeg var sikker på, at han fik hvad han skulle have. Horsemix er nemlig en fuldfoder, så hesten skal ikke have andet end den og stråfoder, medmindre man skærer ned. Tilskudsfoderet af samme mærke hedder Horsbalance.

Knus Heidi.

"Rigtige kvinder, dyrker deres heste hver dag!" {>
0
0
Svar på denne tråd

aha.........
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 11:35
så huskede jeg ikke helt korrekt.

Karina
springsadel byttes:
haves siegfried MF special 17" brun, 32 bom, 1,5 år gl.
Ønskes: samme model, farve underordnet, men med 30 bom
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider