Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hest med voldsomt temperament
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 12:41

Hej.

Jeg har et lille problem, sagen er den at jeg har en vallak som altid har lidt temperament, men har kunne holde det nede. Men nu er det virkelig ved at blive voldsomt. Sagen er den at han blev flyttet for 7 mdr. siden og der hvor han stod før var han ude i mange timer om dagen, så der var det ikke så slemt med hans hidsighed. Men nu hvor han står nu er han kun ude små 3 timer hver dag, men han er simpelthen så vild når jeg rider ham og han er begyndt at løbe fra mig når jeg rider ham, og bliver derfor bekymret for at ride sammen med andre i ridehallen for han bliver vildt ustyrlig. Der er intet ondt i det men han har bare så meget krudt. Han kan ikke gå mere ude om dagen end han gør nu, og kan ikke have han er så ustyrlig hele vinteren.

så håber der er nogen der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre ved ham. Så vi kan få noget mere ud af vores ridning.

Hilsen Malene & Viktor.

Min dejlige hest.

Et ægte dressur-team.

www.abc-broderier.dk flot og effektivt.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad foder du
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 12:45

Med ? Jeg har selv en meget hidsig hest... *S* Og siden jeg er begyndt at kun fodre med roepiller , er det blevet bedre, plus at jeg begyndt at beskæftige ham hver dag. Ikke kun med ridning men også med træning fra jorden, sjove lege som at gå over plastic osv, sådan at han også skal bruge hjernen lidt... *S*

Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!

0
0
Svar på denne tråd

hidsig hest
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 12:54

Han fået noget valset havre og wrap, da det er ens for alle heste der hvor han står.

Hilsen Malene & Viktor.

Min dejlige hest.

Et ægte dressur-team.

www.abc-broderier.dk flot og effektivt.

0
0
Svar på denne tråd

Så har du nok svaret der..
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 12:58

Så er han stop fyldt med energi som han ikke har mulighed for at komme af med fordi han ikke kan komme mere på fold.. kan du komme med en nærmere beskrivelse..

hvor mange kilo havre?? hvilket tilskud?? og hvor mange kilo wrap??

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Jamen jamen
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 13:03

Han skal da UD og IKKE kun i 3 timer.

Hvorfor byder du din hest dette, hvorfor stresser du ham på den måde.

Han fortæller dig jo ganske tydelig, at han IKKE trives.

Illum

Tak for ærlig handel..

Jeg har DKs DYGTIGSTE smed !

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Illum.
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 13:44

Flyt dyret. Jeg synes ikke at tre timers fold er noget hesteliv. Jeg kan godt forstå den er stresset (jeg tror ikke det er temperament).

0
0
Svar på denne tråd

Ja, væk derfra
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 14:29

han lyder som en der skal

*UD hele dagen, ligesom andre heste...

*fodres uden korn, idetmindste uden havre...

Det er dit valg.

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Ja helt klart...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 14:40

Flyt din hest til et bedre sted hvor den kan gå ude hele dagen og fodres uden havre...

God jul.

Vores Charmetrolde

Frieseren Shaman & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Det er alt for lidt
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 15:37

Havre og wrap til en hest som kun går ude 3 timer og dagen. Altså så skal det da næsten gå galt uanset hvilken slags hest man har.

Din hest skal ud, simpelthen. Måske der er en sejlivet race på stedet som den kunne gå ude med noget længere end de andre. En islænder eller hafligner, fjordhest eller shetlandspony? Du kan da ikke være den eneste som har problemer med din hest?

Det er også vigtig for din hest at være ude, da den får stimuleret sine instinkter, leget med de andre heste og bukket og tumlet af inden du rider den. Det er vigtig for deres trivsel. Har du snakket med stedet den står om hvorfor de kun er ude i 3 timer og dagen og blive fodret med havre og wrap?

Der var også lidt problemer med min. Hun blev flyttet fra løsdrift da jeg selv flyttede og skulle have hende tættere på. Nu står hun på stald om aften. Hun kommer ud kl 7 om morgen og bliver lukket ind ved 16 tiden. Det synes jeg er alt for lidt så måtte i den første tid selv ned at lukke hende ind om aften men hun blev hurtig en del af flokken og så ville hun ikke længere gå alene men ind med de andre. Så nu er det sådan og det ser hun ud til at trives fint med. Men det ærger mig at hun ikke kan gå ude hele døgnet. De har de altså bedst af.

Kan du ikke flytte din hest? Måske til løsdrift, du villle få en helt anden hest ud af det.

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 17:53

med de andre - det grænser næsten til dyremishandling at parkere en hest i en boks 20 timer i døgnet.

Jeg har mine i løsdrift og jeg ville nødig ride Dancer hvis han havde stået 20 timer i en boks - så skal en hvilken som helst hest jo blive småtosset.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 18:23

Enig med de andre... Flyt mulen til et sted med meget mere foldtid.

Vh

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

enig enig
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 18:27

ja jeg tilslutter mig. Mere fold tid, og mindre havre.

Og rigtig god jul

Hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo

http://www.123hjemmeside.dk/MariBo

Vi forhandler Vaks hundefoder fra henne pet food

0
0
Svar på denne tråd

det eneste...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2007 07:17

der hjælper er at flytte ham et sted hen, hvor han kan få opfyldt han betingelser for at ha det godt, det hjælper ikke noget at sætte ham ind i en boks, og så tro at han hodler det samme energiniveau, det betyder så meget for hestene at de kommer på fold, både at de er samme med andre, men også for at få nogle udfordringer.

Hvad ville du selv sige til at sidde inde i et rum, mens der er en hel masse du godt kan lide der snakker og har det godt lige uden for døren. det er bare ikke værdigt for en hest, det er LANGT fra deres natur.

Ravnstrupgaard
Avl af Welsh sec. B samt tilridning og træning af problemheste
Part søges til traver

0
0
Svar på denne tråd

adada...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2007 09:09

Malene... lyt til hvad de andre her i indlægget siger, og det samme mener jeg...

Jeg har selv en hoppe, og hun er i forvejen en dame med et stort D! og så kommer temprementet ved siden af!

Jeg har været i samme sted som dig. man mister lysten til at ride, man ønsker endelig mere foldtid til hesten, man ønsker de andre mennesker på stedet dog ville kunne forstå min hest!

Men sådan er det ikke!

Min hoppe blev flyttet til et dejligt sted med foldtid, MEN...

Der blev foderet med havre og hende og havre kan bare ikke sammen, hun bliver en tikkende bombe, og sammen tid med faldt hun aldrig til, og jeg havde jo den vilde og farlige hest i stalden, og hvorfor jeg dog ikke købte mig en anden hest osv...

Men JEG vidste at det var s#u ikke min hest det var galt med, så jeg sagde pænt farvel og tak og jeg har aldrig fortrudt det!

Jeg kan nu sidde inde i min stue og kigge på at hestene græsser ude på marken og hvor er det bare skønt :-)

Jeg bestemmer foderet, jeg bestemmer foldtid, jeg bestemmer hvornår jeg skal ride, jeg bestemmer hvad jeg gider og høre på fra andre, og jeg kan se mine heste stortrives, og det betyder alt!!!

Du har sikkert ikke mulighed for at flytte din hest hjem, men der findes mange gode opstaldningssteder som er hestevenlige.

Nogen steder må du selv medbringe foder, nogen steder skal du selv lave lidt mere end hvis du betaler for fuld pension, men det er hyggeligt, og det syntes din hest helt sikkeret også!

Hvis du får den mulighed, ville jeg anbefale dig roepiller.

Håber du tager det til overvejelse for din egen og din hests skyld, for det er hverken rart for hest eller rytter.

Held og lykke :-)

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2007 11:32

Slet ikke for at lyde sur :)

Syntes helt klart du skal flytte ham , 3 timer er da slet ikke nok for en hest at komme ud . . Slet slet ikke .

Det ville jeg aldrig byde min hest .

"Love is when someone you trust cuts a smile in your face"
0
0
Svar på denne tråd

Det samme herfra
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 00:28

flyt din hest, der er ingen andre måder at få den mere rolig på... 3 timer på fold er IKKE nok for nogen heste...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider