|
|
| låser i bagben |
|
|
nogen her der har prøvet at have en hest, som låser i bagbenene og ved hvad der kan gøres ved det og hvorfor det opstår?
~ Greven og Luke ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ofte er det |
|
|
ved ungheste hvor ledbåndene bliver for korte fordi de vokser. Det tages med masser af motion (gerne løsdrift) og for nogle smertesillende en periode. (det er vigtigt at de bruger benet så ledbåndene udvider sig. ) Ved ældre eller skadede heste er det ofte tegn på "dårlig" form. Min fuldblod gør det lidt pga hende skævhed og manglede form. Men det er Meget lidt.. lidt stivhed om morgene inden hun kommer på fold.. Hun flytter sig lidt langsommere end hun ellers ville ha gjort. Så snart hun har været ude er der ingenting. Andre låser helt oppe i knæet og kan ikke "låse sig ud igen" Så ville jeg få dyrlæge på. og høre hvorfor og hvad man kan gøre. Det kan være så slemt at de slæber hele benet efter sig et skykke!! Det ser IKKE rart ud. under alle omstændigheder ville jeg ringe til dr. dyr og lige høre ham ad.. ændringer i træning /oprettelse af skævheder kan også være årsag men så er det som regel kun kortvarigt- (et par dage) og ofte lige efter de er sat på plads igen.
Pura Raza Española www.staldrohan.dk Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe. Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, nu er han |
|
|
jo kun fire år. Jeg har ikke brugt ham siden søndag, og her ed jeg kun skridt og en lille smule trav. Det plejer han at kunne klare uden noget som dette dagen efter. Men det låser og knækker åbenbart og gør ondt i knækket. Han er ude hele dagen, så det er ikke fordi han tvinges til at stå stille. Han har låst før i det ene ben, men det forsvandt igen iløbet af et par uger. Synes bare det er underligt det pludseligt opstår. Han burde jo heller ikke vokse mere.
~ Greven og Luke ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det lyder som det samme .. |
|
|
som min hest. Han er fem år og det startede sidst i november første gang. siden har det været der to gange mere. sidste gang var i går og i dag haltede han så ikke. Så det er noget der kommer og går. Ringede til dyrlægen i går, og han synes også at det lyder som om at det er noget der låser oppe i knæet. Fik af vide at det kan behandles med Laser, smertestillende, evt ændring af beskæring og så masser af motion. Hvis det ikke hjælper skal der opereres ..
Med den dejlige traver, Face The Feat - som bare kaldes Findur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis det |
|
|
er knæskalshæftning kan det ofte afhjælpes af korrekt beskæring (ikke for lange hove, kort i tåen) eller evt. kiler på bagbenene. Min blev symptomfri ved ovenstående.
Shetlændervallak, 5 år sælges billigt. Se præsentation. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min er |
|
|
opereret, syntes godt nok der er ved at være mange der har problemer med dette prøv og søg på alle de indlæg der er om det  Min blev som sagt opereret for det, det skal være ret slemt og hesten skal være fuldstændig færdig med at vokse, og træning (kuperet terræn/op og ned ad bakke træning) skal være prøvet.
Med venlig Hilsen Mette og Chanel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ringede til min dyrlæge |
|
|
og han sagde at det kunne blive nødvendigt med kile og smertestillende. Men vi ser det lige an nogle dage. Sidste gang gik det jo også væk igen. Jeg spekulerer på om det virkelig kan have noget med beskæringen at gøre. Han har haft det et par dage og igår blev han beskåret og idag er det anelse mindre slemt, men ser stadig grimt ud når det låser. Han står også meget stille og virker trist. Han stoppede mange gange på den lille trækketur idag og var svær at få igang. Dyrelægen mente dog ikke det er noget der gør ondt. Men synes nu bare det ser voldsomt ud når benet bliver stift og ligepludseligt låser op ved et knæk, og han kan tydeligt ikke lyde det. Håber ikke det bliver nødvendigt med operation og at det er noget han vokser fra.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nogle gange |
|
|
kan det hjælpe at give optimalt med selen. I øvrigt kan man sommetider "låse" knæet op ved at bakke hesten forsigtigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det med |
|
|
at bakke sagde dyrlægen også jeg skulle gøre. Jeg gad vide hvad der pludseligt sætter dette igang.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selen... |
|
|
Lene/Aprilla: Selen siger du ? Kan du uddybe det lidt ? Hvad er selen m.m ?
Hilsen Chirie www.Dahlsminde.dk Kunne du tænke dig at passe/ride en pony som var det din egen så ring/skriv til mig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi havde på et tidspunkt |
|
|
problemer med en af "fjollerne". Stod pludselig i sin boks, og ville ikke trækkes ud. Lignede en vingeskudt fugl. Kunne heldigvis huske rådet om at bakke hesten, så jeg prøvede at skubbe ham stille og roligt, og vupti, så gik han på alle 4 ben, som intet var hændt. Spurgte min gamle dyrlæge,som sagde at selenmangel kunne være årsagen. Skiftede så til Horse balance som tilskudsfoder, og har ikke efterfølgende haft problemer. Der er ikke meget selen i jorden i DK, så det er klogt at have obs på, når man sammensætter sin foderplan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suk suk |
|
|
efter nogle dage har jeg kigget på ham idag, og han låser stadig. Skridtede et par kilometer på ham, og det gik ok efterhånden som han kom igen. Bare stille og roligt skridt og aldrig stå stille. Er bange for det bliver en lang træls tid, hvis jeg skal vente på at han vokser fra det. Han virker meget nedtrykt pga af det, så en operation er måske ikke sansynlig, øv.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et råd |
| Forfatter:  |
Camilla ♥Indian♥ |
| Dato:  |
24-12-2007 17:29 |
|
har haft en hest der gjorde det, den blev opereret, så er det overstået for altid. Vi var nær en nødslagtning fordi dyrlægen ikke rigtig vidste hvad det var, men operationen var nem og ret billig. Kan ikke huske hvad det var det skete i benet, er mange år siden. Camilla 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikringen dækker måske |
|
|
også, så dyrt er det måske ikke. Men jeg tænker bare på om ikke det vil betyde at han skal stå stille længe for at hele og måske blive en smule invalid. En hest skal vel helst kunne låse i benene for at kunne hvile. Det er jo lidt voldsomt at skære en sene over.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| axel!:!:!:!: |
|
|
du skritede et par kilometer MED ham og ikke PÅ ham ikke?? Jeg vil da ikke håbe at du sidder på en hest der har ondt og er ked!!! og som låser + den er skæv.?? Du bliver sku nødt til at tilsidesætte dine egne behov og så tage den hest seriøst!! (hvis du vel og mærke red den??) og så er du nødt til at få dyrlæge på til at finde ud af hvorfor den låser.. Det andet holder skutte!!!
Pura Raza Española www.staldrohan.dk Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe. Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har haft 4 |
|
|
med knæskalsfasthæng. Den første fik det som 2 års og blev behandlet med kilesko. Hun fungerer fint i dag UDEN kilesko, men skal holdes i gang med jævnlig motion. Den anden, en 2 års islænderhingst, også i vækstperioden. Sidst jeg hørte fra ny ejer var den stort set vokset fra problemet. Den 3. var en avlshoppe, som var blevet opereret (oplysning fra tidligere ejer), men uden held. Hun skulle også hele tiden holdes i gang, og kunne være lidt svær at få ud af boksen om morgenen. Det var tilmed helt umuligt at løfte bagben på hende uden en masse plegicil. Men hun virkede glad og tilfreds i hverdagen, så det var til at leve med. Den 4. var en 4-års pony som jeg red og senere solgte. Hun var fin da hun kom afsted til ny ejer men måtte efter en uge retur med knæskalsfasthæng og hun var tilmed halt på bagbenet. Hun blev røntgenfotograferet uden at billeder viste noget, men det ændrede ikke ved det faktum at hun var hævet omkring knæskallen. Så hvad der skete for at det udløste knæskalsfasthængen aner jeg ikke. Men helt sikkert så skal din dyrlæge undersøge hesten, så han kan sætte den rette behandling i gang. Selvom behandlingen bare kan være jævnlig motion  Held og lykke med hyppen og god jul 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uheldig |
|
|
Uheldigt at have haft fire heste med det problem. Men måske er det almindeligt med ungheste. I dag var jeg ude en tur med ham igen. Der var næsten ikke noget at mærke til det i det højre ben. Til gengæld har det flyttet sig til venstre ben. Da vi kom hjem prøvede jeg at fremprovokerer det meget. Men det var næsten væk. Det kommer dog igen såsnart han har stået stille et stykke tid. Men hvorfor det skrifter ben, er en gåde. Jeg må nok helere kontakte dyrlægen igen, når han kommer tilbage efter ferie. Så må jeg bare, som han sage, motionere luke rundt og op ad bakker, hvor jeg så lige finder sådan nogle. Han mente ikke der var noget der gjorde ondt. Der er heller ikke noget der ser ud til at være hævet og øm, når jeg rør ham på knæerne.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| låste knæ |
|
|
hej vores gjorde/gør det også. operation er ikke altid det man skal tyde til . mange ved for lidt om det og der findes mange der gør det især ung heste de vokser for det meste sig fra det , kieller kan også hjælpe men mange bliver så stejle i krydset og det ikke sundt .. vores fik dem af da han kom..han beskæres hver 3uge de skal stå rigtig så hjælper det..smeden skal hvide hvordan de skal stå den rette beskæring kan gøre meget. men noget som også har en stor indflydelse er hvis de fodres for hårdt de fodre midler til ung heste får dem mange gange til at blive tunge fede og de vokser hurtiger det ikke sundt.da knogler og lede ikke kan følge med . det gør ikke ondt, det ser trælst ud men bak den, når det koldt frost hold den varm, gå så meget som muligt op og ned af bakke .på fold få lavet en rigtig beskæring nu gør min mand det selv har sat sig meget ind i det . og alt der er gjordt på dem han har virker . vores har haft det ca to gange siden vi fik ham og vi er så glade for den hest han bliver redet til når hans ben er klar til det ... du kan også give den msm i fodret . men den skal nok blive fin igen og jo selvom den kun er 4 vokser den skam stadigvæk . tro mig det glemmer dyrelæger bare og det synd for så får de led behandlinger og alt også kunne de bare se det i en blod prøve at de vokser .. min oldenborger var også færdig sagde dyrelægen ha han tog lige over 10 cm da han var mellen 4 og 5 .. held og lykke med din hest . mvh helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Min har også gjordt det og gør det stadig. Jeg havde dyrelæge ved ham, og han forklare at det var meget almenelig for ungheste. skal siges at han også er 4. Og som mange af de andre herinde forklare, kan der være rigtig mang grunde til at en hest gør dette. I min vallaks tilfælde, var det fordi hans sener ikke kunne nå at følge med. Han voksede alt for hurtig. Nogle gang låste hans ben også helt. Men det er holdt op. Men når det sket bakkede jeg ham lige et par skidt, også kunne han gå igen. Dyrelægen forklaret og en opration, hvor man gik ind og skar et par rifter i senen så den udviget sig, men det var kun hvis hesten havde men af det. Håber jeg kunne hjælpe lidt. Var også selv lidt frustrerret, for troede at det ville påvirke hans ridning.
New Forest Elmholt Finesse Kratgaarden Jeo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er lige kommet hjem efter |
|
|
en tur med ham idag igen. Idag var der intet der låste overhovedet. Dog klikker kmæskallen nogengange, når den hopper op på plads og låser når han står på staldgangen. Så de er nok lidt stramme. Gid han kunne forstå at han selv skal gå rundt på folden.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Motion og bakker |
Eva Lydeking-Olsen |
26-12-2007 15:29 |
|
min blev redet til som 6 års. Han låste den efterår/vinter han blev 8 om foråret (pga flytning = mindre ridning, meget koldt, lang frost mindre aktiv på folden de måneder) og der var han så også lige vokset 4 cm. Jeg skridtede i bakker en gang hver uge i et års tid, nu sjældnere. Bomme/cavaletti-arbejde kan også gøre det...hvis man ikke har bakker. Min er stadig LIDT stram i ledbåndene omk det ene knæ (men hans sprang også lidt fra side til side dengang) og har LIDT sværere ved at changere galoppen til den side, så jeg laver strækøvelser, også. Han låser aldrig mere og går med alm bagsko- har gjort hele tiden. Han er på lille S niveau i dressur og laver altså seriechangementer nu... Du må UD og gå med den hver dag - det kan OGSÅ sagtens være at den begynder at bevæge sig anderledes (stramme nogle nye steder)når du nu er ved at gøre noget ved skævheden sammen med kiropraktoren. Det bedste motion er en time om dagen i skridt, på fast bund.Og så lidt bakker/cavaletti. Eva
Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk
Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.
Sælges : *yndig dansende lipizzanerplag *stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg kommer |
|
|
nok ikke udenom at det er godt for sådan en unghest at blive rørt. Desværre har jeg ikke tiden til det. Men det ville være godt for ham at gå en tur 5-6 gamge om ugen. Men det er svært at være to steder på een gang.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lige et sp. |
|
|
jeg har fulgt med i den her tråd da min den gamle også gør det. Hun er 11 og det er kun noget hun gør når hun ikke bliver brugt. Vores dyrlæge kalder det hanetrit, er det det samme som det i skriver om og hvis det ikke er hvordan kan man så se forskel ? det lyder til at de råd omkring træningen er de samme som dem jeg har fået nemlig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg ved |
|
|
ikke, men tror det har en effekt at holde dem igen uden at overanstrenge dem. Det er dog ikke helt ovre for mit vedkommende. Han låser ikke, men er ikke meget for at flytte sig. Han virker meget træt. Han gider dårligt flytte sig, når de andre står og napper i ham.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han har lov at være træt |
Eva Lydeking-Olsen |
29-12-2007 12:55 |
|
så hvis han IKKE er syg, så KUNNE det jo være at han bare er faldet til ro, ifbm alt det stress han har haft og alt det nye der sker. Når de slipper de gamle overgearede mønstre, virker de trætte en periode- det bliver vi også selv. Sørg for at han bliver motioneret MILDT og giv det lidt tid... Hanetrit er ikke det samme som knælåsning, men behandlingen kan godt være det samme ... jeg ved ikke meget om hanetrit, men kunne forestille mig det var nogle andre ledbånd der var hyperreagerende eller et nerve-muskelproblem- det kan sikkert skyldes flre ting. Eva
Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk
Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.
Sælges : *yndig dansende lipizzanerplag *stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min 2 års frieserhingst |
|
|
har også lidt af voldsomme knælåsninger - dyrlægen siger det er for korte ledbånd pga. hurtig vækst. Det var faktisk så slemt, at vi var henne og tale aflivning, operation eller lign. Summa Summarum blev, at jeg ændrede foder til Eggersmann Equi Deluxe, tilskud af E-amino fra Blue Hors, og MASSER af foldtid - min. 10 timer dagligt. Dette har hjulpet ham helt enormt, og han har ikke haft problemet i ca. tre måneder. Jeg håber, at han fortsat forbliver fit for fight...
Skal du have din hest klippet? Jeg klipper heste over hele Fyn og Jylland. Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det Tjek også hjemmesiden www.fynsrideforening.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved ikke rigtig |
|
|
hvad jeg skal. Han har ikke været så sløv og træt siden i sommers før han blev flyttet hertil. Han livede helt op, da han så blev flyttet. Efter denne episode med stive ben i en uges tid, er han gået helt ned. Han skulle da netop blive frisk igen, når det er væk. Ok, alle hestene virker lidt sløve for tiden, men han går bare hen til halmbunken og står der og æder hele dagen. Ingen leg, ingen interesse i at snakke med de andre. Er ikke til at trække ud af stedet.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
er de fodret rigtig? mine er begyndt at fælde og jeg begynder nok at give ekstra b vitamin nu her. din hest kan jo være blevet stresset oven på det andet, evt pga smerter og derfor have tærret på sine b-vitamin depoter. b vitamin er som bekrendt stress vitaminet. måske et tilskud kan hjælpe på vej til mere energi. det skader ihvertfald ikke. noget andet er at min hoppe også låste på det ene bagben da jeg fik hende som 2 års. hun gjorde det altid når hun stod i boksen og skulle fra stilstand igang. hun blev opereret på ansager hvor de skar invendige ledbånd over på indersiden af knæskalen. dette gjorde de ved begge bagben. hun havde nemlig også svært ved at lave mere end 2 galopanspring til venstre og derfor blev højre bagben også ordnet da det er det hun skal starte anspringet med. jeg er glad for det den dag i dag. hun er 13½ nu og blev opereret som 6 årig. hun har stadig sin smidighed og kan springe huse. hun fungerer fint uden men. dog skridter hun lidt bredt bag i og lidt kortere på det ene bagben. men i de andre gangarter er der intet.
mvh hilsen SUNFLOWER Marsvin unger sælges INDSIGT GIVER ANSVAR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er det |
|
|
så ikke mig der bestemmer, hvad der skal fodres med. Er det der vitamin evt. noget jeg kan tage med hver gang og give ham på en let måde. Jeg tager alligevel gulerøder med i lommen???
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er det ikke dig |
|
|
der bestemmer hvad din hest får? ja du kan købe en flaske b-express fra blue hors og give ham en dosis når du er der. de fleste vul gerne have det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øh hvad |
|
|
en flaske. Det er så flydende, går jeg ud fra. Hvodan får jeg lige det i ham uden at spilde det meste. Hvis du mener det skal blandes i vand, så glem det. Han drikker sjællent. og nej, det er ikke mig der bestemmer hvad han får. For det er ikke mig der fodre.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
30-12-2007 20:57 |
|
Hey Grev Axel. Kan se vi bor i samme by  Min unghest som bliver 2 om et par mdr. lider også af patellafiksation som det så flot hedder på udenlandsk  Knæledshæftning på dansk. Der er ingen grund til panik. De fleste heste vokser sig fra det. Og det operative indgreb er ret lille og meget effektivt. Og somregel slet ikke nødvendigt. Selvfølgelig er der ingen regler uden undtagelser. Knoglerne vokser så hurtigt at ledbåndene bliver for korte. Hanetrit er forøvrigt SLET ikke det samme. Og må jeg lige tilføje at det kostede mig 1600 spir at få Rynkeby hesteklinik ud og sige "patellafiksation". Det tog ca. 5min. 
Led mig ikke ind i fristelse - (Jeg kan sagtens selv finde vej) Dansk Varmblod - det eneste der dur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hey igen |
|
|
det er flydende sirupsagtig og kan nemt hældes over lidt foder. de fleste heste elsker det. drikker han sjældent???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han har |
|
|
aldrig drukket så meget. Jeg har sjællent set ham drikke.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| b-vitamin |
|
|
Hej. Min plag fik det da han var 1½ år og dyrlægen anbefalede B-vitamin kur, denne bestod af: 1 pump morgen og aften i 2 mrd (det fra blue horse), og der har ikke været noget siden den kur, kun enkelte gange hvis han havde stået meget inde, men han står nu i losdrift og er 2½ og har det godt i bentøjet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for pokker da |
|
|
Altså vi er enig om at motion er godt til de heste der har knæskalshæftning. Men nu siger du Simone at B vitamin er godt og vi har også hørt lidt om at Selen og E vitamin skulle være godt. Ja jeg kan sgu snart ikke finde ud af det mere. Jeg har desværre 2 ponyer ( i vokse alderen ) med det der knæskalshæftning og jeg vil jo gerne have at de snart ville holde op med det "pjat". Så de går på fold på en bakke så de får motion + de leger rigtig meget. Men hvis jeg nu kunne give dem noget ved siden af også vil det jo være fint.. Men hvad ? Selen + E-vitamin eller B vitamin ?
Hilsen Chirie www.Dahlsminde.dk Kunne du tænke dig at passe/ride en pony som var det din egen så ring/skriv til mig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jep god motion |
|
|
ja motion er godt. Jeg vil ikke udtale mig og selen og E vitamin da jeg ikke er helt klar over hvad de gør ved hestens krop. B-vitamin hjalp på Tim, og der har ikke været noget siden, men han fik det også i opløbet eller hvad man kan sige, han havde kun gået med stive led on/off i 2 dag før dr. dyr kom. www.hestenshelse.dk/Vitaminer- medspillere.htm her står lidt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil det være |
|
|
hul i hovedet og pengene ud af vinduet?
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hul i hovedet? |
|
|
Hul i hovedet at købe b-vitamin? en 5 liters dunk kostede mig lige knap 300 kr. De findes også mindre, men det kan næsten ikke betale sig hvis hesten skal have det i 2 mrds tid. Min dyrlæge forklarede mig på daværende tidspunkt at det med B-vitaminen var noget man lige havde opdaget (undersøgt) hjalp og havde god effekt på knæskaldshæftning og det kan jeg sige god for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hov hov |
|
|
kom vist til at udelade noget. Det jeg ville skrive var, om det er hul i hovedet og pengene ud af vinduet at få lavet en blodprøve. mht. vitamin, behøver jeg vel ikke købe så meget for at se om det virker. Jeg kn heller ikke give det hver dag, da jeg kun kommer tre gange om ugen.
~ Greven og Luke ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så giv det |
|
|
til din optalder. mon ikke de gerne vil dosere det med til din hest. nu skrev jeg først og fremmest om b-vitamin i forbindelse med at den virkede sløv.jeg tænkte at den pga smerter var stress påvirket og så bruger den ekstra b-vitamin og den kan derfor være i underskud. det går så også ud over energien. at det så også ku have en heldig effekt på leddet det vidste jeg ikke men det er da positivt. så får du dobbelt for pengene...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er jo rigtig mange ting i gang.. |
|
|
JEg ville ikke tilføre den noget som helst før der havde været en dyrlæge ude og chekke den!! Grunden til at den er mat kan jo ligge i at den har smerter!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|