Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder og FE
Forfatter: 
Dato:  21-05-2001 21:08
Hej

Jeg læste for nogle dage siden et eller andet sted på nettet at man kunne få lagt en foderplan gratis, er der nogen der ved hvor det er?

og er der nogen der kan fortælle mig hvad en FE er?

hilsen Maibritt
0
0
Svar på denne tråd

Re: Foder og FE
Forfatter: 
Dato:  21-05-2001 21:17
FE betyder foderenheder!

De fleste foderstoffirmaer lægger gratis foderplaner, men deres foderplaner er jo så selvfølgelig baseret på deres egne produkter, så det er ikke altid at foder planerne giver den billigste fodersammensætning!

Hvis du i forvejen har besluttet dig til hvor du vil købe dit foder, og hvilke mærker fuldfoder/vitaminblanding o.l. du foretrækker at fodre med, kan du bare spørge der hvod du vil købe det - de har sandsynligvis programmer tiol at beregne det.

Hvis du ikke har besluttet dig, eller hvis du hellere vil have en uvildig rådgivning, vil jeg anbefale dig at få lagt en foderplan hos http://www.hesteraadgivningen.dk/. Det er ikke gratis, men din foderplan bliver lagt uden "bagtanke" om at sælge dig et bestemt produkt, og er ofte billigere i længden end at spare på foderplanen og betale dyrt for foderet. Foderplanen skal trodsalt kun betales en gang (+ evt. senere tilpasninger) foderet skal betales løbende!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-05-2001 21:32
Ok men hvad er en foderenhed så = med
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-05-2001 06:47
Prøv www.salvana.dk

Fik selv lavet inden jeg blev forhandler og de går ud fra dit eksisterende foder, men tilføjer (selvfølgelig) som regel hvilket af Salvana-produkterne det ville være smart at bruge.
Men vil man ikke fodre med det, så har man da i det mindste en "guide-line". Jeg har også bestilt gratis foderplan fra Tjørnemøllen, men desværre aldrig modtaget den.

Hvis du selv vil til at regne, så kan du se hvad de forskellige slags foder har af FE i Ridemærkebogen.
0
0
Svar på denne tråd

ang. salvana
Forfatter: 
Dato:  22-05-2001 08:27
Hej
Jeg kan ikke få hjemmesiden www.salvana.dk til at virke, den skriver at den ikke kan finde siden!!!!
0
0
Svar på denne tråd

Re: ang. salvana
Forfatter: 
Dato:  22-05-2001 21:39
hej Maibritt
en FE, foderenhed er et udtryk for den mængde energi et dyr får ved at spise 1 kg. byg (med 15 % vand, hvis det skal være helt præcist.)

mvh. Lykke
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-05-2001 10:11
Jeg har lige været inde på www.salvana.dk - og hos mig virker den?!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-06-2001 15:56
Hej !!!!!!!

En FE er ca det samme som 1 kilo havre, det plejer man at gå ud fra.
Med hensyn til salvana produkter, vil jeg lige så kraftigt anbefale foder fra tjørnehøj mølle, det er osse musli form og fås i mange varianter, det vigtigste er dog at det er væsentlig billigere end salvanas produkter, og er lige så godt.

mvh carina
0
0
Svar på denne tråd

1 FE...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2001 22:41
... er ikke eet kilo havre, men 1 kilo byg....
/99E
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider