Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 stabilgrus eller knust asfalt
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 19:05

Hej


Da jeg er træt af alt det smat i jordfolden, vil jeg doze muldjorden væk og lægge skarver i bunden og så ved jeg ikke hvad der er bedst som toplag. Jeg har tænkt på stabilgrus eller knust asfalt eller har I andre forslag.


Helen

0
0
Svar på denne tråd
 
 sdasdasdas
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 20:51

1. Stabilt grus slider meget på hovene,


2. du vil lægge skarver i bunden, de er da spidse af H til, på et tidspunkt vil de arbejde sig op,


3. Knust asfalt bruger man da til veje, bare min tanke.


Du skulle få lagt noget dræn, og ellers sørge for at der er nok plads til dine heste.


Man ser ALT for tit at folk får et lille stykke jord, og der kan der da lige gå en hest, .og selføgle skal den ikke gå alene, så må man putte en mere ind på det ALT for lille stykke jord.


Gode hilsner Fru Bach


Nu med hjemmeside

Stald Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 stabil
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 21:26

Der er lagt dræn og der er plads nok men vi ligger i et fugtigt område, det er min mening at læggge 20 cm oven på de skarver.


Helen


0
0
Svar på denne tråd
 
 For lidt
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 22:08

plads er ikke den eneste grund til mudder.


Jeg har lige nu også mudder, foran løsdriften selvom jeg har 2 små heste og 2 føl på 2 Ha - det kan vist ikke helt undgåes foran løsdrifte og ved led.


Der er drænet - det gjorde vi i sommers og området lige foran løsdriften er en "terrasse" dvs. 10 cm tykke betonplader fra en jernbaneperron ca. 30 m2 foran indgangen.


Eller kan det undgåes ???


Så vil jeg også gerne have opskriften.



Gitte


Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi fik
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 00:02

lagt stabilgrus på 40-50 kvm. et sted vi stod.

Der gik en ugestid eller to, hvor de hev de lidt skærver med op i hovene, men det holdt helt op, og så var det hårdt som en grusvej (y)

Vi mugede på stykket, og så holdt det sig fint hele vinteren, selv om de havde ret lidt plads i løsdriften (y)


Vi har også stået et sted, hvor der var knust beton på forpladsen. Det var også rigtig fint (y)


:-) fra NinA


Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Som man råber i skoven, får man svar :-P

0
0
Svar på denne tråd
 
 stabilgrus...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 08:20

Jeg bøvler også en del med mudder ved udgangen fra stalden, og fik desværre stabilgrus på sidste år. Ja det tager mudderet (der dog også er mange andre steder), men der er alt for mange (flinte)sten i og de sætter sig i hovene og er ikke rare at gå på. Og min 2-års fik en hulens masse hovbylder i foråret/sommers. Der blev drænet lidt i efteråret, men synes ikke at kunne se en effekt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 16:03

lagt grovstabil hvor vi trækker heste frem og tilbage. Som værn imod at sidde fast med støvle, mens hesten bare går videre...

Grovstabil har ret store sten. Det skal lægges på når underlaget er tørt. (frostvejr f.eks.). Det er blevet rigtig godt.

Foran løsdrift kan betonplader være en mulighed.


Med venlig hilsen Lene


www.hestebamserne.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsat
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 17:40

Det godt at hører jeres erfaringer om dette og der er åbenbart mange med det problem. Men er der ikke nogen der har prøvet knust asfalt


Helen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knust asfalt
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 17:56

skal du have miljøtilladelse til og det er fuldtm af giftige stoffer.


Vi har knust beton på adgangsvejene og lige lagt knust tegl 0-32 i et 10 meter bredt lag, 12 cm dybt og stampet på det første stykke af hver fold.

Det fungerer.Meget billigere end stabil...


Eva


Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd
 
 god jul
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 17:08

Nu har jeg bestilt så der kommer 12 cm skræver i bunden og 20 cm bundgrus oven på og 5 cm vasket grus til sidst så de ikke kommer til at jogge så meget i de sten der er i stabilen. Så håber jeg den kan holde til dem.


Helen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knust asfalt
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 17:24

Vi har knust asfaldt og det virker bare kanon! Men der bliver alligevel lidt smattet, når hestene @!#$ og hiver mudder med ind på det. Men der er trods alt ikke så mudret og tungt som på den rigtige jord...


Vi har en stribe der går fra stalden og over til løsdriften...


Hilsen Michala.


Stutteri Holmsminde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi skraber...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 18:15

pladder væk med rendegraveren, og lægger vasket grus ud, det fungerer super, og dræner godt


Hilsen Lene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knust asfalt??
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 09:02

Er knust asfalt ikke det samme som slagger??? for det er jeg sikker på man ikke må ligge udenfor da vandet kan trække giftstofferne med ned i jorden...


Jeg havde overvejet også det med at grave af og bare ligge grus og så måske flis på toppen...


Michelle





"Perfekt" fuldblodshoppe til salg. 7 år, brun, ca. 162 cm i stang. Kig på min præsentation.


Stutteri Harpelunden-Opdræt og salg af Fuldblodsheste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slider???
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 22:10

Jeg har en udestald med direkte adgang ud til sygefolden (store tåbes sene røg for 4. gang for nylig så nu er det SLUT med at tåge rundt!).


Folden er 8x20 meter og rummer Faxa og hendes føl fra i år - begge DV´ere. Her er der lagt ca. 20 cm. stabilgrus på - undtagen det nederste stykke som er ren jord for at de har et sted at rulle sig, eller plan B - at svømme en tur på for der er godtnok mudderet pt.!!! Stabilgruset derimod holder fint tørt.


Faxa har altid døjes med at hendes hove flosser og slides meget, men på de par måneder de har gået på denne "opskrift" kombineret med de knap 50 m2 fliser de har adgang til har kun gjort hendes hove stærkere. Det er klart at grus slider - men alternativet som er mudder synes jeg er værrer da det totalt affugter hoven når det tørrer ind.


Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd
 
 det virker
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 13:55

Hejsa igen


Så fik vi lavet en tør fold på 15x22 meter og den blev rigtig god slut med smat og vand over det hele og de rene når de kommer ind.

Vi fik dozet alt smatten væk lage sten i bunden (dem som de bruger ved togskinner) og et lag stabilgrus og til sidst et lag vasket grus. Det noget jeg kan anbefale de går ikke i mere. men helt billigt er det ikke små 10.000 kr måtte vi give og vi gjorde selv arbejdet.en vognmand kom med det vi skulle bruge.


Helen


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider