|
|
| Pris på Hestehold |
| Forfatter:  |
janne baun ♥tudse♥ |
| Dato:  |
17-12-2007 17:12 |
|
Hej Alle sammen Ville lige høre om der er nogle der kan hjælpe mig med hvad det ca. koster at ha' 2 heste pr. måned?? De skal stå hos mig selv meeen hvad regner man med sådan ca. pr. måned incl smed, mad, Hø, Halm, Strøelse osv?? Dyrlægen håber vi ikke at få besøg af andet end til vacinationer  Håber meget på jeres hjælp og ved jo godt det kun ville være ca. priser! Mvh Janne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betaler |
Illum |
17-12-2007 17:27 |
|
Ikke for halm, strøm, bortkørsel af møding eller vand. Wrap ´ca.5000 kr. om året til 1 Stor og 1 lille hest. Andet foder ca det samme. Sko hver 5-6-7 uge 2500 kr. for Smukke Ganger. Klart det dyreste pt. Faktisk er det umuligt at sige for der kan komme udgifter til dyrlæge og kio/fys som er umulig at regne ud.
Illum .Pink Blå BrunGråTurkisLillaGrønRød Sidste sende dag d. 20. dec. Jeg har DKs DYGTIGSTE smed !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dadada... |
|
|
Jeg har mine 2 heste hjemme, og det ser nogenlunde sådan ud... Vinter... -pr hest bruger jeg for ca 350kr hø og halm pr md. -gennemsnit pris i foder pr md. 200-250 kr. -smed hver 6 uge (ingen sko) 250kr pr hest. I alt ca 720kr. . Sommer... -ca 50kr i foder (vitaminer/mineraler) -smed hver 6 uge (sommer med 4 sko) 650 kr pr hest. I alt ca 480 kr. Dyrlæge... som IIIum siger, er det umuligt og redne ud, for der kan ske mange ting!
En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestehold |
|
|
Puha.. det har jeg egentlig ikke rigtig regnet på. Men jeg tror at udgifterne for en dv og en shetter fordeler sig sådan: Hø 500 kr om måneden i 8 måneder Spåner 500 kr om måneden i 8 måneder Foder 300 kr om måneden i 8 måneder og evt. lidt i sommerhalvåret. Smed til beskæring efter behov 250 kr pr gang ca. 4 gange om året. Vaccination tror den ligger på 500 kr incl. tandraspning. Leje af jord ved naboen 1500 kr om året. Alt i alt ca. 1120 kr i gennemsnit om måneden Dertil kommer jo vand og el, som er lidt sværer at indregne i budgettet. Vedligehold af stald, folde og udstyr skal du jo også huske.
Selskab søges på rideturene.. (8740)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rundt regnet |
|
|
bruger jeg 800 kr pr hest pr md året rundt. til foder, hø , halm, smed hver 5 uge til 2 og hver 10 til 3, bortskafning af møding osv. udover det kommer der så rep ang alt vedr. heste, omlægning af folde gødning osv.
Pura Raza Española www.staldrohan.dk Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe. Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Priser |
|
|
Jeg ved det ikke helt nøjagtigt, men de får tilsammen om dagen: (1 stor hest og 2 små ponyer = 2 store heste ) 750 gram Roepiller, (ca 110 kr pr måned) 750 gram Grønpiller, (ca 100 kr pr måned) 18 kg Wrap, (ca 540 kr pr måned) 200 gram Salvimin Grøn. (ca 130 kr pr måned.) Så ialt ca 880 kr for foder. Dertil kommer halm som jeg giver 100 kr for, for en bigballe. Smeden kommer ca hver 12 uge og hun koster 350 kr pr beskæring. Mine går uden sko. Så er der vaccination og tandrasp 1 gang om året.
Hilsen Kanoagaard med de 3 røde: Blondie Tornsberg, Madelaine af Nord-Als & Kanoa. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestehold |
|
|
hmmm hader at regne på sådan noget, man forstår pludselig hvorfor man ikke har en million i overskud  Min står på rideskole men jeg er lidt en sippe så: opstaldning 1350 inkl. træpiller og hø, havre og lucerne (der ville også have været musli med, men min skal have noget andet end det der er tilbudt) musli: 250 kr. (prisen i tyskland) vitaboost: 175 kr. pr. mdr. olie: 120 kr. smed hver anden måned til 800 kr. altså 400 i mdr. så det er ca. 2.295 ca. så kommer der vaccinationer til, samt tandrasp. hertil skal det siges at jeg selv kan massere min hest, og min kiropraktorbehandl. får jeg til en kæmperabat. så kommer der alt det de ødelægger til tider, grimer, dækkener, strigler og alt muligt mærkeligt.
EquiFit Hestemassage Massage tilbydes for 350 kr. + kørsel Foderplaner udarbejdes for 175 kr. inkl. 12 ugers tjek.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestehold |
mattismor |
17-12-2007 21:55 |
|
Puh ha,vil næsten ikke regne på det Ved godt du skal have dem hjemme, så det gør det somregel billigere, sådan her ser mit ud( han er opstaldet) boks, med wrap, halm, havre 2250kr dertil kommer at jeg giver ekstra foder(lucerne, speedi-beet og div) som nok koster ca 200-300 kr ekstra Hver 7 uge smed 905 kr. medlemskort og ridehuskort til 350 kr pr mdr ja, dertil kommer der jo vacc. gødninmgsprøver og uforudsete besøg af dr. dyr Forsikring af hesten ca 350 kr pr mdr. Herefter kommer der hele tiden små anskaffelser i rideudstyr osv. Orv, temmeligt mange penge der flyver ud mellem mine hænder men er lykkelig for min hest og nyder hvert et minut, så det er det værd! vh estella
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke til |
monicasof *Majoren* |
17-12-2007 22:38 |
|
Det er næsten ikke til at regne ud, for der kommer også rigtig mange udgifter til andet end foder og hov/dyrelægepleje når man har dem hjemme  Men fodringsmæssigt giver jeg vel rundt regnet i snit 500,-600,- pr. mule - give and take.. Smed, igen - det er forskelligt, men dem med sko, en 2sko+en med 4 ca. 600,- pr 1½ mdr. Dyrelæge - kan man ikke regne med...men i hvert fald det årlige tjek af tænder+helbred+orm+vaccination - ca. 1000,- kr. pr mule (så vidt jeg husker) Halm - vel omtrent en 50,- pr. mdr. Så har vi jordleje, wrapning, presning af hø, vand, rep.+vedligehold af div. i stald/fold - og alt det andet som kommer oveni . nej jeg vil helst ikke regne det ud på kr. øre 
Mange hilsner fra Monica En rigtig hest - har 4 ben og en hale
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste hjemme |
|
|
Jeg regner med at kunne holde en DV-hoppe og to shettere hjemme for 1500 kr hver måned i gennemsnit. Dertil er regnet tilskud ved ifoling osv. Men så er smed og dyrlæge ikke regnet med og heller ikke vand/el-forbrug.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer an på så meget |
TSB |
18-12-2007 20:43 |
|
Det kommer an på så meget. Personligt ser mit regnskab for dette år ud som følgende priser er pr/uge om vinteren. - Spåner - 1½ balle = 105 kr
- Wrap 40/50 kg - 2½ balle = 175 kr
- Fuldfoder - 7 kg = 28 kr
- Vitamintilskud - 1½ kg = 35 kr
- Gulerødder - 15 kg = 15 kr
- Smed (kun beskæring) = 25 kr
Ialt pr/uge = 383 kr/ugen Ialt pr/mdr = 1532 kr/mdr Det er for vedligehold7let arbejde af 1 hest stg 157 cm ca 550 kg + to mini shettre som går i løsdrift. Jeg betaler ikke for opstaldning. Om sommeren bliver der ikke strøget og de får ikke wrap, ej heller fuldfoder. Vitamintilskud får de som balje så de selv tager. Gulerødder er til intet andet end hygge guf om sommeren. Jeg får ikke skoet mine heste, og pt har der stort set kun været dyrlæge til vaccine af dem.
Med venlig hilsen Lena GRATIS RIDNING TILBYDES I 8464 OMRÅDET se min præsentation www.minimule.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhh haa |
|
|
hvis jeg havde den fornøjelse at kunne have mine heste hjemme, ville regnskabet nok se nogenlunde sådan her ud : Strøelse (spåner el. lign) 300,- Hø/wrap ca. 15 kg/dag 400,- Foder 500,- Smed 700,- Forsikring 350,- Dyrlæge(vacc./tænder gødn.prøve) 150,- Ialt 2.400,- PLUS vand, el, hegn, uforudset dyrlæge, div. vedligehold osv.
Lundschen Med Supermulerne Winthers Windsor og La Belle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smed og dyrlæge |
Eva Lydeking-Olsen |
23-12-2007 10:26 |
|
er jo det samme om de er hjemme eller ude. Vi har ca 10 stk søde muler og jeg regner 800-900 kr i foder, strøelse, el, vand = rene udgifter, pr måned pr mule - eksklusive "bokslejen" men den er så rigeligt med i terminsudgifterne...så det er ikke billigere at have dem hjemme. Det er RART og man kan lave de forhold man selv vil...men billigere, næppe. Lægger man forbedringer af stedet og afskrivning af jord mm oveni - øh, så skal man SLET ikke regne på det. Eva
Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk
Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.
Sælges : *yndig dansende lipizzanerplag *stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|