Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hviløg....
Forfatter: 
Dato:  31-01-2004 18:43
Hej.

Jeg vil gerne begynde at give min pony på 130 i stg hvidløg, men jeg har lige lidt spørgsmål:

1. hvilken slags hvidløg giver i jeres heste? Hvilken er bedst?

2. Er der nogen der har en opskrift på noget hvidløgs haløj man kan lave selv??

3. Hvor meget skal min pony have??

Håber på nogle svar fra de kloge hoveder.

KnuzZ Nanna

Udstyr købes og sælges. SE www.nanna-udstyr.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar fra et uklogt hovede
Forfatter: 
Dato:  31-01-2004 22:37
Giver selv frisk hvidløg, som jeg lige hakker over en enkelt gang, og så blander jeg det i foderet. Nogle heste er dog ikke så nemme at "narre" til at få det til at indtage det, og der kan det så blive nødvendigt at finhakke det helt. ;-) Andre vil slet ikke spise det, når der er ren hvidløg i (!), fordi det lugter ret heftigt. *G* Men man kan også købe hvidløg i pulverform og i flager, det har vist ikke rigtig den samme skarpe lugt af hvidløg.

Man kan bare hakke hvidløget, og putte det i et glas og så tage det med op til hesten! Men husk at det ikke kan holde sig så længe, så begynder det at blive grønt, og så skal hesten selvf. IKKE have det. ;-)

Jeg ville, hvis jeg var dig, give din pony 2-3 fed om dagen. Min egen hest på 1.60 får selv 3-4 fed et par gange om ugen.

Hilsen Anne & Savannah!
~ Springsadel købes ~
0
0
Svar på denne tråd

Hej Nanna
Forfatter: 
Dato:  01-02-2004 18:15
Kan varmt anbefale dig at kigge forbi denne side http://arkiv.hesteinfo.dk/ebutik/askhim1/index.asp?catid=75

De sælger næsten alt indenfor urter. Jeg har prøvet med friske hvidløg - og det lykkedes ikke - er nok fordi de stinker ret krafitgt :-D og hesten har en utrolig god lugtesans.

Hvis du vil give rå hvidløg vil jeg mene at ca. 2-3 fed må være nok, idet man ca. regner med 3-4 fed til en hest på ca. 160.
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du ikke
Forfatter: 
Dato:  02-02-2004 12:02

...kan lide lugten af hvidløg, så kan du i stedet for give den drikke Aloe Vera, for de to planter er i familie med hinanden... :) :) :)

Hvis du/i vil vide mere om det, så skriv eller ring til mig... :)

Uafhængig FLP Distributør
Else Gadgaard
EGC@pc.dk
97 33 39 89

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

"Kjærlighed er uden vilje.
Den falder lige så godt på en lort,
som på en lilje!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvidløgsflager
Forfatter: 
Dato:  02-02-2004 19:03
Jeg giver mine heste hvidsløgsflager i deres aftensmad og de spister det med den største velbehag.
De får hver 2 spk. fulde og den ene hest er en fjordhest på 142, så mon ikk også at din pony skal have 2 spk. fulde.

jeg kan sige at jeg har gode erfaringer med mine hvidløgsflager som jeg køber i en lokal foder butik.

Knuz Nanna (y)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider