Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp til fodring!
Forfatter: 
Dato:  18-12-2007 17:22

Hej jeg søger lidt hjælp til fodring af min hest.

Oplysninger: Vallak, 10 år og 156 cm. Bliver redet 5-6 gange ugentlig. Spring, dressur og tur. Hanoveraner/Neforest blandning. Han er i fin foderstand, men da han er krybbebider vil vi gerne prøve at afhjælpe det. Ved han skal have foder uden stivelse. Jeg havde tænkt på lucerne og en musli med lav stivelse indhold, men hvor meget skal han have? Kan ikke fodre med roepiller da det ikke er muligt at gøre det klar til hver gang.

På forhånd tak!

Mvh Juliue

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2007 18:45

...var det mig ville jeg give den alt det hø/wrap som den kunne æde, sikkert minimum 8 kg om dagen. Den skal have så meget at den levner til om morgenen, så ved man den har fået det den kan spise.

Mineraler af en eller anden art. Jeg bruger selv Salvimin, min hoppe får 100 gr om dagen.

Lucerne tror jeg ville være fint til din hest. Dog kan den ikke æde uanede mængder af det.

Hvis du vælger en form for musliblanding som tilskudsfoder oveni det, så sørg for at kigge på indholdet af sukker/stivelse da der tit er meget i musli.

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Westernsæt sælges

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svaret!
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 22:07

Hej tak for svaret. Jeg giver ham nu lucerne, fiberlux også 8 kg wrap, lidt hvidløgsgranulat.

Spurgte om fiberlux da det er det de bla fodre med der hvor han står og hun sagde at det var fint til en krybbebider.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider