Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Farve russkind?
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 23:11

Har en ældre springsadel som skal bruges når hesten skal tilrides næste år. Den har russkind på knæpuder og i sædet, dette er slidt meget lyst eftersom sadlen er brugt meget.

Kan jeg selv farve dette uden at det bliver skjoldet og uden at det smitter ekstremt meget af?

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Du kan
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 16:01

ihvertfald farve det sort.

Du skal være sikker på du bruger rigtig narv sværte, rens godt af først med acetone - når farven er tør er den meget skjoldet / grim, det går over når det bliver pudset.

Det holder godt og smitter ikke af.

Ruskindet bliver dog helt glat, som læder, bagefter.

Jeg har farvet mange ting på den måde, både læder og ruskind.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd

Farver
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 18:17

Du kan også farve andre farver. De har ihvertfald alverdens farver i Panduro hobby.

Og hvis du ikke vil have din ruskind glat kan man få sådan en speciel ruskinds-børste... Du skal ikke putte fedt på men noget beregnet til ruskind.

Hvis du er ligeglad med at det er glat kan du selv bruge fedt.

Jeg farver selv min sadel engang om året med narv. Så ligner den en ny. Min gamle sadel jeg købte for 2500 blev vurderet til 4000 efter sådan en omgang.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  20-12-2007 21:26

Altås kan jeg farve det med narvsværte uden at gøre skindet glat? Jeg vil helst beholde ruskindet som det er (ud over farven), så hellere undlade at farve hvis skindet bliver helt glat af det.

Resten af sadlen trænger også til en tur, men synes det er synd at farve det helt sort hvis ruskindet stadig er helt lyst.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider